بخشش ۲ قاتل پس از ۱۳ سال

نخستین پرونده 22فروردین سال 82 در پاکدشت به جریان افتاد. آن روز وقتی اهالی خیابانی در این شهر صدای انفجار شنیدند وحشت‌زده به خیابان آمدند. انفجار در خانه‌ای رخ داده بود و پسر خانواده مقابل در فریاد می‌زد و با چاقو خودزنی می‌کرد. وقتی پلیس در محل حاضر شد جسد مادر 42ساله و دختر 15ساله‌اش را در حمام خانه پیدا کرد. عامل جنایت کسی جز پسر19ساله خانواده نبود که قصد داشت به زندگی خودش پایان دهد اما دستگیر شد.
او گفت: روز حادثه خواهرم از مدرسه آمد و نمی‌دانم بر سر چه موضوعی با مادرم درگیر شد. مادرم با مشت چند ضربه به سر خواهرم زد که به او تذکر دادم. اما همین تذکر باعث درگیری من و مادرم شد. او به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت تا مرا تهدید کند. من هم با جوراب خفه‌اش کردم و جسدش را در حمام انداختم.
همان موقع خواهرم مرا هنگام انتقال جسد دید و شروع کرد به داد و فریاد؛ پس مجبور شدم او را هم به قتل برسانم. بعد می‌خواستم خانه را به آتش بکشم که صدای انفجار باعث شد همه همسایه‌ها متوجه شوند. این پسر جوان به قصاص محکوم شد و درحالی‌که پرونده‌اش به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده بود، اولیای دم به دادسرا رفتند و از قصاص قاتل گذشت کردند.
دومین پرونده 11تیرماه سال 82 به جریان افتاد. قربانی زن 15ساله‌ای بود که همسایه‌ها وقتی صدای گریه نوزاد 6ماهه او را از داخل خانه قدیمی در جنوب تهران شنیدند، به آنجا رفتند و دیدند نوزاد کنار جسد مادرش است و زن نوجوان نفس نمی‌کشد.
موضوع به پلیس اعلام شد و مدتی بعد شوهر این زن به دام افتاد. وی اقرار کرد که شب حادثه به‌علت اختلافاتی که با همسرش داشته با او درگیر شده و با همدستی برادرش او را خفه کرده است. برادر شوهر قربانی دستگیر شده و هردو برادر در دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفتند. شوهر قربانی به قصاص و برادرشوهرش به جرم معاونت در قتل به زندان محکوم شد. عامل جنایت که پیش از این چندین بار پای چوبه دار رفته بود، در نهایت با بخشش اولیای دم از مجازات قصاص نجات پیدا کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟