تلفات زلزله اکوادور همچنان رو به افزایش است

با وقوع بزرگترین زلزله طی دهه گذشته در اکوادور بازماندگان این حادثه، اجساد اعضای خانواده‌شان و دیگر قربانیان را دفن کرده و در کنار آوار به جا مانده از خانه‌های خود به دنبال سرپناه هستند.

این زلزله 7.8 ریشتری سواحل این کشور را روز شنبه به لرزه درآورد، موجب ترس و دلهره ساکنان اکوادور شد و تخریب ساختمان‌ها، پل‌ها و جاده‌ها را به دنبال داشت. نیروهای امداد و نجات اکوادور اظهار داشتند: نشانه‌هایی از زندگی در میان بسیاری از آوارها وجود دارد و جستجوی این مناطق در اولویت است. بررسی‌ها حاکی از آن است که 2068 نفر نیز مجروح شده و این امکان وجود دارد که تلفات حادثه زلزله افزایش یابد. مناطق ساحلی نزدیک به کانون زمین لرزه بیشترین آسیب را دیده‌ است. همچنین به گفته مقامات اکوادور بیش از 160 پس لرزه این کشور را به لرزه درآورده و در شش استان وضعیت اضطراری اعلام شده‌ است. نیروهای امداد و نجات با برپا کردن چادرها و استقرار حادثه دیدگان در آن‌ها صدها بازمانده این زمین لرزه را تحت درمان قرار داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، اکوادور از سال 1979 چنین زلزله مهیبی را تجربه نکرده‌ است. در پی آن زلزله مهیب 600 تن جان خود را از دست دادند و 20 هزار نفر نیز مجروح شدند.

کدخبر: 73354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟