مرگ دلخراش بانوی دریانورد

سارایانگ 40 ساله در این دور از مسابقات قایقرانی جهان به دلایل نامعلوم جان خود را از دست داد. علت مرگ وی هنوز مشخص نشده، اما احتمال غرق شدن وی داده می شود.

وی در حال تمیز کردن کابین قایق بادبانی بوده که با وزش باد شدیدی به عقب قایق پرت می شود و با برخورد موجی با بدنه این قایق وی به وسط اقیانوس آرام پرتاب شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی نامساعد پیدا کردن این دریانورد بیش از یک ساعت به طول انجامیده است. با وجود تلاش ها برای احیای وی، سارا هرگز به هوش نیامد. طبق سنت صد ساله دریایی، خدمه این قایق جسد وی را اوایل روز یکشنبه (امروز) در دریا دفن کردند. اعضای این قایق بعد از سپردن سارا به دریا گرد هم جمع شدند و برای ادای احترام به وی یک دقیقه سکوت کردند.
رابین ناکس-جانستون، بنیان گذار مسابقات قایق های بادبانی گفته است: " همواره ایمنی خدمه قایق اولویت نخست ما محسوب می شده و ما باید برای بررسی علت وقوع این حادثه همکاری متقابل با مقامات را داشته باشیم. علت دقیق مرگ وی هنوز نامشخص است. از دست دادن سارای عزیز برای من واقعا ناراحت کننده بود."
همکاران وی با گذاشتن پستی در فیس بوک از این حادثه دلخراش ابراز ناراحتی کرده اند و گفته اند با شنیدن این خبر تاسف برانگیز به شدت شوکه شده اند.

قدمت برگزاری این مسابقه نزدیک به 20 سال است و از دست دادن سارا دومین آمار مرگ و میر در طول تاریخ برگزاری این مسابقات تلقی می شود.

کدخبر: 72539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟