صهیونیست‌ها اعضای بدن شهدای غزه را سرقت می‌کنند / درگیری شدید در خان یونس و رفح

در هشتاد و دومین روز از عملیات طوفان الاقصی حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد  که طی آن دو باب منزل در اردوگاه «المغازی» و «النصیرات» در مرکز نوار غزه هدف حمله هوایی این رژیم قرار گرفت.

در صحنه میدانی هم درگیری در شرق «خان‌یونس» و رفح واقع در جنوب و اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه همزمان با حملات توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این مناطق ادامه دارد.

سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز به هلاکت 6 نظامی این رژیم در درگیری‌های غزه و در مرز با لبنان اذعان کرد.

حماس: صهیونیست‌ها اعضای بدن شهدای غزه را سرقت می‌کنند

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه

جنبش حماس بامداد امروز ( چهارشنبه ) ضمن اشاره به سرقت شدن اعضای بدن شهدای نوار غزه توسط نظامیان صهیونیست، گفت که این نشان‌دهنده وحشی‌گری و زوال اخلاقی آنهاست.

حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد : رژیم صهیونیستی بعد از آسیب زدن به پیکر ۸۰ شهید فلسطینی، آنها را در حال تجزیه‌شدن در شهر «رفح» تحویل داد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، این جنبش توضیح داد: «اشغالگران اعضای بدن شهدا را سرقت کردند و مرتکب جنایت جنگی شدند که نشان‌دهنده وحشی‌گری و زوال اخلاقی آنهاست . »

در این بیانیه تاکید شده است: «دشمن با تجاوز آشکار به حرمت و حیثیت شهدای غزه، نبش قبور کرده و به پیکر آنها دست درازی می‌کند ».

 حملات پهپادی یمن به مناطقی در فلسطین اشغالی

سخنگوی ارتش یمن گفت: نیروی هوایی یمن عملیاتی با استفاده از چند فروند پهپاد عملیاتی علیه اهداف نظامی در «ام الرشراش» (ایلات) و دیگر مناطق در فلسطین اشغالی اجرا کرد.

 به گزارش  شبکه تلویزیونی المیادین؛ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیانیه نیرو‌های مسلح این کشور را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: نیروی دریایی یمن با اجرای عملیاتی، یک کشتی تجاری را با موشک‌های متناسب هدف قرار داد.

نیروی هوایی یمن نیز عملیاتی با استفاده از چند فروند پهپاد عملیاتی علیه اهداف نظامی در «ام الرشراش» (ایلات) و دیگر مناطق در فلسطین اشغالی اجرا کرد.

نیرو‌های مسلح یمن بر حمایت از ملت فلسطین تاکید می‌کنند و به اجرای عملیات خود در دریا‌های سرخ و عرب علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد بنادر این رژیم در حرکت هستند ادامه می‌دهد.

مقابله رزمندگان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در خط مقدم نبرد

منابع محلی فلسطینی از بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

برخی منابع هم از درگیری شدید بین مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در «جبالیا البلد» در شمال نوار غزه خبر می‌دهند.

رسانه‌های فلسطینی با اشاره به درگیری شدید در شرق رفح در جنوب نوار غزه گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین به مقابله با نیروهای اشغالگر پرداختند و مانع از نفوذ نظامیان صهیونیست در جبهه درگیری در نوار غزه از جمله در منطقه «الفخاری» در جنوب خان‌یونس شدند.

گزارش‌هایی محلی هم از تداوم درگیری‌های رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در مناطق النفق، التفاح و الدرج در شهر غزه منتشر شده است.

صهیونیست‌ها مانع از ورود آمبولانس برای انتقال مجروحان به اردوگاه «نور شمس» شدند  

رژیم صهیونیستی گروهی از جوانان فلسطینی  را در منطقه المحجر در اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در کرانه باختری رود اردن هدف حمله پهپادی قرار داد.

هنوز از آمار دقیق شهدا و مجروحان این حمله گزارش دقیقی منتشر نشده است ولی گزارش‌های اولیه از شهادت و زخمی شدن چندین نفر در این حمله حکایت دارد.

نظامیان اشغالگر مانع از فعالیت خودروهای اورژانس و امدارسانی برای انتقال مجروحان به بیمارستان می شوند.

 بایدن و امیر قطر درباره تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها گفت‌‌‌وگو کردند

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن در تماسی با امیر قطر درباره تلاش‌ها برای اطمینان از آزادی گروگان‌های باقی مانده نزد حماس، از جمله گروگان‌هایی آمریکایی‌، گفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، تلاش‌ها برای افزایش و تسهیل کمک‌های بشردوستانه به غزه از دیگر محورهای مورد بحث در گفت‌وگوی تلفنی سران دو کشور بوده است.

 انفجار بمب در مسیر خودروی نظامیان اسرائیلی

صهیونیست‌ها برای سومین بار طی سه روز گذشته به شهر طولکرم و اردوگاه طولکرم و نور شمس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

المنار لبنان گزارش داد رزمندگان مقاومت فلسطین در طولکرم به سمت نیروهای اشغالگر تیراندازی کردند و در ورودی اردوگاه نور شمس آنها را با بمب دستی هدف قرار دادند.

یک بمب دستی هم در مسیر یک خودروی نظامی صهیونیستی در شهرک «قفین» در طولکرم منفجر شد که در ویدیوی منتشر شده دود ناشی از این حمله به هوا برخاسته است.  

نظامیان صهیونیست همچنین به چندین روستا و شهرک در استان‌های طولکرم، نابلس، قلقیلیه والخلیل حمله کردند.

همچنین گزارش‌هایی از درگیری بین جوانان فسطینی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهرک «عزون» در شرق قلقیلیه در کرانه باختری منتشر شده است.

 قبل از توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی، آتش بسی در کار نیست  

«زاهر جبارین» مسئول دفتر اسرا و شهدا در جنبش حماس اعلام کرد:  قبل از توقف کامل تجاوزات علیه ملت فلسطین سخنی از آتش بس در کار نیست.

وی همچنین گفت: تهیه لیستی از اسرای فلسطینی که می‌توانند آزاد شوند صحت ندارد و بعد از توقف تجاوزات در این باره صحبت خواهد شد.

این مقام حماس در عین حال تاکید کرد که این جنبش با تمامی ایده‌ها و افکاری که به توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین بیانجامد با سیاست باز برخورد می‌کند.

فرانسه خواستار آتش بس فوری در غزه شد

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه جدید خود ضمن تاکید بر رعایت قوانین بشردوستانه بین‌المللی، بار دیگر خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

وزارت خارجه فرانسه در عین حال بدون اشاره به جنایت اسرائیل و انفعال غرب برای واداشتن رژیم صهیونیستی به توقف تجاوزات علیه مردم غزه نسبت به «تشدید درگیری و طولانی شدن جنگ در غزه» به شدت ابراز نگرانی کرد.

 نظامیان صهیونیست زیر آتش حملات مقاومت لبنان

حزب الله لبنان ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد مقاومت اسلامی چندین نظامی صهیونیست را در منطقه «دوفیف» در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هدف حمله مستقیم خود قرار داده است.

سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز امروز به هلاکت 6 نظامی این رژیم در درگیری‌های غزه و در مرز با لبنان اذعان کرد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که مرکز پزشکی الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی، 13 مجروح در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را تحویل گرفته است که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

کدخبر: 958468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟