رونویسی از قرآن شرط آزادی قاتلی که بخشیده شد

این جنایت روز 23 اسفند‌ماه سال93 اتفاق افتاد. در آن روز مردی با پلیس تماس گرفت و گفت مادر 72ساله‌اش ناپدید شده است. او گفت: مادرم با برادرم که به شیشه اعتیاد دارد زندگی می‌کند. چند ساعت قبل هرچه با مادرم تماس گرفتم جوابم را نداد و برادرم هم گفت از او خبری ندارد. به همین دلیل خودم را به خانه‌شان رساندم اما مادرم در خانه نبود.
به‌دنبال این خبر گروهی از مأموران به بازرسی خانه زن مفقود شده پرداختند و دقایقی بعد جسد او را در کمد دیواری خانه‌اش پیدا کردند. به این ترتیب موضوع به سعید احمدبیگی، بازپرس وقت جنایی تهران گزارش شد. در جریان تحقیقات مقدماتی معلوم شد که فرزند معتاد متوفی اعتیاد شدیدی به شیشه دارد و از سویی با مادرش نیز دچار اختلاف بوده و ممکن است که او مادرش را به قتل رسانده باشد. در چنین شرایطی وی بازداشت شد اما حاضر نشد اتهام قتل را به گردن بگیرد. با وجود این از آنجا که شواهد و مدارک به‌دست آمده علیه او بود، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در جلسه محاکمه که چند روز قبل در شعبه دهم، به ریاست قاضی قربان‌زاده برگزار شد ابتدا اولیای دم مقتول شکایت‌شان را مطرح کردند و در ادامه متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: مدت‌ها بود که به شیشه اعتیاد داشتم و مخفیانه به حمام خانه مان می‌رفتم و مواد مصرف می‌کردم. مادرم از اعتیادم ناراحت بود و بر سر همین موضوع مدام با یکدیگر درگیر بودیم.
روز حادثه پولی برای تهیه مواد نداشتم و از مادرم خواستم که مبلغی پول به من بدهد اما او گفت برای مواد پولی به من نمی‌دهد و بر سر همین موضوع با یکدیگر درگیر شدیم و من ناگهان او را هل دادم و سرش به زمین برخورد کرد و از حال رفت. نمی‌دانستم چه اتفاقی برایش افتاده و از ترس او را داخل کمد دیواری گذاشتم و مقداری رختخواب رویش ریختم. فکر می‌کردم او حالش بد شده و بعد از چند دقیقه به هوش می‌آید. به همین دلیل از خانه بیرون رفتم و بعد فهمیدم مادرم فوت شده است. دلیلی نداشت که من بخواهم مادرم را به قتل برسانم و حالا از اشتباهی که کرده‌ام پشیمانم.
در پایان این جلسه اولیای دم اعلام کردند متهم را بخشیده‌اند و از او شکایتی ندارند. در چنین شرایطی ختم جلسه اعلام شد و قضات دادگاه وارد شور شدند. با گذشت چند روز از جلسه محاکمه قضات شعبه دهم بار دیگر به بررسی محتویات پرونده پرداختند و سرانجام رأی خود را صادر کردند. براساس این رأی متهم به پرداخت دیه و تحمل10سال حبس محکوم شد.
از سوی دیگر قضات دادگاه مجازات مکملی را نیز برای متهم درنظر گرفتند که براساس آن او باید 2حدیث از پیامبر و یک حدیث از امام جعفر صادق(ع) که درباره احترام به پدر و مادر هستند و آیات 23 و 24 سوره اسرا را 100بار رونویسی کرده و در نهایت برداشت خود را از این آیات و روایات در 3صفحه نوشته و به دادگاه ارائه کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 159805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟