سازمان سیا سفینه‌های دست نخورده را بازیابی کرده است

این منابع که ظاهرا مطلع از عملیات‌های فوق محرمانه معرفی شدند، به این نشریه انگلیسی گفتند، بازیگر اصلی در روند بازیابی این سفینه‌ها، «دفتر دسترسی جهانی» (OGA)، شاخه‌ای از اداره فن‌آوری و علم سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در سال ۲۰۰۳ ایجاد شد، بوده است.

یکی از این منابع اظهار کرد: «دست کم ۹ عدد از این موارد وجود دارد. شرایط برای هر کدام متفاوت بود. مساله مربوط به شرایط فیزیکی که آنها در آن قرار داشتند بود. چنانچه این وسایل سقوط کنند آسیب زیادی متحمل می‌شوند. تعدادی از آنها، دو موردشان، کاملا دست نخورده بودند.»

منبع مطلع گفت، سازمان سیا سامانه‌ای برای شناسایی اشیای پرنده ناشناس (یوفو) «همچنان که آنها هنوز مخفی هستند» دارد و این سامانه به واحدهای ویژه‌ای در ارتش آمریکا برای بازیابی لاشه یک «وسیله غیرانسانی» هنگامی که فرود آمده، سقوط کند یا سرنگون شود، کمک می‌کند.

یک منبع ناشناس دیگر هم گفت، «دفتر دسترسی جهانی» سیا نقشش «اساسا یک تسهیل‌گر» برای عاملان آمریکایی به منظور دسترسی به حوزه‌هایی که به طور معمول به آنها اجازه دسترسی پیدا نمی‌کنند، است.

منبع دیگری نیز اظهار کرد: «آنها با هوش بسیاری قادر به رسیدن به هر جایی از جهان که بخواهند می‌شوند.»

به نوشته دیلی میل، محور عمده عملیات‌های دفتر دسترسی جهانی سیا «تسلیحات هسته‌ای سرگردان، ماهواره‌های سرنگون شده یا فن‌آوری ‌های رقبا» بوده‌ اما تعدادی از ماموریت‌های آنها شامل بازیابی لاشه‌های یوفو ها یا طبق توصیف دولت آمریکا «پدیده‌های غیرعادی ناشناس» بوده است.

یک منبع اظهار کرد: «ماموریت تعیین شده این است که آنها را تحت اختیار گرفته و از محرمانگی آنها محافظت کنیم. مسئولیت بازیابی فیزیکی عملی آنها به عهده ارتش است. اما تحت کنترل ارتش باقی نمی‌مانند.

دو نفر از منابع اظهار کردند، دفتر دسترسی جهانی سیا برای بازیابی وسیله‌های بالقوه فرازمینی با نیروی دلتا یا تیم‌های عملیات ویژه SEAL که تحت فرماندهی عملیات‌های ویژه مشترک آمریکا (JSOC) یا تیم پشتیبانی اضطراری هسته‌ای (NEST)  کار می‌کنند هماهنگ می‌کند.

فرماندهی عملیات‌های ویژه مشترک آمریکا (JSOC) در یک پاسخ کتبی به دیلی میل گفت: «ما در رابطه با این مساله چیزی نداریم که به شما اعلام کنیم.» یک سخنگوی تیم پشتیبانی اضطراری هسته‌ای (NEST) نیز اظهار کرد، پرسنل این سازمان «مرتبا به موادی با منشاهای ناشناخته برخورد می‌کنند» اما «هرگز با هیچ گونه مواد مرتبط با پدیده‌های غیرعادی ناشناخته برخوردی نکرده‌اند.»

یکی از منابع اظهار کرد، سازمان سیا مدیر اصلی درخصوص «عملیات بازیابی یوفوهای سقوط کرده» است. او مدعی شد، مواد رادیواکتیو بازیابی شده نزد لابراتوارهای ملی تحت اداره وزارت انرژی آمریکا فرستاده می‌شوند، در حالی که پیمانکاران «صنایع دفاع هوا و فضا» به مدیریت «دیگر مواد غیر رادیواکتیو و وسایل دست نخورده» می‌پردازند.

در ماه ژوئیه سه به اصطلاح فرد افشاگر حوزه نظامی و اطلاعاتی به کنگره آمریکا درخصوص برنامه بازیابی یوفوها شهادت دادند. بعد از آن چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا پشتیبان لایحه‌ای شد که دولت واشنگتن را ملزم به افشای «فن‌آوری‌های بازیابی شده دارای منشا ناشناس و اسناد و مدارک بیولوژیکی هوش غیرانسانی» می‌کند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 950562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟