بهره مندی از طرح توسعه فضای سبز در اقدامات انتظامی + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 13.40M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
جشن درختکاری دانشگاه علوم انتظامی امین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار " یزد آبادی " در جشن درختکاری دانشگاه علوم انتظامی امین با اشاره به اهمیت کاشت نهال گفت : امروز به صورت "نمادین" با کاشت نهال، یک اقدام ارزشمند صورت خواهد گرفت که نقش اثر گذاری در صحت و سلامت همه آحاد جامعه و به ویژه آیندگان دارد.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه فضای سبز در توسعه پایدار نیز نقش موثری دارد ، افزود : توسعه فضای سبز و صیانت از محیط زیست ، زمینه ساز توسعه همه جانبه خواهد بود.

معاون مهندسی ناجا با بیان اینکه توسعه فضای سبز در مراکز انتظامی از برنامه های نیروی انتظامی است، بیان کرد : اجرای طرح "توسعه فضای سبز" ، کاشت درخت و ... در اقدامات نظامی ، انتظامی و پدافند غیر عامل کار آمد است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد : از طرح "توسعه فضای سبز" در اقدامات نظامی و انتظامی چون " استتار " و پوشش نیز می توان بهره برد.

سردار یزد آبادی ادامه داد: نیروی انتظامی در بحث توسعه فضای سبز اقدامات شایسته و در خور توجهی داشته است، توسعه فضای سبز در پادگان ها، مراکز آموزشی و مراکز خدمات دهی انتظامی از جمله اقدامات ناجا در این حوزه به شمار می آید.

معاون مهندسی ناجا با بیان اینکه در راستای ایجاد بستر و زمینه آرامش خاطر ارباب رجوع و مراجعه کنندگان به مراکز انتظامی، طراحی و استفاده از آب نماها ، درخت های تزئینی و ... از برنامه های نیروی انتظامی در راستای حفظ و توسعه فضای سبز بوده است، گفت : نیروی انتظامی بر اساس "توان" و "اعتبار" اجرای طرح توسعه فضای سبز را دنبال خواهد کرد.

لزوم تعامل ناجا و سازمان جنگل ها در راستای توسعه "امنیت اکولوژیک"

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حفظ و صیانت از محیط زیست و فضای سبز با مشارکت همگانی امکان پذیر است ،بر لزوم تعامل نیروی انتظامی و سازمان جنگل ها و مراتع در راستای ایجاد و توسعه "امنیت اکولوژیک"تاکید کرد.

به گزارش پلیس، "مهندس جلالی" در مراسم جشن روز درختکاری دانشگاه علوم انتظامی و معاونت مهندسی ناجا ضمن تقدیر از توجه و اهتمام فرماندهان ناجا در توسعه فضای سبز گفت: نیروی انتظامی در صیانت از انفال عمومی، جنگل ها و مراتع نقش موثری دارد.

وی با اشاره به همکاری موثر نیروی انتظامی با سازمان جنگل ها و مراتع افزود: منابع طبیعی و صیانت از این ثروت، زیربنایی ترین اقدام برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، همه اقشار جامعه و دستگاه های مسئول امکان پذیر است.

وی در ادامه با اشاره به پدیده "تغییر اقلیم" عنوان کرد: "گرمایش زمین"، "کمبود آب شیرین" و "بیابان زایی" سه چالش مهم و گریبان گیر جهان امروز است و این سه چالش در مناطق و کشورهایی که در کمربند خشک و نیمه خشک هستند، بیشتر است.

جلالی با بیان اینکه بخش عمده ای از جغرافیای ایران در حوزه خشک و نیمه خشک است، افزود: در راستای صیانت ، حفظ منابع طبیعی و فضای سبز کشور باید اقدامات موثری صورت بگیرد، هرچند اقدام در حوزه حفظ جنگل ها و مراتع باید جهانی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد: بیابان زایی ، کمبود آب ، تخریب منابع طبیعی و کاهش فضای سبز ،فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و ... را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی عنوان کرد: تخریب جنگل ها، مراتع و فضای سبز به دنبال خود پیامدهایی چون مهاجرت بی رویه، حاشیه نشینی، فقر و بیکاری به دنبال دارد.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور خاطر نشان کرد: وقتی قناتی خشک یا جنگلی نابود می شود، عملا زندگی و فعالیت های اقتصادی در منطقه مذکور تعطیل می شود و مهاجرت و گسترش حاشیه نشینی، بزهکاری را افزایش و در پی آن ماموریت های نیروی انتظامی نیز گسترش می یابد.

وی ادامه داد: انسان ، محیط و اقتصاد سه پایه اساسی توسعه پایدار است .

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امروزه در جهان "جنگل درمانی" یکی از کارکردهای توسعه فضای سبز است، افزود: توسعه فضای سبز و محیط زیست می تواند در رفع وحل بسیاری ازمشکلات روحی و جسمی بشر کارساز باشد.

رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه درختان نمادآبادانی، نظم، خیر ،برکت و مظهر زیبایی هستند،عنوان کرد: "امنیت اکولوژیک" یکی از امنیت های زیر بنایی برای هر کشور است.
وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تعامل و ارتباط با سازمان جنگل ها و مراتع می تواند در ایجاد و توسعه "امنیت اکولوژیک "نقش موثری ایفا کند.

گفتنی است این مراسم به همت دانشگاه علوم انتظامی امین و معاونت مهندسی ناجا با حضور مهندس " جلالی " معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور ، سردار " یزد آبادی " معاون مهندسی ناجا و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و ناجا برگزار شد.

در پایان این مراسم تعدادی نهال توسط مسئولان در آستانه روز درختکاری در فضای سبز دانشگاه علوم انتظامی کاشته شد.

کدخبر: 41778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟