آتش ۵ هکتار از نخلستان های مینوشهر را از بین برد

هاشم سیاحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آتش سوزی گسترده ای در محدوده ای تقریبا ۱۰۰*۵۰۰ متر از نخلستان های منطقه شعله ور شد و تقریبا یک هزار و ۳۰۰ نخل را از بین برد اما حضور به موقع نیروهای آتش نشانی شهرداری مینوشهر مانع از گسترش آتش به منازل مسکونی منطقه شد.
وی افزود: این آتش سوزی ساعت ۲۱ و۳۰ دقیقه شب گذشته در منطقه طویشه آبادان جنب پل امام حسین(ع) جزیره مینو اتفاق افتاد که کار اطفای آن تا ساعت ۱۱ به طول انجامید.
شهردار مینوشهر، علت احتمالی حادثه را زغال خاموش نشده در میان نخلستان ها اعلام کرد و گفت: در محل حادثه آثاری از زغال ها مشاهده می شود که با توجه به تجربه های پیشین به احتمال قوی خاموش نشدن زغال و وزش باد باعث گسترش آتش شده است.
وی با تاکید بر گستردگی آتش سوزی شب گذشته در مینوشهر عنوان کرد: شعله های آتش تا ۱۰ متری مناطق مسکونی پیش رویی کرد که تمام تلاش اکیپ آتش نشانی مینوشهر ممانعت از رسیدن آتش به این مناطق بود که به علت ناهمواری، بد مسیر بودن و رویش نیزارها مجبور به باز کردن مسیر با استفاده از ماشین های سنگین همچون لودر هم شدیم.
سیاحی با بیان اینکه اکیپ های آتش نشانی آبادان و خرمشهر هم در خاموشی کامل آتش مشارکت داشتند، گفت: دو ماشین آتش نشانی از آبادان و خرمشهر با تاخیر ۴۵ دقیقه به محل حادثه رسیدند که پیش از رسیدن آنها آتش به طور کامل توسط شهرداری مینوشهر خاموش شده بود و این دو اکیپ سرد کردن آتش را برعهده گرفتند برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 88140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟