دادستانی استراسبورگ فرانسه : عامل حمله در شرق فرانسه بیمار روانی است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، منابع فضائی فرانسه اعلام کردند که فرد مهاجم در پرونده ای که در مورد «اقدام به قتل به دلیل تعلق قربانی به یک نژاد و یا یک مذهب» گشوده شده بود، گناهکار شناخته شد.
مهاجم صبح روز جمعه در خیابانی در یکی از محله های استراسبورگ و در فاصله 500 متری کنیسه این شهر با چاقو به یک یهودی حدودا 60 ساله حمله و وی را مجروح کرد.
مهاجم 45 ساله با سابقه بیماری روانی، پیشتر نیز در سال 2010 میلادی دست به اقدام مشابهی زده بود.
دادستانی استراسبورگ دیروز (شنبه) اعلام کرده بود که این حمله انگیزه تروریستی نداشته است. با این حال این اقدام در زمانی رخ داد که فرانسه به دلیل وجود تهدید حملات تروریستی در وضعیت اضطراری قرار دارد.
در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر مجروح شدند.
پس از این حمله تروریستی، در سراسر فرانسه وضعیت فوق العاده اعلام شد. وضعیت فوق العاده در فرانسه که تا کنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته؛ تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟