صهیونیست‌ها جایی در سرزمین فلسطین ندارند / شهادت ۴۰۰ نفر در اطراف بیمارستان الشفاء

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی برای صد و هفتاد و هفتمین روز به جنگ وحشیانه خود در نوار غزه ادامه می‌دهد، در حالی که این جنگ روزانه صدها شهید و زخمی بر جای می‌گذارد؛ اشغالگران بخش بهداشت و درمان و بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهند.

در تازه ترین آمار شهدا و مجروحان، وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه ) اعلام کرد که قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم مهرماه سال گذشته تاکنون به 32705 شهید و 75190 مجروح رسیده است. این وزارتخانه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده ها هستند و امدادگران نمی‌توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

بیش از 400 شهید در اطراف بیمارستان الشفاء

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که در طول 13 روز حمله به مجتمع بیمارستانی الشفاء، ارتش اشغالگر مرتکب جنایات تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن 1050 خانه، کشتار بیش از 400 نفر و دستگیری و شکنجه صدها بیمار، آوارگان و کادر درمانی شده است.

در این بیانیه آمده است که 107 بیمار در داخل مجتمع الشفاء در شرایط غیرانسانی به سر می برند که 30 تن از آن‌ها بیمار معلول و تقریبا 60 نفرشان کادر پزشکی هستند و نظامیان صهیونیست مانع خروجشان می‌شوند.

از سرگیری مذاکرات

رسانه‌‌های مصری گزارش دادند که مذاکرات با هدف دستیابی به توافق میان رژیم اشغالگر اسرائیل و جنبش حماس در غزه، در جدیدترین تلاش برای دستیابی به توافق، امروز( یکشنبه ) در قاهره از سر گرفته می‌شود.

یک مقام صهیوینیستی نیز به خبرگزاری رویترز گفت که این رژیم هیأتی را به قاهره می‌فرستد، اما یکی از مقامات حماس به رویترز گفت که این جنبش ابتدا منتظر خواهد ماند تا میانجی‌گران مصری درباره نتیجه مذاکراتشان با طرف اسرائیلی، به حماس گزارش دهند.

هلال احمر فلسطین: اوضاع روز به روز بدتر می‌شود

سخنگوی هلال احمر غزه با بیان اینکه وضعیت بهداشتی در نوار غزه رو به وخامت است و موج ورود آوارگان آن را تشدید می‌کند، تاکید کرد: «تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی منجر به شهادت بسیاری از پرسنل پزشکی» شده است.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن آب و غذا به بیماران و کادر درمانی در بیمارستان الشفاء می‌شود.

هشدار گروههای مقاومت در کرانه باختری به تشکیلات امنیتی محمود عباس

گروه مقاومت «کتیبه قفین» (وابسته به سرایا القدس- شاخه نظامی جهاد اسلامی) و کتائب «شهداء الاقصی» به طور جداگانه به سازمان امنیتی تشکیلات خودگردان در خصوص بازداشت نیروهای مقاومت هشدار دادند.

در بیانیه گروه مقاومت «کتبیه قفین» آمده است: «اقدامی که سرویس امنیتی امروز در قبال نیروهای مقاومت انجام داد، شنیع و کمک به رژیم اشغالگر بود.

 به مقامات تشکیلات خودگردان می‌گوییم که به دنبال جنگ داخلی نیستیم، که تنها اسرائیل و جاسوس‌هایش از آن سود می‌برند.

گروه مقاومت شهداء الاقصی» نیز گفت: «مجاهدین ما خط قرمز هستند و هرگونه اقدامی علیه آن‌ها با پاسخ دردناک مواجه خواهد شد؛ از سرویس امنیتی می‌خواهیم تا نیروهای مقاومت را که بازداشت کرده است، آزاد کند.

فرانسه قطعنامه پیشنهادی ارائه می‌دهد

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه که در قاهره به سر می‌برد، در یک کنفرانس خبری گفت که پاریس قصد ارائه قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص آتش‌بس دائمی در غزه را دارد.

به گفته وزیر خارجه فرانسه، این قطعنامه شامل «راهکار دو دولتی» و «الزام به آتش‌بس دائمی در غزه» است.

واکنش حماس به ازسرگیری مذاکرات آتش بس در قاهره

 جنبش حماس به اخبار منتشر شده درباره ازسرگیری مذاکرات آتش بس در قاهره واکنش نشان داد.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: هیچگونه هیئتی از ما در قاهره حضور ندارد چرا که پیشنهادهای رژیم اشغالگر در حد خواسته‌های ملت ما نیست.

وی همچنین درباره پیشنهاد تشکیل نیروی بین‌المللی برای اداره غزه گفت: ما با درخواست برای تشکیل نیروی عربی یا بین المللی برای اداره غزه مخالف هستیم. ملت فلسطین قیمومیت را رد می‌کند.

حسام بدران همچنین پیش از این گفته بود: اولویت‌های جنبش حماس توقف تجاوز به غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه است.

وی گفت: ما به مقاومت در برابر اشغال تا زمان دستیابی به استقلال کامل ادامه می‌دهیم.

پیش از این رسانه‌های عبری اعلام کردند رژیم صهیونیستی با آزادی اسرای معامله شالیط (وفاداری به آزادگان) در راستای مذاکرات معامله تبادل اسرا با حماس موافقت کرده است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: تل آویو با آزادی زندانیانی که چند سال پیش در راستای «معامله شلیط» آزاد شده و مجددا بازداشت شده بودند، موافقت کرده است و این اقدام در ازای آزادی دو سرباز اسرائیلی هدار گولدن و آرون شائول صورت می‌گیرد که گردان‌های القسام در سال ۲۰۱۴ آنها را بازداشت کردند.

این شبکه اعلام کرد: این پیشنهاد به جنبش حماس ارائه شده اما آنها پاسخی نداده‌اند و احتمالا در چارچوب مذاکرات قاهره مطرح خواهد شد.

یک منبع امنیتی مصری پیش از این اعلام کرد مذاکرات آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره امروز یکشنبه از سرگرفته می‌شود.

در این راستا احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان در مصاحبه با المیادین گفت: مذاکرات غیر مستقیم میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر به صورت واضح نشان داد که این رژیم به دنبال هیچگونه توافقی نیست. ما خواهان توافقی هستیم که شامل پایان جنگ، عقب نشینی اشغالگران از نوار غزه و بازسازی آن باشد. اولویت ملت فلسطین مقابله با تجاوز، پایداری و پیروزی در این جنگ است.

وی درباره مذاکرات تبادل اسرا گفت: ما انعطاف زیادی نشان دادیم اما به هیچ گونه ضمانتی از سوی اشغالگران درباره توقف جنگ دست نیافتیم. در صورتی که چنین ضمانت‌هایی وجود نداشته باشد ما هیچگونه معامله‌ای را امضا نخواهیم کرد.

 طرح جایگزین آمریکا برای حمله زمینی به رفح

 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پیشنهاد واشنگتن را برای جایگزینی برای حمله زمینی ارتش صهیونیستی به شهر رفح ارائه کرد.

بر اساس گزارش کان نیوز، ژنرال چارلز کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، طرح کلی عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در رفح را به هرتزی هالووی، رئیس ستاد ارتش صهیونیستی ارائه کرده است.

براساس این گزارش، چارلز براون طی گفتگوی اخیر با ژنرال هالووی اظهار داشت که با توجه به تعداد تلفات غیرنظامیان در بخش‌های شمالی و مرکزی غزه، ایالات متحده تلفات گسترده غیرنظامیان در رفح را تحمل نخواهد کرد.

براون پیشنهاد واشنگتن را چنین بیان کرد: رفح به طور کامل از بقیه نوار غزه جدا و منزوی شود و نیروهای اسراییلی عملیات‌های هدفمند در نقاط خاص براساس اطلاعات نظامی انجام دهند. آمریکا همچنین پیشنهاد تشکیل یک اتاق جنگ مشترک با اسرائیل را داده است.

براساس گزارش کان، آمریکا ناامیدی خود را از عدم وجود یک طرح برای پسا جنگ در غزه اعلام داشته و پیشنهاد حفاظت از مرز غزه و مصر با استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق کریدور فیلادلفیا را داده است.

 ارتش صهیونیستی قصد دارد به شهر رفح در نزدیکی مرز با مصر در جنوب نوار غزه حمله کند. این آخرین منطقه پرجمعیت تحت کنترل حماس است. با این حال، ایالات متحده با برنامه‌های تل آویو مخالف است. کشورهای غربی و مصر مخالفت خود را با تهاجم به این شهر اعلام کرده‌اند و خطر تلفات گسترده در میان پناهجویان را ذکر کرده‌اند. در پاسخ، تل‌آویو پیشنهاد تخلیه 1.4 میلیون غیرنظامی را به مناطقی در بخش مرکزی منطقه داده است.

جنبش مجاهدین فلسطین : صهیونیست‌ها جایی در سرزمین فلسطین ندارند

جنبش مجاهدین فلسطین به مناسبت روز زمین، بر پایبندی به حفظ سراسر خاک فلسطین و ناکام گذاشتن سیاست اشغالگران صهیونیست برای نابودی هویت اسلامی و عربی آنها تأکید و اعلام کرد: صهیونیست‌ها جایی در سرزمین فلسطین ندارند.

به گزارش رسانه‌های عربی، جنبش مجاهدین فلسطین اعلام کرد: امسال روز زمین در حالی فرا

 می رسد که ملت فلسطین در داخل سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ علیه سیاست های اشغالگران برای یهودی سازی، سلب مالکیت اراضی و املاک و نابودی هویت آنها در الجلیل، المثلث و نقب قیام کرده اند.

در این بیانیه تأکید شد: امسال و در روز زمین، حملات صهیونیست ها و حامیانشان علیه ملت و سرزمین فلسطین تشدید شده است و به ویژه نوار غزه در معرض شدیدترین و زشت ترین عملیات نسل کشی و پاکسازی نژادی تاریخ معاصر قرار گرفته است.

این جنبش مبارز فلسطینی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی و جهاد و مقاومت قهرمانانه غزه ادامه طبیعی قیام در روز زمین و بیانگر تأکید فلسطینی ها بر مقوله خاک و هویتشان با وجود سیاست های رژیم صهیونیستی علیه بقای فلسطینی ها در داخل سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ و هر مکان دیگری است. عملیات طوفان الاقصی و روز زمین، نمونه هایی از ارتباط فلسطینی ها با خاک، ملت و آرمان‌شان است. این امر نشان می دهد که با وجود گذشت سالیان طولانی و تشدید آلام و رنج ها،فداکاری‌ها و مساله فلسطین هرگز فراموش نخواهد شد.

جنبش مجاهدین فلسطین افزود: ما سراسر خاک فلسطین را متعلق به فلسطینی ها می‌دانیم و تأکید می‌کنیم که صهیونیست ها هیچ جایی در سرزمین ما ندارند و سیاست‌های دشمن برای نابودی هویت اسلامی و عربی ملت فلسطین هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

این بیانیه تصریح کرد: مقاومت ملت فلسطین در غزه، تأکید بر پایداری و چنگ زدن به خاک و سرزمین خودشان و حقی است که روز زمین آن را جاودانه کرده است.

این جنبش فلسطینی همچنین از همه فلسطینی ها در سراسر سرزمین های فلسطینی به ویژه سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸، کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس خواست برای مقابله با توطئه های پلید رژیم صهیونیستی در زمینه بیرون راندن آنها از خاک و سرزمینشان از طریق طرح های مختلف مانند وطن جایگزین با برادرانشان در نوار غزه متحد شوند.

جنبش مجاهدین فلسطین همچنین اعلام کرد: جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه نوار غزه، بهای تمسک فلسطینی ها به سرزمینشان و مخالفت با همه طرح های مشکوک علیه آنهاست. از این رو لازم است همه فلسطینی ها، با اتخاذ یک موضع واحد علیه رژیم اشغالگر به طور گسترده و فراگیر قیام کنند و بدانند که دامنه جنایات این رژیم فقط به نوار غزه و مردم مقاومت محدود نخواهد شد.

این جنبش مبارز فلسطینی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که راه مبارزه مسلحانه و رویارویی، بهترین راه برای آزادی فلسطین و اخراج اشغالگران غاصب از سرزمین مان است و هر اندازه که چالش ها تشدید شود و مجبور به دادن هزینه شویم سلاح هایمان را زمین نخواهیم گذاشت.

جنبش المجاهدین در پایان با درخواست از نیروهای مقاومت امت اسلامی و عربی برای تشدید عملیات ضد صهیونیستی – آمریکایی و حمایت بیشتر از ملت فلسطین، از آزادگان جهان نیز خواست این رژیم را برای توقف جنایاتش علیه فلسطینی ها تحت فشار قرار دهند.

کدخبر: 984402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟