ابتکار جالب معلم جوان برای کاهش تصادفات

این معلم در دهستان "فال" از توابع گله‌دار شهرستان لامرد استان فارس، در عملی مبتکرانه با هزینه شخصی اقدام به کشیدن تابلوهای رانندگی و آموزش برای افراد آن منطقه کرد.
در دهستان «فال» از توابع بخش گله‌دار موتور‌سیکلت‌ها به صورت مستمر رفت و آمد می‌کنند. گرمی هوا و راحت بودن برای رسیدن به مزرعه سبب شده تا این مرکب، خواهان فراوانی داشته باشد. نبود علائم راهنمایی و رانندگی در این شهر نیز آمار تصادفات را افزایش داده است.
یوسف نیایش‌، رئیس شورای اسلامی فال نیز به افزایش تعداد تصادفات در این شهر و بی‌نتیجه بودن پیگیری‌های متعدد برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه هر سال بر تعداد تصادفات افزوده می‌شود و ما نتوانستیم اقدام موثری برای حل این مشکل انجام دهیم اما عمل مبتکرانه و ارزشمند معلم این منطقه سبب کاهش آمار تصادفات شده است.
‌محمود ابراهیمی‌، معلم دلسوز و خلاق فال سال‌هاست به دانش‌آموزانش راه و رسم زندگی کردن را می‌آموزد. او برای حل این مشکل منتظر اقدام مسئولان نماند و با قلم مو و رنگ نقشی جاودانه کشید تا مرگ موتورسواران را کاهش دهد.
بر سر هر چهارراهی هشداری کشید؛ کنار هر پیچی علامت خطر و کاهش سرعت گذاشت و به رانندگان و کودکان هشدار داد. معلم جوان درخصوص ابتکاری که انجام داده گفت: 17 سال است که در «فال» آموزگارم و در کلاس درس اجتماعی به دانش‌آموزان آیین و مقررات راهنمایی و رانندگی را درس می‌دهم. متاسفانه در فال از علائم راهنمایی و رانندگی خبری نیست به همین دلیل تصمیم گرفتم علائم راهنمایی و رانندگی را روی دیوار فال نقاشی کنم تا از افزایش آمار تصادفات جلوگیری شود.
او ادامه داد: بیشتر مردم این منطقه به دلیل گرمی هوا و فعالیت در مزارع کشاورزی از موتورسیکلت استفاده می‌کنند اما به دلیل نبودن علائم راهنمایی و رانندگی سالانه تصادف‌هایی رخ می‌دهد که گاهی سبب لطمات جبران ناپذیری می‌شود.
در 2 هفته 30 تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی را در نقاط حادثه خیز منطقه با هزینه شخصی نقاشی کرده‌ام. با هزینه‌ای حدود 20 هزارتومان توانستم دانش‌آموزان کلاس را با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کنم که این اقدام فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در این منطقه نهادینه کرده است.
این اقدام مورد حمایت و توجه شهروندان قرارگرفته است و حتی اعضای شورای اسلامی فال نیز تلاش دارند این عمل در تمامی موضوعات فرهنگی نهادینه شود.
ابراهیمی در ادامه گفت: با مراجعه به اداره کل راه و ترابری شهرستان دریافتم که بودجه آنها برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی محدود است و شاید مدت‌ها طول بکشد تا علائم راهنمایی و رانندگی نصب شود پس فرصت را از دست ندادم و دست به کار شدم.
وی گفت: فرزندان من همیاران پلیس هستند. یکی از دلایلی که سبب شد نقاشی علائم راهنمایی و رانندگی در این منطقه را انجام دهم تذکرات برای رعایت نکات ایمنی و راهنمایی و رانندگی از سوی فرزندانم بود و این ابتکار را برای نخستین بار در این منطقه با حمایت خانواده‌ام انجام دادم. از مسئولان استان می‌خواهم در این منطقه سرعت‌گیر نصب کنند. با نصب سرعت گیر در نقاط مختلف فال می‌توان میزان حوادث رانندگی را به شدت کاهش داد.
سرهنگ ‌مصطفی عباسی‌ رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی فارس درباره این عمل مبتکرانه گفت: ابتکار این معلم قابل تقدیر است و اقدام انسانی و دلسوزانه او از چشم مسئولان پنهان نمی‌ماند به همین دلیل قصد داریم در هفته ناجا از این معلم قدردانی کنیم.
به گفته عباسی بر اساس قانون باید در هر مسیری تابلوی هشدار‌دهنده نصب شود اما در روستاها و شهرهای کوچک نصب تابلوهای هشداردهنده بر عهده اداره کل راه و ترابری است.

کدخبر: 76358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟