شناسایی سرباندهای قاچاق مواد مخدر

غلامرضا باغ شیرین رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان با تشریح آمار کشفیات مواد مخدر در حوزه استان سیستان و بلوچستان افزود: آمار کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری با افزایش چشمگیری مواجه بوده است به نحوی که تنها در حوزه انتظامی با بیش از 14 تن کشفیات، 95 درصد رشد را ترسیم می‌کند.
وی ادامه داد: این آمار در حوزه مرزبانی و سربازان گمنام امام زمان نیز آمار قابل تأملی است، به نحوی که تنها در این دو حوزه نیز بیش از ده هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری کشف شده است.
باغ شیرین با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکردهای فرهنگی و ارتقاء آگاهی های همگانی در حوزه پیشگیری از توزیع و سوء مصرف مواد مخدر گفت: رویکرد انتظامی و امنیتی به معضل اعتیاد ، تنها هنگامی توأم با توفیق نهایی خواهد بود که علاوه بر مبارزه با عرضه ی موادمخدر در خصوص بازار تقاضا و گرایش به اعتیاد نیز برنامه ای جامع و مدوّن موجود باشد و تمامی نهادهای فرهنگی این مهم را بعنوان یک ضرورت مدنظر قرار دهند.
وی افزود: هدف بر آن بوده است تا فرایند مبارزه و پیشگیری از تولید و توزیع موادمخدر را اشاعه داده و از ظرفیتهای گسترده مردمی در این گام بهره برداری مطلوبی صورت پذیرد. از آنجا که یکی از ابزارهای اصلی در این خصوص توسعه ی مشارکت های مردمی سازمان یافته و بسیج مردمی است، مقرر شد تا با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و سپاه سلمان و با تائید نهایی دستگاه قضایی در خصوص اصالت آموزش های کاربردی و صلاحیت اشخاص، در حوزه پیشگیری از تولید و توزیع مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان از این ظرفیت بهره برداری شود.
باغ شیرین در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد بانک‌های اطلاعاتی کارآمد در خصوص توزیع کنندگان و مراکز عرضه مواد مخدر، شناسایی سرباندها و مبارزه با پاتوق‌های سوء مصرف مواد مخدر 3 اولویت اصلی کارگروه پیشگیری از تولید و توزیع مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان در سال جاری است.
گفتنی است: اولین نشست کارگروه پیشگیری از تولید و توزیع مواد مخدر صبح امروز در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 86577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟