سه نفر در آتش سوزی های گسترده پرتغال جان باختند

مقامات محلی این جزیره پرتغالی گزارش دادند که یک نفر از اهالی این شهر ، ناپدید شده است.
آتش سوزی بزرگ که در حومه فونچال که در مراتع جنگلی به وقوع پیوسته ، در حالی مرکز تاریخی این شهر را تهدید می کند که یک موج گسترده ای از آتش سوزی ها که اکثر آنها عمدی می باشند ، سبب سوزاندن مناطق مختلف جنگلی سراسر پرتغال شده است .
آتش نشانان مستقر در سراسر اسپانیا اعلام کردند که برای مهار موج آتش سوزی های جنگلی در برابر گسترش جبهه های حریق احساس ضعف می کنند .
تاکنون 30 واحد مسکونی طعمه حریق شده است و 170 نفر از اهالی شهر به دلیل استنشاق دود سمی در مراکز درمانی بستری شدند .
از سوی دیگر ، دست کم دو بیمارستان افزون بر ده ها خانه در مرتفع ترین مناطق شهر به دلیل این آتش سوزی ها و بر اساس احتیاط تخلیه شدند .
در این راستا ، مقامات معتقدند که گسترش آتش سوزی ها در فونچال همانند بسیاری از آتش سوزی هایی که دامنگیر کشور شده ا ند ، عمدی بودند .
«آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال در این رابطه امروز چهارشنبه خبر داد دولت محلی مادیرا و شهرداری فونچال ، در ساعت های آینده منتظر نیروهای بیشتر از مبدا لیسبون پایتخت کشور هستند .
وی همچنین گفت یک هواپیمای نظامی ، چهارشنبه شب با ده ها تن از نیروها برای خاموش کردن آتش از لیسبون عازم منطقه خواهند شد .
فونچال که 120 هزار نفر جمعیت دارد و زادگاه «کریستینانو رونالدو» فوتبالیست باشگاه رئال مادرید می باشد ، شهری با زمین ها و مراتع پر شیب است . امری که مهار آتش را بسیار دشوار می کند .
مرکز جزیره مادیرا که در سال 2010 دچار سیلاب شده بود اکنون میزبان هزاران گردشگر است . فرودگاه این شهر که یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های پرتغال می باشد ، چندین پرواز را به دلیل بروز بادهای تندی که آتش را شعله ور می کند ، لغو کرده است .
پلیس قضایی پرتغال امروز چهارشنبه خبر داد یک جوان 24 ساله را به اتهام عاملیت در ایجاد حریق عمدی در فونچال دستگیر کردند.
علاوه بر فونچال ، مقامات ملی حفاظت مدنی اعلام نمودند 19 آتش سوزی در سراسر کشور مخصوصا در منطقه مرکزی و شمالی پرتغال و هم مرز با اسپانیا ، وجود دارد و به همین دلیل ، دولت پرتغال از اسپانیا تقاضا کرده که در مهار آتش سوزی ها به آنها کمک کنند .
دولت پرتغال همچنین اعلام کرد که قادر نیست برآوردی از میزان آتش سوزی های اخیر در این کشور ارائه کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟