جوانان در بی اثر کردن نقشه‌های دشمنان موثر هستند/ تحکیم هویت ایرانی و انقلابی یک امر مهم است

به گزارش رکنا از وزارت کشور ، نشست هم اندیشی استانداران سراسر کشور امروز (دوشنبه 25 دی ماه) با حضور احمد وحیدی وزیر کشوردر سالن پیامبر اعظم(ص) این وزارتخانه، برگزار شد.

در این نشست رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

وزیر کشور در این نشست با بیان اهمیت حفظ ارزش های دفاع مقدس ، گفت: این یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و پشتوانه بزرگ کشور است. احمد وحیدی دفاع مقدس را عنصر اقتدار و عزت آفرین و تاریخی دانست و تاکید کرد همه فرزندان ایران باید به افتخارات این دفاع به خود ببالند.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ ترکمانچای که از آن به تلخی یاد کردند، گفت: باید بگونه ای کار شود که افتخارات دفاع مقدس ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ سال آینده در ذائقه مردم حفظ شود.

وزیر کشور یکی از دلایل کم رنگ شدن هویت در بین برخی جوانان کشور را قطع ارتباط با تاریخ نورانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و افزود: آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی های دفاع مقدس تاثیر زیادی بر نگرش ها در سطح جامعه دارد و در بی اثر کردن نقشه ها و برنامه های دشمنان کشور نقش مهمی خواهد داشت.

وحیدی حوادث جاری در منطقه را ادامه دفاع مقدس توصیف و تصریح کرد: امروز با تحولاتی که در غزه ، یمن و عراق و سایر نقاط جریان دارد، می بینیم که آن پیام های امام(ره) که فرمودند با این دفاع مقدس انقلاب را به دنیا صادر کردیم، بطور عینی محقق شده است.

وی تحکیم هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را در کشور یک امر مهم و وظیفه حساس خواند و اضافه کرد: این هویت انقلابی از هویت دفاع مقدس است و در همه حوزه‌ها باید به عنوان یکی از حرکت های بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شود.

وزیر کشور بر توجه ویژه به حرکت راهیان نور تاکید کرد و گفت هویت سازی از جمله اهداف این سفرهای تبیینی است و باید یک گام جلوتر به سمت هویت سازی برای روستاها و شهرهای‌مان در ارتباط با دفاع مقدس برویم.

وحیدی با تاکید بر تلاش جهت ترویج  فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ بالنده و معنوی گفت همه استان ها و اکثر شهرهای کشور روزهای ویژه ای در دفاع مقدس دارند همچون شهر اصفهان که در یک روز بیش از ۳۷۰ شهید را تشییع کردند. این روزها را باید با ابتکار و خلاقیت زنده نگهداریم و با آن هویت شهرها و حتی روستاهایمان را بسازیم.

براساس این گزارش، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز در سخنانی از اقدامات وزارت کشور و استانداران به عنوان روسای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستادهای راهیان نور استانی، قدردانی کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت باغ موزه های دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور، از پایان روند ساخت برخی موزه ها تا سال آینده خبر داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در خصوص ۵ باغ‌موزه دفاع مقدس در استان های گلستان، گیلان، زنجان ، قزوین و لرستان هم گفت: این موزه ها قرار بود در دهه فجر امسال افتتاح شود که به سوم خرداد سال آینده موکول شد.

پیگیری موزه‌های استان های خوزستان با ۴ موزه و کرمانشاه با ۳ موزه و نیز موزه طبس با عنوان استکبارستیزی از دیگر مواردی بود که رئیس بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس به آن اشاره کرد.

وی در عین حال برای پیشبرد سریع‌تر طرح های دفاع مقدس از استانداران خواست از امکانات و ظرفیت های استانی نیز استفاده کنند.

کدخبر: 963957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟