جنگل های منطقه حفاظت شده دنای شرقی بویراحمد طعمه حریق شد

سرهنگ محمدرحیم برزمند عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آتش سوزی حدود ساعت 16 عصر امروز آغاز شد و هم اکنون نیز بخش شرقی آن به طور کامل مهار شده و بخش غربی در حال مهار است.
وی دلیل وقوع این آتش سوزی را عامل انسانی دانست و بیان کرد: اهالی روستای گنجه ای کهنه به همراه جمعی از کارکنان اداره های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در حال مهار بخش غربی آتش سوزی این منطقه هستند هر چند که وزش باد شدید نیز کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.
برزمند اظهار کرد: وسعت این آتش سوزی و میزان خسارت وارده به عرصه های جنگلی در روزهای آینده و پس از بررسی های لازم تعیین و اعلام خواهد شد.
وی عنوان کرد: تمامی قشرهای مردم در برابر انفال، منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی مسئول هستند و باید در زمینه حفظ و صیانت از آنها بکوشند تا تحویل نسل های آینده شود.
منطقه حفاظت شده دنای شرقی با وسعت 28 هزار هکتار در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
خرس قهوه ای، پلنگ و خوک وحشی گونه های جانوری غالب این منطقه هستند و سه پاسگاه محیط بانی نیز از این منطقه حفاظت می کنند.
647 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تاکنون طعمه حریق شده که این میزان در قالب 44 فقره آتش سوزی بوده است.
پارسال حدود یک هزار و 200 هکتار از جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شد.
کوهستانی و سخت گذر بودن عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به همراه کمبود امکانات و تجهیزات و محدودیت منابع مالی امر مهم صیانت از جنگل ها و مراتع این استان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
همکاری مردم و دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه نهادهای خدمات رسان هنگام بروز آتش سوزی جنگل و مرتع در این استان مطلوب و رضایت بخش است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران واقع است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟