وزیر کشور: شهید فخری زاده ۲۰ سال هدف رژیم صهیونیستی بود

به گزارش رکنا ، احمد وحیدی چهارشنبه شب در جشنواره ملی پژوهشی شهید فخری زاده در ساری افزود: شهید فخری زاده با وجود بزرگی، گمنام است.

وی با ذکر این نکته که خارجی ها از این شهید به نام پدر هسته‌ای نام می برند و این اصلأ گذاف نیست، ادامه داد: در سال های پس از انقلاب نقاط بلندی توسط شهدا در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وزیر کشور تصریح کرد: شهید فخری زاده حدود ۲۰ سال هدف اصلی رژیم صهیونیستی بوده است.

وی ادامه داد: خانواده شهید فخری زاده را که همراهی تمام و کمال با این داشته اند باید همواره محترم نگاه بداریم.

وحیدی با بیان این که شهدای بزرگی در مراتبی مورد هدف دشمنان بوده و هستند، گفت: شهید فخری زاده از ابتدای سال های عمرش مبارز واقعی علیه دشمنان بوده است. مرتبه علمی و مبارزاتی شهید فخری زاده با این عظمت در گمنامی است.

احمد وحیدی

شهید فخری زاده مدیریت علمی و همه جانبه داشت

وزیر کشور شهید فخری زاده را بسیار باهوش و با درایت توصیف کرد و توضیح داد: مدیریت علمی از ویژگی شهید فخری زاده بوده است. وی چنان مدیریت همه جانبه و ارزشمندی داشت که دیگر دانشمندان و استادان دانشگاه را به درستی مدیریت می کرد.

وحیدی بیان داشت: شهید فخری زاده ضمن اینکه دانشمندی برجسته بود ، مدیریت برجسته ای نیز داشتند. این ظرفیت در محیط علمی بسیار مهم و اساسی است.

وی گفت: روحیه فلسفی، عرفانی، تبحر علمی و مدیریت برجسته و محصول محور در وجود این شهید جمع بوده است.

به گفته وزیر کشور، پژوهش شهید فخری زاده در صنایع دفاعی کاربردی و راهبردی نقش محوری داشته است به طوری که با یک محصول جدید معادلات قدرت را برهم‌ زد و به همین دلیل مورد هدف دشمن قرار داشت.

وی ادامه داد: دستاوردهای شهید فخری زاده راه میانبر را در کاربردهای صنایع دفاعی ایجاد کرد.

وحیدی با ذکر این نکته که شهید فخری زاده ارادت ویژه به رهبر معظم انقلاب داشت و رهبر انقلاب نیز ایشان را بسیار دوست و گرامی می داشتند ، گفت:شهید فخری زاده الگوی عملی در کاربردی شدن پژوهش ها است.

وزیر کشور برگزاری جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده را مهم و ستودنی توصیف کرد و گفت: شادی رسیدن به نتایج علمی و پژوهشی در جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده نعمت بزرگ است که باید تداوم بیابد.

وحیدی با تاکید بر این که باید از دولت هوشمند به دولت متفکر و تمدن ساز برسیم، گفت: یعنی بدنه دولت باید اهل فکر باشد و شناخت از ظرفیت های بزرگ نیروی انسانی در بدنه دولت ضروری است. باید از نیروهای انسانی دانشمند و نخبه دستگاه های اجرایی استفاده کرد.

وی ادامه داد: حیات دولت به جریان فکری قوی علمی توسعه ای وابسته است؛ ترکیب تجربه، عمل و توجه به علم نوین و پیشرفته، دولت را قوی می کند.

وزیر کشور تصریح کرد: این که ۲۵هزار مقاله پژوهشی از کارمندان به جشنواره ملی شهید فخری زاده ارسال شود، فرصت بسیار مناسبی برای شناخت کارمندان نخبه است.

وحیدی با اشاره به این که شهید فخری زاده پژوهش را در عمل و کاربردی کرده است ، گفت: تشخیص نظام مسایل و ارایه راهکارهای عملی و علمی در بدنه دولت نیاز امروز کشور است و وزارت کشور از این نوع جشنواره حمایت همه جانبه می کند.

دانشمند شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

وی همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرد و در این راستا، در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور قرار داد.

شهید فخری زاده متولد یک فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم بود. مقطع کارشناسی را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد. وی به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

این شهید والامقام به‌عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور، همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده است .

وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 956760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟