حضور شخصیت‌ ها و مسئولان کشور در راهپیمایی 22 بهمن 1402 + تصاویر

به گزارش رکنا، چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی امروز یکشنبه 22 بهمن 1402 همزمان در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و شخصیت ها و مسئولان مختلف در کنار مردم حضور بهم رساندند که حضور و گفتگوهای برخی را می‌ توانید در این گزارش مرور کنید.

آیت الله رئیسی: راهپیمایی 22 بهمن پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران را رقم می‌زند

آیت الله رئیسی در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن تهران:

رئیس جمهور با مردود دانستن دوگانه یا «پیشرفت»، یا «ایستادگی بر مبانی و اصول انقلاب»، افزود: امروز ملت عزیز ما اثبات کرده است که با ابتناء به مبانی حیات‌بخش انقلاب اسلامی و قانون اساسی و سیاست‌های نظام هم می‌توان کشور را پیش برد و پیشرفت داشت و هم بر مبانی و اصول انقلاب پافشاری کرد.

راهپیمایی 22 بهمن نه گرامیداشت یک رخداد در 45 سال گذشته بلکه پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران را رقم می‌زند/ دولت مردمی تلاش می‌کند کشور را بر همان ریل‌گذاری که امام و رهبری انجام دادند، اداره کند/ ملت ایران ثابت کرد با ابتناء به مبانی انقلاب هم می‌توان پیشرفت داشت هم بر اصول انقلاب پافشاری کرد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در اجتماع عظیم راهپیمایان چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با توکل به خدا و اعتماد به نفس، انسجام ملی و پیروی از رهنمودهای رهبران انقلاب اسلامی، انقلاب شکوهمند خود را 45 سال پرثمر، پربرکت، اثربخش و تحول‌آفرین تداوم داده است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران مشکلات بسیاری را در مسیر این ملت و انقلاب ایجاد کردند، اما ملت بیدار، بصیر، زمان‌شناس و آگاه ایران توانست بر همه آنها غلبه کند.

رئیس جمهور فتنه‌های جریان نفاق و تجزیه‌طلبان، کودتا، جنگ تحمیلی، ترور و ایجاد ناامنی‌ها را بخشی از مشکلاتی دانست که دشمن به ملت ایران تحمیل کرد، اما مردم ایران به خوبی این توطئه‌ها را شناخت و با مقاومت و ایستادگی این نقشه‌ها را خنثی کرد و افزود: امروز بعد از دوران تشکیل و تثبیت نظام و توسعه پیام انقلاب شکوهمند اسلامی و ایجاد بیداری در منطقه و آنچه از دستاوردهای انقلاب اسلامی شاهدیم، می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی همچنان مقتدرانه به پیش رفته و هیچ مانعی را در مسیر خود به رسمیت نمی‌شناسد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیرا جنگ ترکیبی برای متوقف کردن ملت بزرگ ایران به میدان آمد، اما این ملت از همه این عرصه‌ها پیروز بیرون آمد و توانست دشمن را مایوس کند، اظهار داشت: بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن تنها گرامیداشت یک رخداد در 45 سال گذشته نیست بلکه پاسداشت گفتمانی است که امروز و آینده ایران اسلامی را رقم زده و حرکت ملت ایران بر اساس همین گفتمان که پرچمدار آن امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند، تنظیم شده است.

رئیس جمهور گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمانی برتر، تحول‌آفرین، اثربخش و حاوی پیام رهایی، استقلال، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان برای ملت‌ها توصیف و تصریح کرد: در 45 سال گذشته پیام‌های انقلاب اسلامی و آنچه مردم عزیز ما خواستند، با تلاش و مقاومت تحقق یافت و عزت را به جای ذلت و استقلال را به جای وابستگی همه جانبه‌ای که کشور به بیگانگان داشت، نشاند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز محور اصلی پیام ملت ایران استقلال بود و امروز ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان است، گفت: ایران اسلامی کشوری وابسته به شرق و غرب نیست، خود تشخیص می‌دهد، تصمیم می‌گیرد و اقدام و عمل می‌کند. پیام نه شرقی و نه غربی همواره مورد توجه ملت ایران بوده و هست و امروز در 45 سالگی انقلاب اسلامی ما اعلام می‌کنیم که ملت ایران بر این سیاست استوار بوده و از شرق و غرب و هیچ کشور قدرتمندی دستور نمی‌گیرد چرا که خود دارای قدرت، جایگاه و اقتدار است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گذشت آن زمانی که روسای قدرت‌های بزرگ به تهران بیایند و بدون حضور مسئولین عالی برای ایران تصمیم بگیرند. امروز ایران از استقلال برخوردار است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و بیان و آزادی در حوزه‌های مختلف در ایران تضمین شده است، گفت: گذشت آن زمان که برای یک اعلامیه یا نوشته افراد را هفته‌ها شکنجه می‌کردند. امروز در فضای رسانه‌ای، مجازی و دیجیتال انتقادات و سخنان گفته و نوشته می‌شود؛ آزادی در ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی تضمین شده و برخلاف آنچه مدعیان آزادی بیان می‌کنند، آزادی حقیقی در این کشور و نظام جاری است.

رئیس جمهور افزود: امروز در ایران اسلامی احترام به رای و خواست جمهور مردم برخلاف مدعیان دمکراسی به شکل واقعی وجود دارد و همه نهادهای انقلاب و کشور با رای ملت تعیین و مستقر می‌شوند. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی این است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به ازای هر سال یک انتخابات برگزار کرده و برای تشکیل همه نهادها به رای مردم مراجعه کرده است.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: کسانی که مدعی دمکراسی هستند به رای و خواست مردم فلسطین و یمن و حتی نظر مردم خودشان احترام نمی‌گذارند، اما نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر جمهوریت شکل گرفته و ملاک در این نظام همانگونه که امام راحل ما فرمودند رای مردم است؛ میزان رای مردم است که بدون رای، تشخیص، حضور و مشارکت آنان امکان انجام هیچ کاری در کشور نیست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هر جا که حضور و پشتوانه مردمی داشتیم آنجا عرصه موفقیت ما بوده است، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف دیگر سیاسی و اجتماعی و امروز در عرصه پیشرفت، موفقیت ما در گرو حضور و مشارکت مردم است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در 8 سال جنگ تحمیلی اجازه نداد یک وجب از خاک کشور جدا شود، خاطرنشان کرد: همه اطلاع دارند که چگونه در گذشته با یک تشر آمریکا ایران جزایر خود را واگذار کرد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تقویت اقتدار نظامی و دفاعی کشور دیگر هیچ‌کس تصور تجاوز به این آب و خاک را هم در سر نمی‌پروراند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز دیگر ادبیات دشمن در مواجهه با جمهوری اسلامی تغییر کرده و دیگر کسی از وجود گزینه نظامی روی میز سخن نمی‌گوید، گفت: دیگر کسی حتی به این حرف‌ها فکر هم نمی‌کند و این به برکت بنیه دفاعی، نیروهای مسلح توانمند و مردم متدین و حاضر در صحنه ایران اسلامی است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: وقتی دشمن این حضور میلیونی را در بیش از هزار و 400 شهر و 35 هزار روستای کشور می‌بیند که مردم به میدان آمده و فریاد دفاع از انقلاب اسلامی سر می‌دهند، دیگر کسی جرات نمی‌کند به تجاوز به این آب و خاک حتی فکر کند.

رئیس جمهور در ادامه به پیشرفت‌های بسیار ملت ایران اشاره کرد که به برکت خداباوری و خودباوری به دست آمده و افزود: امروز ایران از پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های هسته‌ای، نظامی، علمی و فناوری برخوردار است و در کنار پارک‌های متعدد علم و فناوری، قریب به 10 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند. امروز ایران اسلامی رتبه پانزدهم علمی دنیا را در اختیار دارد و در منطقه حرف اول را در تولید علم می‌زند و در بسیاری عرصه‌ها به خودکفایی دست یافته است.

آیت الله رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های پزشکی، تولید دارو، نانو و بیوتکنولوژی به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت جوانان برومند کشور، اظهار داشت: قبل از انقلاب برای تعمیر یک دستگاه باید معطل مستشاران خارجی می‌شدیم، اما امروز در حوزه‌های مختلف استقلال، اقتدار و افتخار کسب کردیم و توانمندی‌های به‌روز داریم. اینها به برکت اسلام، آموزه‌های دین و آموخته‌های امام(ره) و رهبری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مردم ایران می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند، تصریح کرد: هر جا به گفتمان امام(ره) و رهبری عمل کردیم حوزه موفقیت ما بوده و هر جا که مسئول یا فردی بوده که به گفتمان امام و رهبری دل نداد یا آن را باور نداشت، آنجا عقب‌ماندگی داریم؛ اما تلاش دولت مردمی بر این است که کشور را بر همان ریل‌گذاری که امام(ره) و رهبری انجام دادند و سیاست‌های کلی نظام مبتنی بر آنها است، اداره کند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق انسان‌ها در جهان است به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت کشورهای غربی مدعی حقوق بشر اشاره کرد و افزود: برای کسانی که بخواهند ماهیت واقعی رژیم جنایتکار صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای غربی را بشناسند کافی است به غزه به عنوان تابلویی از جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و کودک‌کشی صهیونیست‌ها بنگرند. محاصره مردم مظلوم و عدم دسترسی آنها به نیازهای اولیه از جمله آب و دارو، اگر جنایت علیه بشریت نیست، پس چیست؟

آیت الله رئیسی با بیان اینکه حامیان رژیم جنایتکار صهیونیستی اگر به خدا، وجدان بشری و یا قضاوت تاریخ معتقد باشند، چگونه نسبت به این حجم از جنایات پاسخگو خواهند بود؟ اظهار داشت: همه عالم بدانند رژیم صهیونیستی از بین رفتنی است و مرگ آن فرا رسیده و حامیان آن تنها به دنبال خرید زمان برای به تعویق انداختن مرگ این جنایتکاران هستند.

رئیس جمهور در ادامه به حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در 45 سال گذشته در حمایت از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: در طی این سال‌ها با شیوه‌ها و حربه‌های مختلف از جمله جنگ نظامی، تهدید و تحریم بسیار تلاش کردند تا ما از آرمان فلسطین دست برداریم، اما امروز با گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر همه دنیا ثابت شد که در مسئله فلسطین حق با جمهوری اسلامی ایران و امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و قدس شریف باید آزاد شود.

آیت الله رئیسی در ادامه افزود: دشمنان همچنین تلاش بسیاری کردند تا ملت ایران، استقلال، عزت و اقتدار نداشته باشد، اما ملت ایران اراده کرد تا کشور خود را با استقلال و عزت و اقتدار اداره کند و امروز در 45 سالگی انقلاب اسلامی نیز همچنان در خیابان‌ها نام مبارک «الله» را که بر پرچم پرافتخار کشور نقش بسته فریاد می‌زند تا بگوید تنها قدرت واقعی خدای متعال است.

رئیس جمهور در ادامه با مردود دانستن دوگانه یا «پیشرفت»، یا «ایستادگی بر مبانی و اصول انقلاب»، افزود: امروز ملت عزیز ما اثبات کرده است که با ابتناء به مبانی حیات‌بخش انقلاب اسلامی و قانون اساسی و سیاست‌های نظام هم می‌توان کشور را پیش برد و پیشرفت داشت و هم بر مبانی و اصول انقلاب پافشاری کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه به بخشی از اقدامات انجام شده از سوی دولت مردمی برای رفع مشکلات کشور اشاره کرد و خطاب به ملت ایران گفت: بنده به عنوان نماینده خدمتگزار شما و همچنین همه دولتمردان خود را موظف می‌دانیم ضمن پاسداری از پیشرفت‌های عظیم شما ملت، گام‌هایی در جهت رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌ها برداریم که اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، شفاف‌سازی، چابک‌سازی دولت، اصلاح فرآیندهای اداری و حذف ساختارهای فسادزا تنها بخشی از اقدامات زیربنایی دولت برای اصلاح نظام اقتصادی کشور بوده است.

رئیس جمهور در ادامه مبارزه با فساد را پیمان نانوشته میان ملت با دولت عنوان کرد و افزود: مردم عزیز بدانید که ما بر سر پیمان خود با شما هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین فسادی در ساختار اداری و اجرایی کشور لانه کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه معتقدیم می‌توان با اقتصاد و توسعه درون‌زا و ابتناء به فرهنگ «ما می‌توانیم» کارها را پیش‌ برد، افزود: امام(ره)، رهبری، شهدا، سرداران بزرگ کشور و بسیجیان به ما آموخته‌اند که با اعتقاد به فرهنگ «ما می‌توانیم» می‌توان کشور را به پیشرفت رساند و حتماً گام‌های بلندی در این رابطه برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه احیای 7 هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل و اشتغال به کار شمار زیادی از کارگران، متخصصان و مهندسان، کاهش چشمگیر و بی‌سابقه نرخ بیکاری، افزایش قابل توجه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، افزایش چشمگیر بیمه سلامت و رایگان در کشور، رشد ترانزیت، رشد تولید، ثبت آمار رشد اقتصادی 4 درصدی در 2 سال پیاپی و هدف‌گذاری برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی و کاهش تورم در تولید را تنها بخشی از اقدامات دولت در 2.5 سال گذشته در مسیر پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: معتقدیم آینده‌ای بسیار روشن در انتظار ملت ایران است.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز با کمک مردم بسیاری از اقدامات در حوزه زیرساختی آغاز شده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است که از جمله آنها می‌توان به «تولید 8 هزار مگاواتی برق و هدف‌گذاری برای تبدیل کردن ایران به صادرکننده برق در منطقه در آینده‌ای نزدیک»، «رفع تنش آبی 3 هزار و 600 روستا در کشور»، «افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز 10 هزار شرکت»، «کمک به افزایش نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی از 3 درصد به 10 درصد»، «ایجاد جاده‌های مواصلاتی غرب به شرق و شمال به جنوب» با هدف جبران عقب‌ماندگی‌ها در این بخش‌ها اشاره کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه یقین داریم با مشارکت و کمک مردم بسیاری از مشکلات رفع و قطار پیشرفت کشور سرعت بیشتری خواهد گرفت، اظهار داشت: دشمن به دنبال ناامیدسازی مردم کشور ماست اما معتقدیم و باور داریم که با ظرفیت‌های موجود در کشور و تلاش مسئولان می‌توان استقلال اقتصادی را در کنار استقلال سیاسی نهادینه کرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز دولت نگاهش به مردم است و خود را از مردم، بامردم و در میان مردم می‌داند، افزود: آنچه وظیفه همه ماست ایجاد امید در جامعه است و اساساً ترجمان 22 بهمن امیدآفرینی در دل ملت ایران و بلکه همه ملت‌های جهان است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه ایستادگی ملت ایران به پای آرمان فلسطین این مسئله را از اولویت اول جهان اسلام به اولویت اصلی جهان بشریت تبدیل کرده است، تأکید کرد: امروز همه دولت‌ها بدانند راه بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی و از بین بردن این رژیم قطع همه روابط اقتصادی و مبادلات با این جنایتکاران است.

رئیس جمهور در ادامه اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل را یکی از گام‌های مهم در جهت مقابله و برخورد با این رژیم جنایتکار عنوان کرد و افزود: رژیمی که بیش از 400 بیانیه، قطعنامه و مصوبه سازمان‌های بین‌المللی را نقض کرده چگونه می‌تواند به تعهدات بین‌المللی پایبند باشد، لذا پیشنهاد ما اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل متحد است.

آیت الله رئیسی در پایان ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از حضور پرشور و حماسی ملت ایران  در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن ابراز امیدواری کرد که در این روز دعای ملت بزرگ ایران برای حل مشکلات کشور و همچنین پیروزی ملت مظلوم فلسطین به اجابت برسد.

حضور شخصیت‌ های مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن

ابراهیم رئیسی راهپیمایی 22 بهمن

حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور

حضور شخصیت های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین

حضور شخصیت های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن

سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا

حضور شخصیت های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن

علیرضا فخاری، استاندار تهران

علیرضا فخاری با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: امروز سالروز تحقق اراده ملت است و امیدوارم از این پس هم شاهد فرصت‌های جدید برای آینده ایران باشیم.

وی افزود: امروز از ساعت‌های اولیه این جشن باشکوه مردم در تمامی شهرستان‌های استان تهران همگام تمام مردم ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کرده اند.

وی تاکید کرد: حضور گسترده مردم بار دیگر دشمن را ناامید کرد و امیدواریم این حضور و برنامه های امروز در جهت تقویت حضور مردم در ۱۱ اسفند پای صندوق های رای باشد و مشت محکم دیگری باشد بر دهان دشمن.

استاندار تهران ادامه داد: قطعا امروز همانند گذشته با این حضور گسترده اتحاد خود را به جهانیان ثابت کردیم و با همین اتحاد از مسیرهای پر پیچ و خم همانند گذشته عبور خواهیم کرد. امروز نسبت به گذشته جلوتر هستیم و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به قله نزدیک هستیم لذا با یک یاحسین به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

فخاری تاکید کرد: این حضور شکوهمند و گسترده مردم ثابت کرد که ایران قوی محقق شده و همین صحنه ان‌شاءالله در انتخابات اسفندماه بار دیگر با حضور پای صندوق‌های رای تکرار می‌شود.

حضور شخصیت های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

کیومرث هاشمی در راهپیمایی 22 بهمن

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان

کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور

کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور

پیرحسین کولیوند در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همیشه از مردم عزیز تشکر داریم که در برنگاه‌های اصلی حضور جدی داشته و دارند؛ این مردم همواره و ‌با تمام وجود در حمایت از انقلاب خود حضور دارند.

وی افزود: انقلاب ما ریشه‌ در در قلب مردم دارد و مسئولان نیز قدردان این پایگاه مردمی هستند. مردم قطعا با همین شور و شوق در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و پاسخ یاوه‌گویی های استکبار را می‌دهند و اجازه نمی‌دهند کسی به این نظام و انقلاب و مردم آن تعدی کند.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امسال مردم با حضور پرشورتری در راهپیمایی شرکت کرده‌اند. ما حدود سه میلیون داوطلب در هلال احمر داریم که مستمرا به ما اعلام می‌کنند که هم در راپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می‌کنند و هم در انتخابات مجلس و خبرگان حضور خواهند داشت.

وی افزود: خیلی از این امدادگران درخواست امدادرسانی به مردم غزه و اعزام به آنجا را دارند و اگر مسیر باز شود آنها آماده امدادرسانی هستند.

کولیوند همچنین درباره آخرین وضعیت اضافه شدن امکانات زیرساختی به هلال احمر خاطرنشان کرد: ۳۰۰ آمبولانس ‌و ۶۰۰ خودرو نجات تا عید نوروز به امکانات ما اضافه می شود و این امکانات هم اکنون در حال ترخیص از گمرکات است.

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

سمیه رفیعی نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی

علی اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی

حضور وزیر نفت در راهپیمایی ۲۲ بهمن

جواد اوجی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: الحمدالله امروز خروش و حضور مردم بعد از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که مردم پشت نظام و رهبرشان هستند.

وی همچنین تاکید کرد: این مسئولیت ما مسئولین را دوچندان می‌کند. قطعا حضور این مردم اقتدار نظام را بیشتر می‌کند.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم راهپیمایی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پر شور مردم در این راهپیمایی گفت: الحمدلله می‌بینیم که مردم مثل همیشه پر شمار و با حال و هوای انقلابی آمدند.

وی افزود: هیچ کشوری در دنیا نیست که سالگرد پیروزی خود را به این شکل بار دیگر به عرصه قضاوت مردم گذاشته باشد؛ ممکن است در سالنی جشنی بگیرند اما به این شکل هرگز نبوده است.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: ما همه ساله ۲۲ بهمن‌مان را با عظمت برگزار می‌کنیم و حضور مردم و اعتقاد و اعتماد مردم به نظام اسلامی را به رخ همه می‌کشیم.

شریعتمداری همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در این انتخابات عنوان کرد: جنس راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور در انتخابات یکی و هر دو برای تایید نظام است و در هر دو باید حضور پیدا کرد.

وزیر دفاع در راهپیمایی 22 بهمن

وزیر دفاع: جمهوری اسلامی بهترین نظام در سطح دنیاست

امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌ و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره پیام حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: مردم فهیم و انقلابی ما همواره در روز ۲۲ بهمن هر سال در راهپیمایی شرکت می‌کنند برای اینکه به دنیا نشان دهند که پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند و از محرومین، مظلومین، ملت مظلوم و مقتدر فلسطین و جبهه مقاومت حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی نشانه این است که مردم با دشمنان خدا و نظام یعنی جبهه استکبار و نظام سلطه همواره در ستیز هستند، افزود: مردم حتما با همین شور و هیجان در انتخابات هم شرکت و دشمن را ناامید می‌کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که در این ۴۵ سال چقدر به تحقق عدالت نزدیک شده‌ایم؟ یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین نظام در سطح دنیاست و مردم ما بهترین مردم هستند. شما وقتی به حضور مردم در ۲۲ بهمن نگاه می‌کنید این حضور نشان می‌دهد که این عدالت برقرار شده و نظام توفیقات بسیار بزرگی داشته و به همین دلیل مردم همواره پای کار ایستاده‌اند و در راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت و از نظام حمایت می‌کنند.

آشتیانی در پایان بیان کرد: ما واقعا باید خدا را به دلیل این همه نعمات بزرگی که داده و بزرگترین نعمت الهی که هدایت است شاکر باشیم و این انقلاب نشان‌دهنده همین هدایت الهی برای مردم ماست.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه

حجت الاسلام والمسلمین هادی خامنه ای فعال سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین هادی خامنه ای فعال سیاسی

سید هادی خامنه‌ای در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درباره پیام حضور مردم در این راهپیمایی اظهار کرد: پیام این است که به کشور و انقلابشان علاقه دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: این نشان می‌دهد که مردم از تمامیت ارضی، استقلال، توسعه و قدرت دفاع کشور حمایت می‌کنند.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مخبر راهپیمایی 22 بهمن

حضور معاون اول رئیس جمهور در جشن انقلاب

محمد مخبر در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ایران عزیز با همه سختی ها سربلند ایستاده و دشمن امروز با دیدن این سطح از پیشرفت و اقتدار حیرت زده، مسیر جمهوری اسلامی را رصد می کند.

مخبر افزود: مردم پیرو راه حضرت امام و پشت سر رهبری معظم انقلاب هستند و این یعنی مشروعیت نظام سال به سال و نسل به نسل بیشتر می شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره ضرورت مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انقلاب ما مردمی است؛ ایجاد این انقلاب مردمی بوده و ادامه و حفظ آن نیز با حضور مردم خواهد بود. صاحب این انقلاب مردم هستند و رأی آنها در پیشبرد امور موثر است.

وی افزود: تمام مسئولین منتخب مردمند و وقتی مردم در صحنه انتخابات، راهپیمایی و ... حضور داشته باشند؛ با مشارکت آنها و با انتخاب و هوشمندی ایشان، مشکلات هم قابل حل است. باید بدانیم که تنها راه عبور از مشکلات، حضور مردم در صحنه است، حال چه صحنه راهپیمایی و چه صحنه انتخابات باشد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: به لطف خدا پیروزی با مردم است و آینده کشور روشن خواهد بود.

محمد مخبر درباره اولویت‌های مجلس آینده گفت : به تعبیر حضرت امام، مجلس در رأس امور است، بنابراین مجلس واقعاً می‌تواند در تغییر و بهبود امور موثر باشد. یک مجلس خوب، انقلابی و در خط نظام و رهبری می‌تواند اوضاع را تغییر داده و موثر واقع شود.

مخبر همچنین با اشاره به آینده رو به پیشرفت کشور گفت: دولت سیزدهم خود را وقف مردمی کرده است که ولی نعمت انقلاب اسلامی اند و یقین دارم با تلاشی که در حال انجام است، آینده برای ایران و جوانان عزیز بسیار روشن است. تمام همت ما در دولت، خدمت به مردمان ایران عزیز و رفع مشکلات در تمام حوزه هاست.

حسین سلامی راهپیمایی 22 بهمن

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن حضور یافت

سردار محمد رویانیان رئیس اسبق راهنمایی و رانندگی

 سردار محمد رویانیان رئیس اسبق راهنمایی و رانندگی

علی القاصی_مهر رئیس دادگستری تهران

علی القاصی‌مهر رئیس دادگستری تهران

علی القاصی در حاشیه بازدید از میز خدمت دادگستری استان تهران در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: انقلاب ما، انقلابی مردمی است. در طول ۴۵ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بودیم که آنچه مهم است اینکه در طول این سال‌ها، این مردم بودند که نظام و انقلاب را اداره کردند.

وی افزود: حضور مردم است که تمام توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان را برملا و خنثی می‌کند. در طول این ۴۵ سال، این مردم بودند که برای سرنوشت خود تصمیم گیری کردند. هرجایی که دشمن در این ادوار گذشته، شیطنت‌هایی داشت و می‌خواست به نظام و انقلاب، ضربه بزند، حضور مردم باعث شد این نقشه‌ها و توطئه‌ها نقش برآب شود.

القاصی با بیان اینکه باید اعلام کنیم که انقلاب اسلامی، یک انقلاب مردمی و برای مردم است، گفت: این انقلاب بدون امام راحل و مردم معنایی ندارد. کارگزاران، مسئولان که امروزه میزخدمتی را بر اساس مسئولیت برعهده گرفته است، خدمتگزار و نوکر مردم است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه اعتبار و جایگاه و شانی بدون حضور مردم نداریم، خاطرنشان کرد: اگر امروزه شان و مقامی برای خدمت به مردم در قوه قضاییه پیدا کردیم، به برکت حضور و اعتماد مردم است لذا خود را خدمتگزار و نوکر مردم می‌دانیم و در همه شرایط و حالات فراموش نکنیم که نباید شان خدمتگزاری‌مان خدشه دار شود.

وی بیان‌کرد: برخی جاها اگر می‌بینیم نارضایتی‌هایی وجود دارد، شاید به قصور و کوتاهی مسئولان برمی‌گردد وگرنه مردم در همه عرصه‌ها حضور داشتند؛ امروز این حضور باشکوه مردم در کف خیابان‌ها وجود دشمنان نظام و انقلاب را به لرزه در می‌آورد.

القاصی تصریح کرد: امروز ما، مسئولان به عنوان عضوی از بدنه مردم اینجا آمدیم تا اعلام کنیم ما هم از جنس شما هستیم و شانی جز خدمتگزاری نداریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران بیان‌کرد: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه به کل مسئولان قضایی که باید در ایام دهه فجر در بین مردم حضور پیدا کنند و در کنار و پاسخگوی مطالبات آن‌ها باشند، لذا دادگستری استان تهران بر اساس این دستور و همچنین وظیفه‌ای که برعهده دارد، خیلی پررنگ‌تر در مساجد و میدانگاه‌ها و امروز نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در قالب برگزاری میزهای خدمت در بین مردم حضور پیدا کرده است.

وی بیان‌کرد: میزهای خدمت برگزار شد و درخواست‌های مردم بعضا شفاهی و در لحظه پاسخ داده شد و برخی درخواست‌ها جمع آوری شد تا بعدا اقدامات و دستورات لازم برای آن‌ها انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: برگزاری میزهای خدمت، از برکات یک نظام دینی و مردمی است که بر اساس آموزه‌های دینی خود را موظف می‌دانیم که در خدمت مردم باشیم.

القاصی تصریح کرد: امیدواریم با اخلاص، پرهیز از تبلیغات و براساس حس نوعدوستی و وظیفه‌ای که در مقابل مردم همچنین دینی که همه شهدا بر گردن ما دارند، بتوانیم امانتدار باشیم و به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم راهپیمایی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیام حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن این است که در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود پای نظام، انقلاب و ایران عزیزمان ایستاده‌ایم و از خون شهدای‌مان پاسداری می‌کنیم و در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌ایستیم و مقاومت می‌کنیم و استقلال سیاسی کشورمان را حفظ می‌کنیم و برای آن هزینه می‌کنیم و از ظرفیت علم و دانش دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری‌مان استفاده و مشکلات‌مان رو خودمان در آینده حل می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بر اهمیت مشارکت مردم در این انتخابات‌ها تاکید و اظهار کرد: برای اینکه مسئولان و مدیران کشور ما بتوانند در تعاملات و مذاکرات بین‌المللی محکم‌تر از اهداف نظام دفاع کنند و قدرتمندتر باشند، هرچه حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه بیشتر باشد به این معناست که نظام ما سرمایه اجتماعی خود را دارد و مردم پای این نظام هستند و این مشارکت قدرت چانه زنی و حفظ منافع ملی را بالا می‌برد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی

 محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، با تبریک ایام دهه فجر گفت: دشمنان با اتهام زنی و پرونده سازی و با مزاحمت‌های بی‌شمار همواره سعی کردند مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی را مسدود کنند و مانع ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای یکی از پیشران‌های توسعه هر ملت است، افزود: اگر امروز فناوری هسته‌ای نباشد، نمی توان در خیلی از علوم فنون و صنایع کاری انجام داد.

رییس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: با توجه به اینکه فناوری هسته ای یک صنعت راهبردی پیشران و پیشتاز است، دشمنان نمی‌خواستند جمهوری اسلامی به این فناوری و صنعت دست پیدا کند اما آن ها به لطف الهی و با تحقیقات درون زا و خودباوری و تلاش شبانه روزی شکست خوردند. در این راه ملت ما سختی کشید و شهید داد.

وی اضافه کرد: دشمنان با حرکت‌های تروریستی گوناگون به ما ضربه زدند اما یک لحظه در اراده ملت ایران و اراده همکاران ما در سازمان انرژی اتمی خللی وارد نشد و ما توانستیم در عرصه‌های گوناگون علوم و فنون هسته ای به خودکفایی برسیم؛ این چیزی است که دشمنان نمی خواستند و برای آن خیلی تلاش کرد اما شکست خورد و برای همین خدا را شاکریم.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین اظهار کرد: مردم ما ۴۵ سال است که قاطعانه تصمیم گرفتند و شهید و هزینه دادند که از زیر سلطه خارج شوند؛ سلطه‌گری جواب نخواهد داد و دشمنان باید بدانند که ملت عزیز ایران قدرتمندتر از آن است که آنها با شیطنت ها و حرکات شان، مردم را متوقف کنند.

اسلامی تاکید کرد: مردم ایران هوشیار و آگاه هستند و پای انقلاب شان ایستاده و پیشرفت کرده اند.امروز ایران در رده بالای جدول پیشرفت علوم و فنون پیشرفته در دنیا قرار دارد؛ لذا دشمنان بیش از این توطئه نکنند و مسیر پیشرفت ایران را به عنوان یک حقیقت پذیرفته و دست از توطئه و دشمنی بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات

علوی: مردم ۱۱ اسفند مثل ۲۲ بهمن حماسه می‌آفرینند

سیدمحمود علوی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: هوشیاری و بیداری مردم و رهنمودهایی که مقام معظم رهبری داده‌اند قطعاً موجب حماسه آفرینی مردم در اسفند ۱۴۰۲ و بیشتر از ۲۲ بهمن خواهد بود.

وی ادامه داد: قطعاً مردم در ۱۱ اسفند اگر حماسه‌ای پرشورتر از ۲۲ بهمن نیافرینند کمتر از آن نخواهند آفرید. ان شاءالله حضور مردم امید را به دوستان انقلاب و گرد ناامیدی را بر چهره دشمنان انقلاب خواهد نشاند.

وزیر سابق اطلاعات حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را موجب سنگین‌تر شدن وظیفه مسئولان دانست و افزود: مسئولان باید همیشه تمام تلاش شان را در جهت حل مشکلات مردم در هر زمینه بکار بگیرند. اگر مشکلاتی وجود داشته باشد که توسط دشمنان ایران برای مردم به وجود آمده باشد مردم آن را درک می کنند و در برابر آن صبر و بردباری از خود نشان می‌دهند. همین که مسئولان درک کنند که تمام تلاش و دلسوزی‌شان را برای رفع مشکلات جامعه بکار بگیرند برای مردم بسیار اهمیت دارد.

حضور وزیر دادگستری در راهپیمایی ۲۲ بهمن

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری

سردار محمد شرفی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردار محمد شرفی: مردم حضور آگاهانه در راهپیمایی دارند

سردار محمد شرفی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با تبریک فرار سیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: من بالای ۶۰ سال سن دارم‌ از سال ۵۷ در تمام راهپیمایی‌ها شرکت کرده ام و از همان سال تاکنون به نظر من مردم هیچ فرقی نکرده‌اند و در واقع مردم امروز همان مردم سال ۵۷ هستند. ضمن آنکه مردم اکنون پرشورتر و آگاهانه‌تر در تمام صحنه‌ها و علی‌الخصوص در راهپیمایی امسال حضور دارند.

وی ادامه داد: مردمی که امروز در راهپیمایی حضور دارند، نسبت به تغییراتی که در اطراف کشور ما وجود دارد و مخصوصا تحولات در غزه بی‌تفاوت نبوده و به همین دلیل نیز حضوری پرشور و آگاهانه دارند.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا با اشاره به پایش هوایی مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن ازسوی پلیس، گفت: از طریق پایش هوایی مشاهده کردیم که تمام خیابان های تهران و شهرستان‌ها مملو از جمعیت است و مردم اعم از زن و مر و پیر و جوان و خردسال در این مراسم حضور دارند.

شرفی با بیان اینکه حضور جمعیت با کیفیت، مولفه اصلی در هر نظام سیاسی است، گفت: جمعیت با کیفیت یعنی افرادی که در تهدیدات و خطرات حامی و پشتیبان نظام باشد و در جایی که نیاز باشد حضور پیدا کنند. این مردم ایران هستند که امروز با تمام توان حضور دارند این مسئله بیانگر این است که مردم بعد از ۴۵ سال این نظام را با همین شاخص ها قبول دارند و از آن حمایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در هرجا مردم حضور داشته باشند امنیت در آن جا پایدار است، گفت: این شاخصه اصلی  امنیت است و البته ما نیز به عنوان پلیس وظیفه خود را برای تامین امنیت انجام می‌دهیم.  خوشبختانه به برکت این انقلاب اشراف اطلاعاتی خوبی داریم و تا این لحظه هیچ حادثه و مورد خاصی در کشور نداشتیم.

علی لاریجانی راهپیمانی 22 بهمن 1402

لاریجانی: ملت ایران می‌خواهد مشکلاتش را خودش حل کند

علی لاریجانی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۲۲ بهمن جشنی است که مربوط به خود ملت ایران است، مربوط به نهادها نیست بلکه مربوط به بطن مردم است.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن هم همبستگی ملی را در کشور بالا می برد و هم نشان می دهد ملت ایران ملت زنده، پویا و پرتحرکی است که می‌خواهد مشکلات داخلی و خارجی را خودش حل کند و این پیام خیلی مهمی است.

لاریجانی همچنین درباره حضور مردم در انتخابات گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات خیلی مهم است. انتخابات از مسائلی است که حق مردم است و نباید از حقشان صرف نظر کنند و حتی اگر کاستی‌هایی هم وجود دارد ولی نباید از این حق بگذرند.

محسنی اژه ای راهپیمایی 22 بهمن 1402

رئیس قوه قضائیه: انقلاب اسلامی باعث بیداری ملت‌های جهان شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز ۲۲ بهمن در جشن سالگرد چهل‌پنجمین سال پیروزی انقلاب در جمع مردم اصفهان در میدان امام، با اشاره به پشت سر گذاشتن ماه بزرگ رجب، اظهار کرد: ماه شعبان فرار سیده و این ماه متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و ان‌شاءالله بتوانیم در ماه رجب و شعبان خود را منزه کنیم تا با دل و جانی پاک وارد ضیافت الهی در ماه رمضان شویم. اگر در این دو ماه بتوانیم عنایت خدا را جلب کنیم از رحمت خدا در ماه مبارک رمضان بهره‌مند خواهیم شد.

وی افزود: مردم، علما و شهدای اصفهان از ابتدای نهضت امام تا پیروزی انقلاب و بعد از آن تا امروز، پیشتاز در به ثمر رساندن آرمان‌ها و اهداف اسلام و انقلاب بودند، به‌گونه‌ای که بزرگان این استان، امام(ره) را در طول نهضت یاری و در زمان استقرار نظام، مدیران و مردم استان کمک شایانی کردند، در زمان جنگ نیز بخش قابل توجهی از مسئولیت‌ها بر عهده جوانان این استان بود و از این استان در سه قوه نظام جمهوری اسلامی شهدای بزرگ و به نامی هستند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: قبل از انقلاب دنیا به دو قطب کاذب غرب و شرق تقسیم شده بود و هر کشوری که خارج از این دو قطب بود، به انحاء مختلف سد راه آن می‌شدند. اجازه و اختیار کشورها در اختیار خود آنها نبود و تبعیت از نظامات بین‌الملل ساخته شده لازم و واجب بود و کشورها اجازه تحصیل علم و فناوری و استفاده از امکانات روز را نداشتند و حتی اختیار منابع خود را در دست نداشتند، هر کشور برای زندگی باید به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته می‌بود و در این زمان لازم بود کشوری با فرهنگ، آرمان و هدف قوی به صحنه بیاید و این نظم جهانی را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای افزود: امام خمینی(ره) با آموزه‌های قرآن و اسلام و عاشورا، قیام کردند و با توکل به خدا و تکیه به دین و اعتماد به مردم توانستند کشور را که بیگانگان در همه تار و پود آن نفوذ کرده بودند، به استقلال برسانند و این امری شبه معجزه بود که در سال ۵۷ اتفاق افتاد.

وی گفت: سیاست‌مداران و تحلیلگران آن دوران باور نمی‌کردند که مردمی بدون وابستگی به غرب و شرق نظامی را که وابسته به شرق و غرب بود را سرنگون کنند.

اژه‌ای گفت: تکیه به اسلام ناب و وجود رهبری مقتدر و مردم متدین که اعتماد کامل به رهبر خود داشتند، باعث پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن شد، امام خمینی(ره) با اینکه هنوز رژیم شاهنشاهی مستقر بود، با  قدرت، اعتماد و ایمان زیاد وارد بهشت زهرا شدند و فرمودند من به پشتیبانی این مردم، دولت تعیین می‌کنم و تو دهن این دولت می‌زنم. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایمان و توکل امام و تبعیت و همراهی مردم باعث تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

این مقام مسئول بیان کرد:  بعد از انقلاب اسلامی ایران بود که بیداری در سایر ملت‌ها نیز اتفاق افتاد و این برای نظام سلطه غیرقابل تحمل بود، لذا یک سال و نیم از انقلاب نگذشته بود که یک جنگ تمام عیار همه‌جانبه به ایران تحمیل کردند. صدام به نیابت از ۲ قطب به ایران حمله کرد و باور داشت که ظرف ۳ روز ایران را می‌گیرد. علاوه بر حمله صدام، یک جنگ تمام عیار داخلی هم راه انداختند و در این زمینه جریان‌های چپ و مارکسیستی، سلطنت‌طلبان، جریان نفاق و التقاط همزمان درگیری داخلی ایجاد کردند.

‌مردم با وجود مشکلات، پای انقلاب ایستاده‌اند

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: حضور مردم در همه صحنه‌ها، دلیل پشت سرگذاشتن همه مشکلات و بحران‌ها در سال‌های بعد از انقلاب بوده است. بعد از ۴۵ سال و با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی که مردم با آن درگیر هستند، از جمله مشکل اشتغال، ازدواج جوانان و... اما ملت در همه صحنه‌ها حضور داشته و این ناشی از عنایت خداوند است.

وی گفت: مشکلات کشور با کمک مردم پشت سر گذاشته می‌شود و این مردم همواره برای تعیین سرنوشت خود و دفاع از اسلام، عزت و کرامت خود در همه صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

محسنی اژه‌ای افزود: انقلاب اسلامی نه تنها برای ایران، بلکه برای دنیا، عطیه الهی بود. انقلاب اسلامی، ایران را مستقل کرد و به مردم آزادی و استقلال داد و دست بیگانگان را از امکانات، منابع و سرنوشت کشور کوتاه کرد. امروز آمریکا و صهیونیست‌ها ذلیل شده‌اند، زیرا یک جریان کوچک از مقاومت به نام حماس، چهارماه مقابل اسرائیل ایستادگی کرده است. اسرائیل امروز از هر زمان مستأصل‌تر است و کسانی که زمانی ایده نیل تا فرات داشتند، به‌قدری ذلیل و ضعیف شده که نمی‌دانند چطور بقا خود را حفظ کنند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایرانِ ما امروز در دنیا حرف برای گفتن دارد و دارای قدرت بازدارندگی در دنیا و منطقه است. با این وجود، دشمن هنوز هم توطئه می‌کند و با جنگ ترکیبی و مبارزه با مسائل فرهنگی و ارزشی‌، کشور را به بحران می‌کشاند. کسی که امروز با حجاب و حیا مبارزه می‌کند، صرفا یک فرد مخالف حجاب نیست، بلکه جریانی از دشمن پشت سر او ایستاده است.

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه دشمن با فشار اقتصادی در پی از میدان خارج کردن و ناامید کردن مردم است، اظهار کرد: مسئولان ما بیشترین دِین را به مردم، جوانان و خانواده‌های شهدا دارند. مسائل مهمی در کشور هستند که باید برای آنها تلاش مضاعف کرد؛ یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصاد و معیشت مردم است و ذیل این موضوع، مسئله اشتغال جوانان، یکی از مسائل مهمی است که دولت، مجلس و قوه قضائیه برای حل آن تلاش می‌کنند، بدون حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و بخش خصوصی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال ممکن نیست.

وی ادامه داد: از دیگر مسائل مهم، مسئله آب است که در این دو سال در استان اصفهان اتفاقات خوبی افتاده و گام‌های خوبی برداشته شده است. زیربنای همه مسائل، امنیت و فرهنگ هستند که در صورت لطمه خوردن این دو حوزه، سایر بخش‌ها نیز دچار مشکل خواهند شد، لذا باید مسئولان با کمک مردم و تلاش جهادی مسائل و مشکلات مردم را حل کنند.

معاون اول قوه قضاییه راهپیمایی 22 بهمن 1402

معاون اول قوه قضاییه: حضورمردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را باید قدر دانست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: انقلاب اسلامی امروز در مرحله حساسی قرار دارد و  حضور حتی یک نفر بیشتر در این راهپیمایی موجب یاس کامل دشمن می‌شود؛ لذا  بر همه ما چه مسئولان و کارگزاران انقلاب و چه مردم عادی واجب است که دوشادوش یکدیگر در این راهپیمایی شرکت کنیم و به همین جهت امروز و در کنار مردم در این مراسم شرکت کردیم.

معاون اول قوه قضاییه با تشکر از حضور همیشگی ملت بزرگ ایران در صحنه‌های مختلف و حمایت از نظام اسلامی، گفت: حضور مردم در این راهپیمایی بسیار چشمگیر و باشکوه است و این حضور را باید قدر دانست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی راهپیمایی 22 بهمن 1402

لطیفی: «مردمی‌بودن» وجه اشتراک راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند است

میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم راهپیمایی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی «مردمی بودن» را وجه اشتراک راه‌پیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند عنوان کرد و گفت: مردم ما بصیر، آگاه، مسئولیت شناس و همیشه در صحنه هستند و بهتر از مسئولان تکلیف خود را می‌دانند و ان‌شاءالله در انتخابات هم با حضور فعال، بصیرانه و انتخاب درست آینده‌ای روشن را برای کشور رقم می‌زنند.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه راهپیمایی 22 بهمن 1402

معاون قوه قضاییه: گام بعدی مشارکت حداکثری در انتخابات است

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه با حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن در  با بیان اینکه مردم همواره از مسئولین جلوتر هستند، گفت: حضور مردم در راهپیمایی مثل هر سال غافلگیر کننده و بسیار شگفت انگیز است.

وی افزود: مردم می‌دانند که علی رغم همه کاستی‌هایی که ممکن است در حوزه‌های اقتصادی و سایر موارد وجود داشته باشد این انقلاب برای خودشان است و با تلاششان در صحنه‌های مختلف این انقلاب و اسلام را برای خود حفظ می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضاییه گفت: امروز شاهد حضور بسیار دشمن شکن مردم در خیابان‌ها هستیم، پس از چهل و پنج سال از گذشت انقلاب همچنان شاهد هستیم حتی کسانی که انقلاب را ندیده‌اند همچون پدران و پدر بزرگ‌های خود در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

جهانگیر ادامه داد: این حضور ملت که نشان دهنده وحدت و پشتیبانی از ولایت فقیه و اسلام ناب است کمک می‌کند تا دشمن نتواند از طرق مختلف با کید خود مردم را ناامید کند.

وی ادامه داد: مسئولین نیز باید همچون تکلیف الهی به وظایف خود عمل کنند و برای خدمت و حل مشکلات و گره‌گشایی از امور مردم شبانه روز نشناسند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم امروز قدم اول را برداشتند، اما قدم بزرگتر و بعدی شرکت حداکثری و پرشور در انتخابات است که سرنوشت مردم در آن رقم می‌خورد و سبب چرخش قدرت در کشور می‌شود.

جهانگیر گفت: مردم با حضور به موقع و پرشور و انتخاب کاندیدهای اصلح در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سهم خود را در مشارکت حداکثری ایفا کنند.

زهره الهیان نماینده مردم تهران راهپیمایی 22 بهمن 1402 - Copy

زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

زهره الهیان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه مراسم راهپیمایی سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پر شور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: این مردم پر افتخار و ملت آزاده امروز در شرایطی که سختی‌ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی فشار زیادی برای آنها ایجاد کرده، آمدند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند تا بگویند که در هر شرایطی پای کار نظام و انقلاب‌مان ایستاده‌ایم و در مقابل دشمن دست از آرمان‌های نظام و انقلاب دست بر نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ملت ما در این ۴۵ سال در شرایط سخت و پستی و بلندی‌ها و برهه‌های مختلف همواره در ۲۲ بهمن این پیام بزرگ را به دنیا مخابره کردند که ملت ایران با وجود سختی‌ها، از حمایت از نظام و انقلاب دست بر نخواهند داشت.

این نماینده مجلس همچنین بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات‌های پیش‌رو تاکید و اظهار کرد: قطعاً همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، حضور پای صندوق‌های رای یکی از مولفه‌های اقتدار نظام است و از این بابت یک تکلیف و در عین اینکه یک حق است برای ملت ما که ان‌شاءالله با حضور پر شورشان مجدد این پیام را به دنیا مخابره کنند که ملت ایران در مقابل دشمنی‌ها کوتاه نخواهند آمد و پای کار نظام خواهند ایستاد.

پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان امام راهپیمایی 22 بهمن 1402 - Copy

پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان امام

پرویز فتاح در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران با اشاره به جشن چهل و پنج سالگی انقلاب گفت: مانند همیشه مردم ما از سال۵۷ تاکنون حقیقتا پای نظام و انقلاب بوده و هستند.‌  مردم وظیفه خود را می دانند و ما مسئولان هستیم که باید به مردم توجه کنیم و مردم با همه سختی ها و مشکلات و اتفاقات در صحنه حضور دارند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: مردم در مکتب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند و ما مسئولان باید مردمی باشیم و خود را به مردم نزدیک کنیم و از آنها دور نشویم.

فتاح با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود تاکید کرد: ان شا الله شرایط هم بهتر شود که این انتظار قابل دسترس است و بالا نیست زیرا بهبود شرایط حق مردم است. حضور مردم در صحنه های مختلف، انقلاب و نظام را بیمه می کند و ما و سایر مسئولان قطعا شرمنده حضور مردم هستیم که وقتی می بینیم مردم با حضور مشکلات می آیند وظایف مسئولان سنگین تر می شود.

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه راهپیمایی 22 بهمن 1402 - Copy

 علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه

سعید محمد دبیرسابق مناطق آزاد راهپیمایی 22 بهمن 1402

سعید محمد دبیرسابق مناطق آزاد

بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راهپیمایی 22 بهمن 1402 - Copy

بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات راهپیمایی 22 بهمن 1402 - Copy

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات

عیسی زارع پور در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با کار شبانه روزی و جهادی مشکلات باقی مانده کشور را حل کنیم و وظیفه نوکری‌مان را برای مردم به جا آوریم.

وی تاکید کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان می دهد که مردم همچنان بعد از ۴۵ سال پشت این انقلاب ایستاده‌اند و راه عزت و استقلال و پیشرفت کشور را ان‌شاءالله ادامه خواهند داد.

محسن قرائتی راهپیمایی 22 بهمن 1402

محسن قرائتی در جشن ۴۵ سالگی انقلاب در تهران

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راهپیمایی 22 بهمن 1402

غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

محمد حسینی راهپیمایی 22 بهمن 1402

معاون پارلمانی رئیس جمهوری: ۷۰۰۰ واحد تولیدی احیا شده‌اند

سید محمد حسینی در راهپیمایی باشکوه مردم بجنورد، مرکز خراسان شمالی به‌مناسبت ۲۲ بهمن ماه، اظهار کرد: دولت سیزدهم عزمی جدی برای رفع مشکلات کشور دارد و در این مسیر به اشتغال‌زایی مشغول است و تاکنون ۷۰۰۰ واحد تولیدی کارگاه و کارخانه که تعطیل یا نیمه‌تعطیل بودند، احیا شده‌اند.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه و ... انجام شده است و خدمات انجام‌شده از جمله گازرسانی‌ها و آبرسانی‌ها به نقاط دوردست و محروم و همچنین توجه به فناوری و فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان نویدبخش توسعه بیش از پیش کشور است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی حقیقتی برخاسته از سنت الهی است و بر پایه مردم‌سالاری و نقش بنیادین مردم به مسیر خود ادامه خواهد داد، افزود: رژیم طاغوت و شاهنشاهی در واقع صرفاً یک ژاندارم در منطقه و فرمانبران استکبار به‌ویژه آمریکای جنایتکار بودند و هیچ اراده‌ای از خودشان نداشتند.

حسینی با تاکید بر اینکه تلاش و پویایی در جای جای نقاط کشور مشهود است، گفت: رئیس جمهوری با تمام قوا در حال کار است تا امور به نتیجه برسد که البته این اقدامات نیازمند فرصت است و به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین بیان کرد: بعد از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، مردم با همان شور و نشاط پای انقلاب ایستاده‌اند. همه ما باید نقش‌آفرین باشیم و قدر انقلابی را که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است بدانیم.

وی حضور اقشار، اقوام و مذاهب مختلف مردم در راهپیمایی را تجلی‌بخش وحدت و همبستگی دانست و ادامه داد: این انقلاب و نظام برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی است و امام راحل نیز هرچه گفتند براساس قرآن، اسلام و آموزه‌های دینی بود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه با تحریم‌ها و دشمنی‌های استکبار رو به رو هستیم، اما دائماً رو به پیشرفت بوده‌ایم و جایگاه ما به لحاظ علمی، فناوری و در حوزه‌ها گوناگون ارتقای چشمگیری یافته است و با قبل انقلاب قابل مقایسه نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: پیش از انقلاب حتی پزشک عمومی هم نداشتیم و اگر کسی سرما می‌خورد پزشک‌های بنگلادشی، پاکستانی و هندی مردم را معاینه می‌کردند، اما اکنون بیماران از کشورهای همسایه به ایران می‌آیند تا توسط پزشکان و کادر درمان ایرانی مداوا شوند.

به گفته او، دولت در تلاش است تا سرمایه‌های کشور به‌صورت متوازن توزیع شود و فاصله طبقاتی کاهش پیدا کند.

وی افزود: همان پرچمی که امام آن را برافراشت، همچنان برافراشته است و در خاورمیانه، کشورهای اسلامی و سایر قاره‌ها الهام‌بخش سایر کشورها بوده است و آن‌ها متوجه شدند که می‌توانند مستقل و آزاد باشند و تحت سلطه اجنبی نباشند.

کدخدایی: نظام ما، نظامی اقتباسی از دموکراسی غرب نیست

عباسعلی کدخدایی یکشنبه ۲۲ بهمن در جمع راهپیمایان همدانی، اظهار کرد: همدان دلاور، قهرمان و در صحنه است؛ علمای خوب همدان، مردم را به درستی، پاکی و نیکی هدایت کردند.

وی از شهید مدنی یاد کرد که عالمی فرهیخته، اندیشمند و انسان ساز بود و شهادتش ادامه راه انبیاء و اولیا بود و اظهارکرد: همدان قهرمان و مقاوم امروز شاهد جمعیت زیادی در میدان و خیابان‌های اطراف است که نشان از علاقمندی مردم به رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل دارد و دشمن تا زمانی که شما مردم در صحنه باشید، هیچ غلطی نخواهد کرد.

کدخدایی از شهید همدانی، قدوسی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این شور و اشتیاقی که در شما مردم وجود دارد، امروز ما را به وجد آورده است، این شور و اشتیاق را تا ۱۱ اسفند حفظ کنید، همانطور که امروز برای جشن انقلاب حضور دارید این حضور را در پای صندوق های رأی کامل کنید و پاسخ محکمی به دشمن جنایتکار بدهید که ۴۵ سال است دست از جنایت و توطئه بر نمی‌دارد. از ابتدای انقلاب، استکبار جهانی در پی ایجاد درگیری در قسمت‌های مختلف، جنگ و تحریم بوده و  علت آن،از دست دادن منافع خود در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه حضور همیشگی مردم در صحنه به ویژه در انتخابات انتظار شهدا از مردم است، خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله بود. با پس زدن رژیم ستمشاهی که هیچ اختیاری از خود نداشت و فقط مردم را سرکوب می کرد، این ظلم پایان یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم از همان آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند و نظام سیاسی ما به حیات خود ادامه می دهد. ۲۲ بهمن یادآور رشادت خیل عظیم مردم است که با هدایت و رهنمود امام راحل سرنوشت خود را تعیین کردند و دست رد به سینه استکبار زدند.

وی اظهار کرد: در رژیم پهلوی، در کوچکترین مسأله باید با آمریکا و انگلیس مشورت می کردند و سلاح هایی که با پول نفت مردم خریده بودند را نمی توانستند استفاده کنند. اقتصاد معنی نداشت، چهار میلیون بشکه نفت فروخته و صرف عیش و نوش دربار می شد.

کدخدایی تصریح کرد: از آرمان‌های قبل از انقلاب استقلال و آزادی بود، استقلال و امنیت در کشور وجود نداشت و هیچ نقدی را بر نمی تافتند و جوانان ما در گوشه زندان بودند، به همین خاطر این دو محور دو شعار اصلی مردم قبل از انقلاب و پس از انقلاب تشکیل حکومت اسلامی بود.

وی یادآور شد: امروز با تمام کاستی ها مردم خوب ایران خودشان تصمیم می گیرند چه کسانی در دولت و مجلس باشند و مردم سالار خودشان هستند و این نظام، نظامی اقتباسی از دموکراسی غربی نیست.

قالیباف: نباید گفتمان انتخابات براساس قبیله‌گرایی شکل گیرد

محمدباقر قالیباف امروز (۲۲ بهمن ماه) در پایان مراسم راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب در حرم مطهر رضوی (ع) با بیان اینکه امام خمینی (ره) امام تحول بود و جز برای خدا کاری نمی‌کرد، اظهار کرد: امام در مقطعی از تاریخ که معنویت از جوامع رخت بر بسته بود، اسلام را احیا کرد و بیش از گذشته به امت اسلامی عزت داد.

وی ادامه داد: حدود نیم‌ قرن از انقلاب می‌گذرد و خوشحالیم مانند همیشه باز مردم در این روز به میدان آمدند و با آرمان‌ها بیعت کردند. این روز در تاریخ بی‌نظیر است، زیرا مردم ما در این دوره معاصر هیچ‌گاه مانند بهمن ۵۷ احساس یک ملت بودن نداشتند دوست و دشمن این را می‌دانند که هویت ملی با پیروزی انقلاب معنا شد. پیش از این نه‌چندان احساس ملت بودن داشتیم و نه احساس می‌کردیم سرنوشت‌مان به دست خودمان تعیین می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه احیای هویت ملی با انگیزه دینی و پرچمداری امام به‌عنوان یک رهبر الهی انجام شد، گفت: این امام بود که هم مردم ایران را باور کرد و هم آنها را به خودباوری رساند. امام براساس عقلانیت دینی و سنت‌های الهی توانست چنین کند. این کاری مبارک بود که ایران را قوی و زنده کرد، وگرنه کدام انقلابی در جهان می‌تواند با کنار زدن نظام قبلی و در کمتر از دو سال، مورد سنگین‌تر هجمه‌های دشمن قرار گیرد و پیروز شود.

قالیباف ادامه داد: در سال ۱۹۷۹ میلادی و در زمان پیروزی انقلاب، جهان دارای نظم دوقطبی بود و تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی  نظامی و فرهنگی در سیطره شوروی و آمریکا قرار داشت. هر پدیده‌ای در این کره خاکی تنها با حمایت یکی از این دو ابرقدرت به وقوع می‌پیوست. در این شرایط، تنها انقلاب اسلامی بود که با تکیه بر سنت‌های الهی شکل گرفت و پیروز شد. در تهاجم نظامی به ایران، شرق و غرب باهم متحد شدند و با استفاده از تجهیزات آمریکا و شوروی به ما حمله شد. اما ما هشت سال مبارزه کردیم و این افتخار برای اسلام باقی ماند. این هنر امام بود که براساس نگاه عمیق به اسلام و باور عمیق به مردم یک جریان قوی درست کرد که از دلش یک نظم جدید شکل گرفت. امام جامعه را با اصالت دینی پیوند داد و همین نقطه اوج و رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی اضافه کرد: امام در دوران رهبری خود در یک دهه نخست انقلاب، هرطور توانست ما را به دو مفهوم کلیدی «توحید کلمه» و «کلمه توحید» توجه داد. این دو مفهوم یعنی ایمان دینی و انسجام ملی. اگر دین نتواند یک نظم عمومی برقرار کند، یا اگر انسجام ملی بر محور دین شکل نگیرد، کشور ما ضعیف خواهد شد.

رئیس مجلس با بیان اینکه رهبری بیانیه گام دوم را مانند مشعلی به دست ما دادند تا راه امام و رمز پیروزی را گم نکنیم‌، گفت: طبق موضوعاتی که در این بیانیه مطرح شده است، حکومت بدون آرمان یا بدون کارآمدی در تحقق آرمان‌ها برای ما اصالت ندارد. نباید فلسفه انقلاب را گم کنیم، وگرنه مسئولیت خود را انجام نداده‌ایم. رمز ماندگاری انقلاب اسلامی توحید کلمه و کلمه توحید است. این یک معیار معتبر به دست ما می‌دهد. مسائل روزمره در جای خود مهم است، اما نباید ما را از فلسفه انقلاب جدا کند.

قالیباف با بیان اینکه امروز ما بین بایدهای انقلاب و واقعیات فاصله داریم، افزود: این ناشی از فاصله گرفتن از ارزش‌های دینی بین مسئولان و نخبگان جامعه است. ما باید طوری نقش‌آفرینی و مدیریت کنیم که مردم در متن تمام امور قرار گیرند، کما اینکه در جنگ نیز چون مردم حضور داشتند، پیروز شدیم. اگر غیر از این عمل کنیم، از ریل انقلاب خارج می‌شویم‌. باید جبران گذشته کنیم و بدانیم انقلاب ما زنگ شروع تحول بود، نه نقطه پایان تحول.

وی بیان کرد: امروز مردم بیش از مسئولان ارزش انقلاب را درک کرده‌اند و اگر سختی‌ها را تحمل می‌کنند، به‌خاطر راه مقدس و عزیزی است که پیش داریم و همه باید صادقانه پای کار انقلاب باشیم. ما مسئولان بدانیم مدیون مردمیم و باید با همه توان به خدمت مردم بپردازیم و توجه کنیم که عدم رعایت حقوق مردم، مواخذه الهی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم در چله دوم انقلاب قدم‌های درستی برداریم، باید بین اصول انقلاب توازن را رعایت کنیم، گفت: اصول انقلاب به تعبیر رهبر انقلاب عبارت است از عقلانیت، معنویت و عدالت. این سه اصل در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی تجلی یافته است.

مردم با حضور در انتخابات به دست خودشان خطاها را تصحیح کنند

قالیباف با بیان اینکه در هر نقطه‌ای از حرکت بایستیم، پس‌روی خواهیم داشت، اظهار کرد: به همین دلیل همواره می‌گوییم محافظه‌کاری قتل‌گاه انقلابی‌گری است. یکی از بزرگترین خطرهای تحول انقلاب، رکود و تحجر است. رکود و تحجر در تضاد با عقلانیت دینی، عدالت و معنویت است. باید براساس بیانیه گام دوم و تحولی که رهبر انقلاب در آغاز سال گفتند، با قدرت حرکت کنیم. مردم همه سختی‌ها را برای اعتلای کشور خود تحمل کردند و انتخابات یک فرصت تحول‌آفرین است که از دست نمی‌دهند. انتخابات نباید عرصه رقابت نامزدها و فهرست‌ها باشد، بلکه باید درباره کارهای تحول‌ساز روی ریل انقلاب و به نفع مردم گفتمان انجام شود، نه بر اساس قبیله‌گرایی که باعث می‌شود رقابت به جای مشارکت باعث دلزدگی مردم از قدرت‌طلبی مسئولان شود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم به ما می‌گوید انقلاب اسلامی همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است. انتخابات یک فرصت و یک پنجره طلایی است تا مردم به دست خودشان خطاها را تصحیح کنند و سرنوشت خود را رقم زنند. البته دشمنان در تلاشند در راستای مبارزه با انقلاب و فشار بر مردم عمل کنند.

رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه قابل اجراست، اضافه کرد: این برنامه می‌تواند بخش قابل توجهی از تحول را در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رقم زند و یک چشم‌اندازی است که براساس آن باید هر سه قوه و تمام مردم و بخش خصوصی دست در دست هم دهند تا مشکلات حل شود. این برنامه این ظرفیت را دارد که با اجرای دقیق آن، به ثبات اقتصادی برسیم‌. ما انقلاب را نعمت الهی می‌دانیم و شکر این نعمت این است که تا تحقق نقطه تحولی، لحظه‌ای آرام ننشینیم.

ذبیح الله خدائیان راهپیمایی 22 بهمن 1402

حضورمردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باردیگر محاسبات دشمن را به هم زد

ذبیح الله خدائیان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن  با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حضور پرشور و شعور ملت ایران در راهپیمایی را بیانگر پایبندی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد که این حضور همچون گذشته محاسبات و معادلات دشمن علیه نظام اسلامی را بر هم زد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی ادامه داد: یوم الله ۲۲ بهمن فرصت مغتنمی است تا به یاد داشته باشیم این انقلاب ثمره خون شهیدان گرانقدری است که به برکت فداکاری آنان این کشور از استقلال و امنیتی بی‌بدیل برخوردار است و بر همه ما فرض است که پاسدار این امانت باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمنان برای ایجاد ناامیدی در میان مردم، تصریح کرد:  ملت عزیز ایران اسلامی با شرکت در این راهپیمایی بار دیگر نشان دادند  که برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و ابطال نقشه‌ها و خوش باوری‌های استکبار جهانی همواره در صحنه حاضر شده و بیدار هستند.

وی با اشاره به پیام‌های این حضور تصریح کرد: اولین پیام شکر گذاری از خداوند متعال برای این است که نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به ما ارزانی داشته است. دومین پیام این است که مردم نشان دادند بعد از گذشت چهل ‌و پنج سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی پشت سر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) همچنان بر میثاقی که در سال ۵۷ با امام (ره) و شهدا بسته‌اند پایبند هستند و سومین پیام نیز پاسخ دندان شکنی به دشمنان نظام است که با تلاش مذبوحانه خود سعی در ناامید کردن مردم دارند.

خدائیان با یاد آوری دستاوردهای کشورمان بعد از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، گفت: بی شک در سایه خودباوری و اعتماد به نفسی که پس از انقلاب در جوانان ایران اسلامی ایجاد شد امروز با دستاوردها و پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای مواجه هستیم که جهانیان به آن اذعان می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی با گرامیداشت یاد بیش از ۲۸ هزار شهید غزه، افزود: دشمن غاصب صهیونیستی باید بداند که هیچگاه ظلم پایدار نبوده و بزودی تاوان جنایات خود را پس خواهند داد.

خدائیان ابراز امیدواری کرد که ملت عزیز ایران اسلامی ۱۱ اسفند ماه با حضور پای صندوق‌های رای بار دیگر برگ زرینی را در تاریخ این مرز و بوم ورق بزنند.

وزیر کشور: هیچ ملتی در دنیا آزادی مردم ایران را ندارد

احمد وحیدی در مراسم روز ۲۲ بهمن کرج گفت: دوران رژیم قبل دورانی مشحون از وابستگی، ذلت و عقب افتادگی بود و کارگزاران ارشد کشور هم وابسته به دستورات رژیم های غربی و آمریکا بودند.

وحیدی با بیان اینکه تحقیری که ملت ما در طول آن دوران شد تاریک و سخت بود؛ افزود: در آن دوره شاه کشور هم وابسته به نظر سفیر آمریکا بود و در یک دوران وابستگی مطلق کسانی بر سر این کشور حاکم بودند که نماد فساد، تباهی و وابستگی بودند.

وزیر کشور ادامه داد: آنها کسانی بودند که کشور ما را سال های سال به عقب راندند. کشوری که می توانست بر قله افتخار باشد را آنچنان وابسته کرده بودند که چیزی از صنعت، کشاورزی و هویت ملی دیگر باقی نمانده بود. صنعت ما یک صنعت مونتاژ آن هم در دو یا سه عنوان خاص بود. صنعتی نداشتیم. یک سوم پزشکان ما از کشورهای درجه دو و سه همسایه می‌آورند کشورهایی مثل هند، بنگلادش و نپال و  مردم ما را باید پزشک هندی معالجه می کرد.

وی خاطرنشان کرد: ‌۵۰ درصد مردم زیر خط فقر بودند؛ روستاها برق و گاز و راه نداشتند؛ کشاورزی به خاطر خیانت آن رژیم مشکل اساسی داشت. ارتش به شدت وابسته و تجهیزات هم باید از خارج می آمد تعمیرات هم باید توسط آمریکا انجام می شد.

وحیدی تصریح کرد: هویت ملی ما به شدت ضربه خورده بود. هویت اسلامی ما به شدت نفی می شد و هویت ملی ما هم با هویت غربی آغشته کرده بودند و هویت ملی معنا نداشت. بخش هایی از کشور را بخشیده بودند و از دست ملت ایران رفته بود.

وی گفت: ساواک شکنجه گری را درست کرده بودند که مردم و انقلابیون ما و مردم عادی به صرف داشتن یک اعلامیه یا رساله امام باید زندان می کشیدند و شکنجه می شدند. آنچنان اختناق برپا بود که کسی قدرت نفس کشیدن نداشت، تمام دارایی ها را به نفع خود ضبط می کردند و هنوز با دارایی های به یغما برده از ایران زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه رژیم آمریکا و انگلیس و صهیونیستی و تمام رژیم های مستکر عالم حامی این رژیم بودند؛ گفت: این رژیم به دست حضرت روح الله و به مدد مردم عزیز و پایدار ایران بزرگ سرنگون شد. باور نمی کردند رژیمی که مورد حمایت غرب و شرق و رژیم‌های منطقه بود و رژیمی که تا بن دندان مسلح بود با اراده الهی و رهبری امام و پایداری مردم سقوط کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی متولد شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در ۴۵ سال بعد از انقلاب مورد هجمه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تروریستی و نظامی بوده است. تمام این توطئه ها و کودتاهایی که در اوایل انقلاب شکل گرفت به مدد قدرت مردم عزیر و رهبری امام و رهبر معظم انقلاب به ناکامی تبدیل شد و در همه این صحنه ها پیروز ملت ایران بود.

وحیدی افزود: در فشارها و تحریم های اقتصادی ملت ایران پیروز بود. ملت ما در عین همه این تحریم ها و فشارها امروز مقتدرترین، مستقل ترین و آزادترین ملت در جهان است. هیچ ملتی به قدرت ملت ما نیست؛ هیچ ملتی به آزادی ملت ما نیست و هیچ کشوری استقلال امروز ما را ندارد.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت‌های شگرف ما در همه حوزه‌ها چشمگیر است؛ گفت: امروز در تولید فولاد، سیمان و برق جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم؛ امروز ما در کشف ذخایر مس پنجمین کشور جهان هستیم؛ در شتاب رشد علمی در دنیا اول هستیم؛ در تولید علوم پزشکی در منطقه اول هستیم؛ در نانو که یک دانش پیشرفته است چهارم و در سلول های بنیادی و زیست فناوری دارای جایگاه برتر هستیم.

وی افزود: در بخش دانش هسته ای جزو کشورهای پیشرو هستیم؛ در دانش فضایی اعم از تولید ماهواره و پرتابگر و قرار دادن در مدار جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم؛ در حوزه صنایع دفاعی همه چیز را خودمان تولید می کنیم.

وزیر کشور گفت: کشوری که روزی که سیم خاردار نداشت و در دوران دفاع مقدس باید دور دنیا را می گشتیم تا تعدادی آرپی‌جی ۷ قاچاق تهیه کنیم، امروز در ‌نقطه پایدار دفاعی هستیم.

وی ادامه داد: امروز بالای ۹۰ درصد صنعت نفت ما مستقل است. قدرت ما در دریا و خشکی و همه جا حائز اهمیت است.

وحیدی اضافه کرد: امروز جزو ۲۰ کشور برتری اقتصادی دنیا هستیم و در قدرت خرید مردم، جزو ۲۰ قدرت دنیا هستیم. در عین همه فشارها این وضع ماست. در حوزه صنعت کشاورزی در بسیاری از اقلام خودکفا هستیم. اقتصادی که توسط رژیم فاسد پهلوی فروپاشی شده بود امروز بازیابی شده و به لحاظ هویت امروز هویت انقلابی مردم ایران به همه دنیا صادر و الهام بخش مردم در اقصی نقاط دنیا است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی امروز در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و منفور همه وجدان‌های بیدار در سراسر عالم است و با وجود تمام تبلیغات امروز این رزیم یک رژیم منفور بیش از پیش در همه قلوب جا گرفته و این همان پیش بینی حضرت امام است. تمام شعارهای انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری در حال تحقق است.

وحیدی گفت: به واسطه انقلاب اسلامی امروز گروه های مقاومت به ملت های مقاومت تبدیل شده اند. امروز حماس گروه نیست، ملت فلسطین به ملت مقاومت تبدیل شده است؛ در عراق و یمن هم ملت‌های مقاومت درست شده است و کسی نمی‌تواند جلو آنها را بگیرد.

وی ادامه داد: همه اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است. این انقلاب منتظر ظهور است، مردم ما منتظر ظهور هستن. این نداهای سلام فرمانده یعنی نوجوانان و نونهالان هم منتظر ظهور هستند و این بزرگترین داشته ملت ماست. ملت ایران از هیچ تهدیدی واهمه ندارد و از هیچ فشاری نمی ترسد امروز مثل یک فولاد آبدیده در صحنه خودنمایی می‌کند و تا رسیدن به قله از پا نخواهد نشست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما در آستانه یک آزمایش بزرگ دیگری هستیم. انتخاباتی که همه دشمنان بسیج شده‌اند برای اینکه ملت ما در ۱۱ اسفند حماسه سازی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما از بدو تولد و در زمانی که هیچ نیازی به رفراندوم برای جمهوری اسلامی نبود به رفراندوم گذاشته و پس از آن قانون اساسی توسط خبرگان منتخب مردم نوشته و به رأی مردم گذاشته شد؛ گفت: از آن سال‌ها به بعد هم همیشه مردم تعیین کننده بودند. برخلاف مدعیان دموکراسی در دنیا که دموکراسی آنها دروغ است مردم سالاری ما حقیقی است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما همچنان ادامه دارد یعنی مردم در صحنه هستند انقلاب ما همچنان پویا و بالنده است چون مردم در صحنه هستند.

وحیدی افزود: ۱۱ اسفند موقع آن است که یک ضربه محکم به دهان بدخواهان که ایران قوی، جامعه قوی و مجلس قوی نمی خواهند زده شود و ملت ایران یک بار دیگر بر همه دنیا فخر کند که در میدان است و الان آن روز موعود است.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی ما بی نظیر است همه باید همت کنیم که در ۱۱ اسفند حماسه‌ای بیفرینیم که دشمنان را انگشت به دهان کند. مردم عزیز ما هیچ وقت تحت فشارهای دشمن تسلیم نخواهند شد و دشمنان این آرزو را به گور خواهند برد که ضعف ملت ما را ببینند. ما سالیان سال این سالگرد پیروزی انقلاب را جشن و این پرچم را رهبر عزیز ما به دست امام زمان خواهند سپرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی راهپیمایی 22 بهمن 1402

مردم ایران زمین در اوج وحدت دست در دست هم ایستاده‌اند

امیر دریادار شهرام ایرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز، اظهار کرد: مردم قهرمان پرور، ولایتمدار، غیرتمند و غیرت پرور و عزت آفرین خطه آذربایجان و به ویژه تبریز در طول انقلاب اسلامی و همه وقایع مهم تاریخی به ویژه تاریخ معاصر همواره نقش بی بدیل داشته‌اند.

وی ادامه داد: این خطه همواره وامدار دلاورمردانی است که از این خطه پرشور با افتخار و با عزت، قدم در همه عرصه‌های علمی و فناوری، صنعتی، نظامی و سیاسی گذاشته‌اند و امروز به لطف خداوند متعال و گام‌های پرهیبت و اقتدارآفرین، نظام مقدس جمهوری اسلامی در قله افتخار ایستاده است.

ایرانی با بیان این‌که قیام قهرمانانه مردم تبریز در طول تاریخ فراموش شدنی نیست، اظهار کرد: مردم قهرمان پرور تبریز از زمان سردار و سالار ملی در تبریز علمدار بودند و پرچم مبارزه با بی عدالتی، خاموشی و ناآگاهی بر دوش گرفتند، همواره توانستند هرگونه حرکت ناشایست و ناجوانمردانه دشمنان را با مشت‌های محکم خود هم‌چون امروز پاسخ دهند و از صحنه روزگار محو کنند.

وی افزود: شهدای عزیزی که از این خطه مبارزه پرور در هشت سال دفاع مقدس برخاسته‌اند، هنوز صفحه‌های تاریخ به وجودشان افتخار می‌کند و فراموش شدنی نیستند و امروز نیز جوانان عزیز با شور و حال بیشتر از آن دوران در صحنه هستند و تلاش می‌کنند تا مسیری که شهدا با نور پرفروغ روشن کردند را با افتخار بیشتری طی کنند.

وی با بیان این‌که مردم ایران اسلامی در هر لحظه که نیاز باشد در صحنه حضور دارند، گفت: دشمن باید بداند که مردم غیرتمند در مقابلش ایستاده‌اند. امروز نیروهای مسلح به برکت انقلاب، خون شهدا، مردم عزیز و ولایت فقیه، افتخارات کشورمان را به همه جهانیان نشان می‌دهند و جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، علمی، صنعتی، پژوهشی و سیاسی می‌تواند در بالاترین نقطه بایستد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: نیروی دریایی افتخار داشت که در سال ۱۴۰۲ بتواند همه حوزه‌های اقتداری را در یک قاب ماموریت بلندمدت به جهانیان نشان بدهد.

وی افزود: نیروی دریایی در حوزه برقراری امنیت در عمق اقیانوس‌ها و امنیت اقتصادی به صورت شبانه روزی در هر نقطه‌ای که لازم است حضور دارد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش و سپاه با اخوت و برادری در کنار همدلی و همراهی در اوج هماهنگی در دریا حضور دارند. اگر ماموریت و اقتدارآفرینی ناوگروه ۸۶ رقم خورد شامل مجموعه کل ایران زمین بود چرا که همرزمان از ۲۹ استان کشور حضور داشتند و ۱۳ نفر نیز از آذربایجان شرقی در این ماموریت بودند.

ایرانی گفت: دشمن بداند که هیچگاه نخواهد توانست این غیرت‌ها را از ما بگیرد و در هر لحظه که نیاز باشد نیروهای دریایی در صحنه حضور دارند.

وی افزود: امروز نقطه عطف اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، با حضور مردم نمایش داده شد و مردم نشان دادند که همیشه ایرانی‌ها و آذربایجانی‌های باغیرت و به ویژه تبریز گوش به فرمان مولا هستند و هرآنچه که ولایت فقیه تکلیف کنند در اولویت آن‌ها است و در هر صحنه‌ای پرشور حضور می‌یابند زیرا انقلاب متعلق به خودشان است.

وزیر ارشاد راهپیمایی 22 بهمن 1402

وزیر ارشاد در راهپیمایی ۲۲ بهمن: حضور مردم پرشورتر از سالیان قبل است

محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، در جمع خبرنگاران افزود: آغاز چهل و ششمین بهار انقلاب اسلامی را خدمت مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. حضور باشکوه امروز مردم مثل هر سال، مجالی برای ابراز وفاداری تاریخی مردم به آرمان های انقلاب اسلامی، امام و رهبر معظم انقلاب است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: امسال هم برخلاف همه تبلیغات منفی دشمنان انقلاب اسلامی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پرشورتر از سالیان قبل است و ملت ایران در همه نقاط کشور به صحنه آمدند و ان شاءالله حماسه ای بزرگ خلق خواهند کرد و امروز هم به روزی تاریخی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: امیدوار هستیم این حضور باشکوه زمینه برگزاری باشکوه انتخابات یازدهم اسفند را فراهم کند.

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی با اشاره به تحولات غزه تصریح کرد:  نهضت مردم ایران در طول بیش از شصت سالی که از آغاز آن می گذرد، علاوه بر آرمان های بزرگی که برای رهایی مردم داشت، شعارهای مهمی از جمله مبارزه با صهیونیسم و دفاع از حق مردم فلسطین نیز داشته است.

وی با بیان اینکه این شعار و آرمان در این ۶۰ سال بدون هیچ تغییر و نقطه ضعفی حرکت کرده است، افزود: این راهپیمایی ان شاءالله برای مردم غزه پیروزی و نصرت بزرگتر را به ارمغان خواهد آورد.

‌آیت الله سیداحمد خاتمی: پرچم شهدا، همچنان در اهتزاز است

آیت الله سید احمد خاتمی امروز، ۲۲ بهمن ماه در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از این همه شور و اشتیاق و وفاداری گیلانی ها در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سال جاری، اظهار کرد: گیلانیان همان مردمی هستند که در حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ یک روز قبل از کل کشور به پا خاستند و ولایتمداری خودشان را در حساس ترین لحظه نشان دادند.

وی شعار «این همه لشکر آمده؛ به عشق رهبر آمده» مردم گیلان در ۸ دی را شعار حیات بخش دانست و افزود: جای مباهات دارد که نسل میرزا کوچک خان جنگلی بعد از گذشت سالیان سال از شهادتش این چنین در صحنه وفاداری و عشق به انقلاب و نظام حضور دارند؛ این در حالی است که دشمنان این کشور و ملت خودشان را کشتند تا امروز مردم نیایند، اما شما آمدید.

عضو فقهای شورای نگهبان، دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی را مصداق «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَعْقِلُونَ» دانست و تصریح کرد: سیمای گیلان سیمای وفاداری به نظام است و این آمدن ها و این ایستادن ها پنج عنوان قرآنی دارد که باید قدر آنها را بدانیم.

آیت الله خاتمی اولین عنوان را تحقق امر جامع دانست و تاکید کرد: بر اساس آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَیٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّیٰ یَسْتَأْذِنُوهُ» حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امر جامع است و امر جامع، امری است که لازمه آن حضور مردم است؛ قطعا این حضور بالاترین پشتوانه برای نظام اسلامی است.

وی مردم را صاحب اصلی انقلاب و نظام دانست و عنوان کرد: بر اساس آیه «وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ» حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق عمل صالح است، یعنی همان اجری که نماز دارد، همان اجری که روزه دارد و همان اجری که حج دارد، گام های خداپسندانه شما مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با حضور در صحنه ۲۲ بهمن با امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر بیعت کردند، ادامه داد: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی فرمود، ایران حرم است و اگر این حرم بماند، حرم های دیگر مانده اند لذا ملت ایران با آمدن و ایستادن خودشان اعلام کردند پرچمی را که شهدا بلند کردند، همچنان در اهتزاز است و هرگز اجازه نمی دهند این پرچم زمین بماند.

آیت الله خاتمی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را رای «آری» مجدد به نظام اسلامی دانست و یادآور شد: نسل هایی که در سال ۵۸ نبودند، در راهپیمایی امروز نشان دادند که اگر در ۱۲ فروردین آن سال بودند، به جمهوری اسلامی «آری» می گفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری را یک حماسه بزرگ دانست که به دست مردم رقم خورده و تاکید کرد: آنهایی قدر انقلاب را می دانند که طاغوت را شناخته باشند و طاغوت پنج ویژگی داشت.

وی دین ستیزی، استقلال ستیزی، آزادی ستیزی، حیا ستیزی و مردم ستیزی را پنج ویژگی طاغوت قبل از انقلاب دانست و اضافه کرد: ۵۷ سال دین ستیزی در ۲۲ بهمن سقوط کرد. نامردهای طاغوتی بردگی را بر عزت و شرف ترجیح می دادند و یا برده انگلیس بودند و یا برده آمریکا؛ با پیروزی انقلاب، ۵۷ سال آزادی ستیزی تمام شد، زیرا طاغوت نفس ها را بریده بود و بازجوهای ساواک مخالفان و مبارزان را تا مرز کشتن می زدند. جلادها و جنایتکاران و ساواک دیروز، اکنون سر بر آورده اند؛ می گویند که شکنجه ای در کار نبود؛ این در حالی است که خیلی ها زیر شکنجه شهید شدند و ساواکی ها گفتند که در درگیری ها کشته شده اند.

وی با بیان اینکه اخلاق و عفت و پاکی برای طاغوت معنا نداشت و همواره در ناپاکی و بی حیایی می دمید، اظهار کرد: مردم صاحبخانه هستند، اما پهلوی ها این ملت بزرگ را تحقیر می کردند و برای رای مردم ارزشی قائل نبودند؛ نمایندگان مجلس با نظر ساواک به نخست وزیر و سپس شاه معرفی می شدند و شاه نیز نمایندگان را چه با رای و چه بدون رای انتخاب می کرد. در واقع در حکومت سیاه طاغوت اصلا رای مردم جایگاهی نداشت. البته در دوره قاجار نیز همین روال بود و سردمداران قاجاری نوکری مردم را ارزش می دانستند؛ نه رای آنان را.

عضو فقهای شورای نگهبان، راهپیمایی ۲۲ بهمن را شکر نعمت آزادی، نعمت استقلال، نعمت حاکمیت دین و نعمت حاکمیت مردم بر سرنوشتشان دانست و تاکید کرد: مردم ایران صاحبخانه بودند، اما طاغوت، فرعون وار مردم را می کشت و آنها را از خانه هایشان بیرون کرده بود، اما این ملت بزرگ در ۲۲ بهمن ۵۷ به خانه هایشان برگشتند.

وی با اشاره به آیه «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ ۖ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ»، شرط ماندن نعمت ها را شکر الهی دانست و عنوان کرد: شکر نعمت انقلاب دو جزء دارد که جزء اول آن راهپیمایی باشکوه امروز است، اما دومین جزء این شکر، حضور در انتخابات ۱۱ اسفند امسال با همین شکوه و عظمت است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دشمنان می خواهند مردم پای صندوق رای نیایند و حضورشان کمرنگ باشد، ادامه داد: دشمنان این نظام و ملت یعنی همان جنایتکاران سلطنت طلب و قصابان ساواک و استکبار جهانی در پی آن هستند که انتخابات ۱۱ اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند لذا باید بیدار باشیم؛ البته یقین دارم که انتخابات ۱۱ اسفند مانند راهپیمایی امروز باشکوه برگزار خواهد شد.

وی شکر نعمت انقلاب را حضور با شکوه پای صندوق های رای دانست و اضافه کرد: ملت ایران با طهارت و نیت قرب الی الله در پای صندوق های رای نام و راه شهدا را احیا خواهند کرد و هم در انتخابات مجلس خبرگان و هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلح را بر می گزینند.

آیت الله خاتمی حضور پای صندوق های رای را تکمیل کننده راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و خاطرنشان کرد: پیام حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند این است که ملت ایران تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون پای نظام اسلامی خواهند ایستاد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران

آماده‌باش آتش‌نشانی تا پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن ادامه دارد

قدرت الله محمدی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن با خضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز آتش‌نشانی و آتش‌نشانان ما همدل با ملت ایران دو نقش را ایفا می‌کنند. بخشی آتش‌نشانان به همراه خانواده در جمع راهپیمایان حضور داشتند و بیش از ۴۰۰ نفر از آتش‌نشانان نیز در ۱۱۶ نقطه از مسیر راهپیمایی برای تامین ایمنی و امدادرسانی به حوادث احتمالی مستقر شده‌اند که خوشبختانه تاکنون حادثه خاصی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی نیز در مسیر راهپیمایی حضور دارند، افزود: خودروهای سبک و سنگین سازمان آتش‌نشانی نیز آماده هستند و تا پایان راهپیمایی و تخلیه جمعیت همکاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همزمان ۱۳۸ ایستگاه آتش‌نشانی ما نیز در آماده‌باش کامل هستند  و خدمات روزانه نیز به مردم ارائه می‌شود.

سرلشگر عبدالرحیم موسوی راهپیمایی 22 بهمن 1402

انقلاب اسلامی ایران آغازی بر بازسازی تمدن نوین جهانی است

سرلشگر عبدالرحیم موسوی در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که امروز ۲۲ بهمن در خیابان شهدا در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حضور گسترده مردم قزوین در مبارزات دوران پیروزی انقلاب و مجاهدت‌های این مردم در دوران دفاع مقدس که با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده رقم خورده برگ زرینی بر تاریخ کشورمان افزوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیان کرد: ۲۲ بهمن نه فقط برای ایران و منطقه بلکه برای جهان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر است که شروع روزهای جدید جهانی را یادآوری می‌کند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از پدیده‌های شگفت انگیز و تعیین کننده در قرن بیستم به شمار می‌رود که معادلات راهبردی نظام بین‌الملل را به هم زد و آن را به چالش کشید. این انقلاب عظیم در دوران جنگ سرد و در زمانی که دنیا به شرق و غرب تقسیم شده بود به پیروزی رسید و پس از قرن‌ها، طلیعه حاکمیت الهی بر زمین را نوید داد.

این مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در عصری به وقوع پیوست که اندیشه‌های غیر الهی بر جهان حکومت می‌کرد و امید مستضعفان عالم برای دستیابی به عدالت به یأس و ناامیدی تبدیل شده بود. انقلاب اسلامی با به چالش کشیدن مکاتب الحادی، ارائه الگویی متعالی و متکی بر اندیشه ناب اسلامی یک نظام مستقل و قدرتمند را در ایران مستقر ساخت.

وی بیان کرد: ملت بزرگ ایران در پرتو آموزه‌های متعالی اسلام و با سپردن دل و جان به رهبری حضرت امام راحل، با وحدت و یگانگی تحولی وسیع در جهان آفریدند که در تاریخ ماندگار شد و تأثیرات و بازتاب‌های گسترده و عمیقی در منطقه و جهان بر جای گذاشت.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران یک بار دیگر اسلام را به عنوان یک قدرت تعیین کننده در جهان مطرح نمود و چشم‌انداز وحدت جهان اسلام، تمدن نوین اسلامی و ایستادگی در برابر قدرت‌های استکباری و استمراری را ترسیم نمود. انقلاب اسلامی ایران آغازی بر بازسازی تمدن نوین جهانی و ظهور آخرین منجی الهی در زمین خواهد بود و این یک وعده الهی است.

موسوی بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عزت، عظمت و استقلال برای ملت ایران است؛ از مهمترین اهداف ملت ایران در مبارزه علیه طاغوت عزت‌طلبی و استقلال خواهی بوده و انقلاب اسلامی این دستاوردها را برای ملت بزرگ به ارمغان آورده است.

گسترش پرتو انقلاب اسلامی و بیداری مستضعفان

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: گسترش پرتوهای الهام‌بخش انقلاب اسلامی در منطقه موجب بیداری مستضعفان و ملل تحت ستم و شکل‌گیری جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و رژیم نحس و نجس صهونیستی شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: منطقه غرب آسیا از ویژگی‌های فرهنگی از جمله موقعیت ممتاز در عرصه بین‌المللی برخوردار است به همین دلیل کشورهای مسلمان منطقه در طول قرون اخیر همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان قرار داشتند.

وی گفت: یکی از رهاوردهای انقلاب اسلامی، احیای مسئله فلسطین و تبدیل موضوع فلسطین به اولین موضوع جهان است که در پرتو این موضوع زمینه‌های تحقق حقوق مردم مظلوم فلسطین فراهم شده است.

موسوی گفت: ۷۵ سال است که مردم ستمدیده فلسطین تحت ظلم رژیم صهیونیستی قرار دارند و در این مدت میلیون‌ها نفر از مردم این سرزمین شهید، مجروح، زندانی و آواره شدند، درد و رنج مردم فلسطین قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

این مسئول عنوان کرد: مبارزان و مجاهدان فلسطینی در پاسخ به تجاوز و ظلم‌ رژیم صهیونیستی عملیات صوفان‌الاقصی را طراحی کردند. این عملیات ضعف‌های رژیم صهیونیستی را نمایان ساخت و نشان داد این رژیم در سراشیبی زوال قرار دارد و اگر حمایت‌های آمریکا نباشد محو این رژیم را به چشم خواهیم دید اما به یاری خداوند بزرگ و به دست با کفایت فلسطینیان این اتفاق دیر یا زود به وقوع خواهد پیوست.

وی ادامه داد: نسل جدید و جوان فلسطین، هراسی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی ندارند و تنها راهکار تحقق حق مردم فلسطین را مقاومت می‌دانند و با وجود سختی‌ها شجاعانه به مقابله با این رژیم برخاسته‌اند و حقوق مسلم خود که رهایی سرزمین فلسطین است را طلب می‌کنند.

موسوی یادآور شد: مقامات غربی که ادعایشان در خصوص حقوق بشر آزادی و دموکراسی، گوش جهان را پر کرده نه تنها علیه رژیم صهیونیستی موضع گیری نکردند بلکه حداکثر پشتیبانی را از این رژیم غاصب به عمل آوردند؛ سازمان‌های مختلف بین‌المللی نیز به تأثیر از قدرت‌های استکباری در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ضعیف هستند که در چنین شرایطی اقدامات تأثیرگذار از سوی کشورهای اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه ضروری است.

وی افزود: کشورهای اسلامی می‌توانند با قطع شریان‌های این رژیم مانع تداوم جنایات صهیونیستی شوند و داغ بدنامی را از چهره خود پاک کنند.

انتخابات از عوامل قدرت‌ساز جمهوری اسلامی است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در روزهای آینده‌ یکی از رویدادهای مهم سیاسی و اجتماعی یعنی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را در پیش داریم که با توجه به وضعیت منطقه حضور پر شور در انتخابات نه فقط ایران بلکه جبهه مقاومت را تقویت و امیدوارتر خواهد کرد.

وی گفت: انتخابات یکی از عوامل قدرت‌ساز برای نظام جمهوری اسلامی ایران است و حضور در ۱۱ اسفند مانع رسیدن دشمنان به اهدافشان است؛ شور مشارکت تضمین کننده حرکت جمهوری اسلامی در مسیر اقتدار و حلال مشکلات کشور است.

این مسئول گفت: شور در انتخابات تأمین کننده امنیت و تضمین کننده منافع ملی است و با مشارکت در انتخابات کشور در برابر تهدیدات بیگانگان ایمن خواهد شد.

وی عنوان کرد: ناامیدسازی، کاهش سطح مشارکت، مشروعیت‌زدایی و بی‌ثبات سازی راهبردهایی است که دشمنان طراحی کرده و دنبال می‌کنند اما حضور همگانی در پای صندوق‌های رأی، راهبردهای دشمن را خنثی و حرکت نظام در مسیر پیشرفت را شتاب می‌بخشد.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: ملت آگاه، بصیر و انقلابی ایران همانند گذشته با حضور پر شور در انتخابات یک بار دیگر به جهانیان ثابت خواهند کرد پشتیان انقلاب و ادامه دهنده راه شهدا هستند و مردم قزوین که همواره حامی انقلاب بودند نیز در این آزمون بزرگ سربلند و رو سفید خواهند بود.

احسان خاندوزی راهپیمایی 22 بهمن 1402

خاندوزی: گره‌های اقتصادی یکی‌یکی باز می‌شوند

سیداحسان خاندوزی در جمع راهپیمایان سمنانی در روز ۲۲ بهمن ماه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با محوریت اسلام و عدالت، طومار ۲۵۰۰ ساله نظام پادشاهی را درهم پیچید.

وی با بیان اینکه مردم ساختار حاکمیتی را که بر مدار خون و قبیله و خودکامگی استوار بود، کنار زدند، ادامه داد: برخلاف گذشته، امروز این مردم هستند که در همه عرصه‌ها تصمیم می‌گیرند.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، این مردم هستند که براساس شایستگی‌ها با رای خود مدیران و حاکمان را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: امروز مدیران و مسئولان نظام به پشت‌گرمی حمایت و پشتیبانی‌های مردم است که در برابر استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

وی از ملت ایران به‌عنوان ملتی آزاده در جهان امروز نام برد و گفت: ملت ما، انتخاب کرده‌اند که در جهان امروز، حرف خود را بزنند. مردم زبان گویای انقلاب اسلامی هستند، زبان ملت ایران بعد از ۴۵ سال ایستادگی اینک به زبان مردم منطقه تبدیل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به پیشرفت‌های کشور در این چهار دهه پرداخت و بیان کرد: اگر دشمنان روزی در هراس بود که به ما سیم خاردار بفروشند، امروز در هراس است که دست‌ساخته‌های جوانان نخبه ایران اسلامی و سلاح‌های دفاعی ملت ایران در اختیار دیگران قرار نگیرد.

وی به قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره و اظهار کرد: امروز تمام جغرافیای سیاسی و اقتصادی منطقه بر مدار دستان پرهمت ملت ایران می‌چرخد و این برای مردم کشوری که در دوران استعمار هر وقت قدرت‌ها اراده می‌کردند بخشی از آن را جدا می‌کردند و تصمیم‌های اصلی را در آن کشورهای استعمارگر می‌گرفتند یک موفقیت بزرگ است.

خاندوزی از ملت ایران به‌عنوان ملتی الهام‌بخش نام برد و گفت: ملت ایران امروز در جهان اسلام، یک ملت راهگشاست و بی‌شک در آن روز موعود و بزرگ، این اراده ملت ایران است که الهام‌بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم در این چهار دهه اجازه ندادند کسی به کشور ما نگاه چپ بیندازد، ادامه داد: البته کشور با مشکلاتی مواجه است که باید برای حل آن تلاش کنیم.

این عضو کابینه اضافه کرد: اراده دولت این است که در میانه فشارهای اقتصادی و تحریم‌های جهان استکبار، نقطه ضعف‌ها را رفع کند.

وی با بیان اینکه ساختار اقتصاد ما تا پیش از این، یک ساختار مبتنی بر نفت بوده است، تصریح کرد: اقتصاد در کشور ما برای دهه‌ها مرکزگرا و دولت‌زده بوده است. دشمنان نیز در جنگ اقتصادی نقطه و پیکان حمله خود را بر همین نقطه ضعف بنیان گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه تدبیر آیت‌الله رئیسی این است که ما نیازمند اصلاح ساختارها هستیم، افزود: با همین تدبیر است که می‌توانیم امید دشمنان در این بخش را ناامید کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به چشم‌اندازهای اقتصادی در کشور به درون‌مایه برنامه هفتم اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: محور برنامه هفتم در پنج ساله آینده رفع همین نقطه ضعف‌هاست تا اقتصاد کشور از یک اقتصاد نفتی به یک اقتصاد مولد و دانش‌بنیان گذار کند.

خاندوزی با انتقاد از برخی منتقدان سفرهای استانی رئیس جمهوری، بیان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند مراد رئیس جمهوری از سفرهای استانی سرکشی به شهرستان‌هاست، اما در حقیقت هدف نهایی از این سفرها، بازگرداندن قدرت تصمیم به استان‌ها و قوی‌تر کردن مناطق و استان‌ها است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به موفقیت‌های اقتصادی استان سمنان، گفت: ثبت کمترین نرخ بیکاری در استان، رشد بالای اقتصادی، فعال‌سازی ۱۶۰ واحد راکد و بسیاری توفیق‌های دیگر استان سمنان، نتیجه همین نگرش دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به بازگرداندن درآمدهای مالیاتی به استان‌ها، اظهار کرد: رئیس جمهوری تاکید کرد که درآمدها باید در استان‌ها هزینه شود تا مردم اثرهای ناشی از آن را در زندگی خود ببینند. دولت تاکید کرده است حتی درآمدهای ناشی از گردش مالی شرکت‌های دولتی نیز به همان استان‌ها برگردد. البته برخی مدیران اجرایی در مقابل این تصمیم مقاومت کرده‌اند، اما اراده دولت بر این بوده که مردم منطقه از مزایای این واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌مند شوند.

وی راه‌اندازی درگاه مجوزها در این دولت را یک گام مهم دانست و گفت: امروز هر کسی بخواهد به تولید و صنعت وارد شود به سهولت می‌تواند مجوزهای لازم را با کمترین هزینه اخذ و فعالیت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز کند.

وی از کاهش ۵۰ درصدی صدور بخش‌نامه‌ها در این دولت خبر داد و افزود: تصمیم داریم با هدف اطمینان‌بخشی به بخش تولید و صنعت سال آینده نیز بخش قابل توجهی از بخش‌نامه‌ها کاهش یابد تا بخش‌های تولیدی غافلگیر نشوند و به دور از ویژه‌خواری‌ها و رانت‌ها به امر تولید بپردازند.

وی راه موفقیت کشور در اقتصاد را رهایی از تحریم‌پذیری دانست و گفت: باید همزمان با تلاش برای احیای انگیزه و امید در بخش تولید و اقتصاد، به سمت تحریم‌ناپذیری کشور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و رئیس جمهوری در همین راستا در حوزه خارجی گام‌های بلندی برداشته‌اند، اظهار کرد: عضویت کشور ما در پیمان‌های بزرگ منطقه‌ای مانند شانگهای و ایکس و ... در همین راستا بوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: پیشرفت زیادی در انسداد مرزهای شمال شرق داریم

سرتیپ کیومرث حیدری امروز (۲۲ بهمن ماه) در راهپیمایی چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز من یک حماسه بی‌نظیر را در مشهد  می‌بینم. من تاکنون ندیده‌ام با وجود تمام تبلیغات سوءدشمن، مردم اینچنین پای آرمان‌های خود بایستند. باید خدا را به‌خاطر داشتن چنین مردم ولایت‌مداری شاکر باشیم.

وی همچنین درباره سفر خود به مرز مشترک ایران و افغانستان، بیان کرد: گروه‌های مسلح ما با تمام توان در مرزها مستقرند و تمام مرزها از بالاترین ضریب امنیتی برخوردارند. ملت ما با اطمینان خاطر بدانند که هیچ خطری جمهوری اسلامی را تهدید نمی‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: در مرزهای شمال شرق عملیات انسداد مرز در حال انجام و نسبت به گذشته بسیار پیشرفت داشته است‌ و امیدواریم بتوانیم انسداد مرزهای شمال شرق را تکمیل کنیم.

سرتیپ یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش نیز با اشاره به پرواز بالگردها برای گلباران در جشن پیروزی انقلاب، بیان کرد: در نقاط مرزی بالگردها مستقر و در حال پایش مرزهای شرقی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح راهپیمایی 22 بهمن 1402

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: انقلاب راه خود را پیش می‌برد

حجت الاسلام پورخاقان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن  گفت: مردم ۴۵ سال است که در راهپیمایی‌ها حضور پیدا می‌کنند و همان شعار «اسرائیل نباید باشد» که در سال ۱۳۴۲ امام راحل می‌فرمودند را پرشورتر از اوایل انقلاب تکرار می‌کنند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی گفت: شکر خدا این انقلاب راه خود را پیش می‌برد و حضور مردم این پیام را برای بزرگ‌ترین دشمن بشریت یعنی آمریکا دارد که بدانند این انقلاب بیدار است.

وی با بیان اینکه انقلاب آرمان‌ها و شعارهای شهدا را حفظ کرده است گفت: این راه تا زمانی که ظلم در دنیا نباشد و رژیم صهیونیستی نابود شود و مردم بیش از پیش بتوانند به حقوق خود برسند ادامه دارد.

پورخاقان گفت: مردم ما امسال دو وظیفه مهم دارند که یکی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده و مهمتر از آن، حضور در پای صندوق‌های رای در انتخابات ۱۱ اسفندماه است که این حضور مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهد بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  گفت: مشکلات و گرانی‌ها وجود دارد که البته بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و ظلم ستمگران است و ما سختی‌ها را قبول داریم، اما این مردم باید انقلاب خود را حفظ کنند و عدم حضور مردم در انتخابات یعنی شادی دشمن و پشت کردن به آرمان‌های شهدا و امام راحل.

وی در پایان گفت: مردم امروز پرشورتر از سال‌های قبل در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حضور دارند و به امید خدا در ۱۱ اسفندماه نیز با حضور فعالانه و با بصیرت خود بار دیگر شور انقلابی و سیاسی خود را به جهانیان نمایش می‌دهند.

گزارش آسوشیتدپرس از جشن چهل‌و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از راهپیمایی پر شور مردم ایران در چهل و پنجمین سالگرد انقالب اسلامی خبر داد.

آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است:« ایران روز یکشنبه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در میان تنش‌هایی که خاورمیانه را بر سر ادامه حملات اسرائیل در نوار غزه فراگرفته، جشن گرفت. هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی که با پرچم‌ها، بادکنک‌ها و بنرهایی با شعارهای انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.

در تهران، مردم پرچم‌های ایران را به اهتزاز درآوردند، شعار سر دادند و پلاکاردهایی با نوشته‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حمل کردند. برخی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند. راهپیمایی‌ها از چند نقطه شروع شد و در میدان آزادی به پایان رسید. تلویزیون دولتی ایران با نمایش حضور گسترده مردمی در بسیاری از شهرها و روستاها اعلام کرد که «میلیون‌ها نفر در تظاهرات‌ها» در سراسر کشور شرکت کردند.

ارتش در نمایش اقتدار، طیف وسیعی از موشک‌های خود از جمله «موشک‌های بالستیک قاسم سلیمانی و سجیل و ماهواره‌بر سیمرغ» را در میدانی که مردم با آنها عکس می‌گرفتند به نمایش گذاشت. در این جشن، یک چترباز در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کرد، از هواپیما پرید.

این سالگرد یک ماه پس از حمله مرگبار داعش در شهر مرکزی کرمان در مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی که توسط آمریکا در حمله پهپادی در سال ۲۰۲۰ به شهادت رسید و دست کم ۹۵ نفر شهید برجای گذاشت، برگزار شد.

انقلاب اسلامی با اعتراضات گسترده مردمی در ایران علیه حکومت محمدرضا پهلوی آغاز شد. شاه که به بیماری سرطان لاعلاج و مخفیانه مبتلا بود، در ژانویه ۱۹۷۹ از کشور گریخت. آیت‌الله روح‌الله خمینی سپس از تبعید بازگشت و حکومت در ۱۱ فوریه ۱۹۷۹ پس از روزها تظاهرات گسترده و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی سقوط کرد.»

قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌ الله 22 بهمن 1402

متن قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله ۲۲ بهمن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

انقلاب اسلامی ایران حقیقتی برخاسته‌ از سنت الهی و نوآوری بزرگ تاریخی در امتداد حرکت انبیای الهی است که مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید و خطّ مستمرّ بعثت نبوی با اندیشه‌ی بلند یک مرد الهی و با اتکاء به ایمان و عقاید و انگیزه‌ها و عواطف مردمی پایه‌ریزی گردید.

این بنای استوار که ولادت جدیدی برای اسلام بود، ریشه‌های آن همان شجره‌ی طیبه‌ای است، که «أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ»، و حرکت تمام ناشدنی است که با اتکای به خداوند منان و پیوند عمیق و مستحکم مردم با ایمان و بر پایه مردم سالاری و نقش بنیادین مردم ادامه خواهد یافت و ان‌شاءالله به قیام آخرین ذخیره الهی و منجی عالم بشریت بقیة الله الاعظم امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) متصل خواهد شد.

اینک در طلیعه چهل و ششمین بهار عزت و آزادی که انقلاب اسلامی با اقتدار ذاتی خود، روح تازه ای در کالبد امت اسلامی دمیده و با بسط 'گفتمان مقاومت و ظلم ستیزی' و  عرصه‌های تقابل راهبردی با نظام سلطه و استکبار به فراسوی جغرافیای ایران اسلامی، فصل نوینی را فراروی جامعه‌ی بشری قرار داده و نوید بخش ظهور «هندسه قدرت و نظم نوین جهانی» گردیده است، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن یوم الله ۲۲ بهمن ماه که در تقارن با تحولات سرنوشت ساز منطقه‌ای و پیروزی و مقاومت سلحشورانه و تاریخ ساز مردم مظلوم غزه و مجاهدان مومن و شجاع فلسطینی برابر جنایات رژیم کودک‌کش و حیوان صفت صهیونیستی، اهمیت مضاعف و معناداری یافته است؛ مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱-ملت انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و تجلیل از حماسه آفرینی‌های ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدای گرانقدر، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، رمز تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت همه جانبه کشور را تمسک به «ولایت مطلقه فقیه» و اطاعت از رهنمودهای حکیمانه و خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب (مدظله‌العالی) دانسته و هرحرکتی را که در پی تغییر مسیر انقلاب و یا تبیینی بر خلاف اصول برگرفته از مکتب امامین انقلاب باشد را شدیدا محکوم می‌نماید.

۲-  اتحاد، انسجام، وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب را ضامن و پیشران اصلی پیروزی ایران اسلامی برای عبور از بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌های ناشی از توطئه‌های دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی دانسته و با تاکید بر لزوم تعمیق همدلی و هم‌افزایی بین قوای سه گانه و آحاد مسئولین و نهادهای نظام برای تضمین پیشرفت و موفقیت کشور و برون رفت جامعه از چالش‌ها و مشکلات امروز در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه اقتصادی و فرهنگی، هرگونه مسامحه و بی‌عملی در این عرصه‌ها را گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

۳- ملت هوشیار ایران، دستاوردها و توانمندی‌های غرورآفرین علمی در ساحت‌های گوناگون بویژه نظامی و دفاعی و همچنین اقتدار و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران اسلامی که به یمن مجاهدت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه پرچمداری سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی شهید قدس 'سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی' حاصل شده است را سرمایه راهبردی و نماد قدرت بازدارندگی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم این راهبرد، به دشمنان این سرزمین هشدار می‌دهد از هرگونه خطای محاسباتی و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزیده و خود را هدف ضربه قاطع و پاسخ‌های متقابل و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.

۴- ملت ایران با یادآوری پیروزی شکوهمند و تاریخی 'طوفان الاقصی' و شکست غیرقابل ترمیم ارتش صهیونیستی، مصیبت امروز غزه را مصیبت بشریت و نشان دهنده ناکارآمدی و بطلان نظم کنونی جهانی قلمداد و ضمن محکومیت شدید جنایات ضد بشری و نسل‌کشی صهیونیست‌ها که با پشتیبانی بی‌محابا و همه جانبه آمریکای خبیث و جنایتکار صورت می‌پذیرد، حمایت باشکوه، معنادار و الهام بخش از مردم غزه و مبارزان فلسطینی را مورد تحسین و تجلیل قرار می‌دهد و از دولت‌های اسلامی می‌خواهد در پاسخ به مطالبه امت اسلامی از هرگونه حمایت و کمک به رژیم جعلی و گرگ صفت صهیونیستی پرهیز و با قطع رابطه اقتصادی ضربه قاطع و تعیین کننده‌ای بر پیکر محتضر غاصبان فلسطین و قدس شریف وارد سازند.

۵- ملت ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد ضمن لغو عضویت رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، نمانیدگان و سفیران این رژیم دیوسیرت را به جرم نسل‌کشی، جنایات وحشیانه و پاکسازی قومی از سازمان ملل و سراسر جهان اخراج نماید و از وزارت‌خارجه مصرانه خواستار اهتمام جدی و پیگیری برای تحقق این مطالبه به حق و قانونی هستیم.

۶-ملت ایران «خواص» و شخصیت‌های مرجع و تاثیرگذار بر افکار عمومی را 'شتاب دهندگان حقیقی' در جامعه دانسته و با تاکید بر لزوم هوشمندی و هوشیاری نسبت به نقشه‌های دشمن برای دورسازی خواص از ایفای نقش شتاب دهندگی خود به ویژه در بزنگاه‌ها و مواقع حساس، از آنان می‌خواهد مسئولیت خطیر و تاریخی خود در جهاد تبیین و خنثی‌سازی تردید افکنی و شک آفرینی بدخواهان را درک و با عمل انقلابی و غیر محافظه‌کارانه، از هرگونه کوتاهی و سستی در این میدان که نابخشودنی است پرهیز نمایند.

۷- ملت قدرشناس ایران با حمایت از دولت مردمی و خدمتگزاران پرتلاش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قدردانی از اقدامات و دستاوردهای ارزنده دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف، خواستار اتخاذ راهکارهای مناسب برای مهار تورم و مقابله جدی با اخلال گران اقتصادی است.

۸- ملت مومن و انقلابی ایران، با یادآوری اهداف، برنامه‌ها و مقاصد شوم و شیطانی دشمن در میدان جنگ شناختی که با بهره‌گیری از فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد، از همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول به‌ویژه صدا و سیما و نیز فعالان جهادی و انقلابی در عرصه فرهنگ و رسانه می‌خواهد با رصد، اشراف و اقدام به موقع، نقشه‌های بدخواهان ایران عزیز که با تحریف و تولید روایت‌های جعلی، دروغ پردازی، تردید افکنی و سیاه نمایی در پی تضعیف ارکان نظام، تخریب سرمایه اجتماعی و سیاسی کشور و ناامیدسازی مردم به ویژه نسل آینده ساز جوان کشور هستند را خنثی کرده و از هرگونه غفلت و سهل‌انگاری در این زمینه خودداری کنند.

۹- ملت هوشیار و زمان شناس ایران، با آگاهی از اهمیت انتخابات آینده 'مجلس شورای اسلامی' و 'مجلس خبرگان رهبری' ، 'انتخابات' را مظهر 'مردم سالاری دینی' و نماد 'اقتدار و امنیت ملی' و  'زمینه ساز تحول و گره‌گشایی از مشکلات و تأمین نیازها' می‌داند و روح نقش آفرینی در حل تنگناها و چالش‌های فراروی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و به یاری خداوند متعال حضور پرشور، انقلابی و حداکثری خود در انتخابات ۱۱ اسفند ماه را صحنه تجدید تبعیت و بیعت با امام راحل عظیم‌الشأن و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و باطل سازی نقشه‌های شوم و فریبنده دشمن برای تزریق ناامیدی و کاهش مشارکت مردمی قرار خواهد داد.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

یکشنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۲

مطابق با یکم شعبان المعظم ۱۴۴۵»

کدخبر: 971427 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟