دستگیری کارمند جاسوس!

سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این پرونده گفت: نماینده حقوقی یک شرکت برای ارجاع شکوائیه خود به پلیس فتای استان مراجعه کرد و درخواست رسیدگی به شکایت شرکت مبنی‌بر سوء‌استفاده از اطلاعات و نرم‌افزار‌های این شرکت توسط یکی از پرسنل سابق را داشت.
شاکی در ادامه اظهارات خود به کارشناسان پلیس فتا ی استان گفت: با صلاحدید هیئت‌مدیره، یکی از پرسنل در بخش انفورماتیک از شرکت تعدیل شد؛ اما پس از گذشت چند روز متوجه یک‌سری خراب‌کاری و تغییرات در سیستم‌های شرکت شدیم.
رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی ادامه داد‌: با توجه به اظهارات نماینده حقوقی شرکت، رسیدگی به پرونده در دستورکار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت و یکی از کارشناسان این پلیس، برای بررسی صحنه جرم دیجیتالی به محل وقوع اعزام شد تا ضمن بررسی اظهارات شاکی، ادله جرم نیز مورد بررسی واقع شود.
وی ادامه داد: ‌با توجه به سرنخ‌های به‌دست‌آمده از دستکاری سیستم‌ها توسط کارشناس پلیس، مجرم‌بودن کارمند اخراجی اثبات شد و پرونده برای احراز‌هویت و شناسایی مکان وی در دست اقدام قرار گرفت.
جهانشیری ادامه داد: درراستای تلاش کارشناسان با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده مکان متهم شناسایی و با هماهنگی قضایی وی دستگیر و به مقر پلیس فتا منتقل شد.
وی درخصوص بازجویی‌های صورت‌گرفته از این متهم ٣۴‌ساله که حسین نام دارد، بیان کرد: متهم با دیدن شواهد انکار‌ناپذیر، بزه خود را پذیرفت و با اظهار پشیمانی اعتراف کرد که توسط فردی که آشنایی قبلی با وی داشته و با هدف خرابکاری و جاسوسی از شرکت رقیب وی تحت‌عنوان برنامه‌نویس و پشتیبان سرویس استخدام‌شده و درنهایت پس از واردکردن خسارت به این شرکت متواری شده است.
جهانشیری ادامه داد: متهم پس از اعتراف به‌همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.
رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی به مدیران و صاحبان مشاغل توصیه کرد که در احرازهویت افراد دست‌اندرکار در حوزه آی‌تی و انفورماتیک، تلاش مضاعف کرده تا افراد دارای صلاحیت، استخدام و به‌کار‌گیری شوند تا شاهد تکرار چنین‌پرونده‌هایی نباشیم برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟