اخاذ اینترنتی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در این پرونده که از سوی یک دختر نوجوان مطرح شده است، با هک شدن گوشی تلفن همراه وی، اطلاعات محرمانه اش در اختیار فرد دیگری قرار گرفته که قصد سو استفاده و اخاذی از وی را دارد.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" اظهار کرد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا، ماموران اقدامات تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز کردند. ماموران پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و در اقدامی غافلگیرانه وی را به دام انداختند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم جوانی 33 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به اتهامات وارده اعتراف و نسبت به عمل خود ابراز پشیمانی کرد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: متهم در بازجویی ها اعلام می کند چند وقت پیش بدافزاری را از یک سایت خارجی دانلود کرده که با ارسال این بدافزار در قالب عکس و فایل های دیگر برای افراد مختلف و بلافاصله پس از باز کردن فایل مورد نظر توسط قربانی تمام اطلاعات شخصی وی برایم ارسال می شد و با این تصور که این عمل من در این فضا قابل شناسایی نمی باشد قصد اخاذی از این افراد را داشتم.

وی در این باره افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا استان فارس مشخص شد متهم پس از هک گوشی تلفن همراه و با استفاده از اطلاعات به دست آمده و احساسات و عواطف دختران نوجوان در چندین مورد مشابه دیگر نیز اقدام به تهدید و اخاذی از این دختران معصوم می کرده که تمام این موارد در قالب گزارش به مقام قضایی اعلام شد.


کدخبر: 76208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟