بمباران بامدادی بیمارستان اندونزیِ غزه توسط رژیم صهیونیستی / تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

رسانه‌های فلسطینی از حمله  بامداد امروز ( دوشنبه ) رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان دیگر در غزه خبر داده و می‌گویند که این بار بیمارستان اندونزی مستقیما هدف بمباران اسرائیل قرار گرفته است.

بمباران اطراف بیمارستان اندونزی شهر غزه منجر به وقوع آتش سوزی در اطراف این بیمارستان شد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از بمباران شدید بخش غربی شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر می‌دهند. جنگنده‌های رژیم اسرائیل به صورت مستمر با پرواز بر فراز این شهر در حال بمباران بخش‌های غربی و جنوب غربی این شهر هستند.

مدیر بیمارستان اندونزی می‌گوید که این بیمارستان ظرفیت ۱۴۰ بیمار را دارد، اما در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان ۴ ساعت زیر حملات اسرائیل قرار دارد همچنین گفته که انتظار می‌رود صهیونیست‌ها از آن‌ها بخواهند این بیمارستان را نیز مثل بیمارستان الشفا تخلیه کنند.

مدیر بیمارستان اندونزی همچنین گفت هنوز میزان تلفات و خسارات  بمباران امروز دقیقا معلوم نیست.

بنابراین گزارش ، جنبش حماس خبر آتش بس در نوار غزه در چهل‌وپنجمین روز از عملیات طوفان الاقصی را رد کرد و ارتش رژیم اسرائیل بخش‌هایی از شهر خا‌ن‌یونس در جنوب و شمال شهر غزه ( در شمال) به شدت هدف حملات خمپاره‌‌ای و توپخانه‌ای خود قرار داد.

سازمان ملل: ۷۰ درصد شهدای غزه از زنان و کودکان هستند

بمباران بامدادی بیمارستان اندونزیِ غزه توسط رژیم صهیونیستی / تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد شهدای غزه از زنان و کودکان هستند، خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، صندوق جمعیت سازمان ملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «زنان و کودکان مستحق زندگی هستند و آن‌ها اهداف نظامی نیستند... همین الان جنگ را متوقف کنید . »

تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده که بیش از ۵۵۰۰ نفر از شهدا کودک و ۳۵۰۰ نفر هم زن هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که بیش از ۶۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۴۰۰۰ زن و کودک هنوز در مناطق مختلف نوار غزه زیر آوار هستند و امدادرسانی به آن‌ها امکان پذیر نبوده است.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه، ۱۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که بیش از ۱۰۰ نفر از فلسطینیان ساکن نوار غزه را بازداشت کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن و یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان «طوفان الاقصی» مواضع و پایگاه‌های رژیم اشغالگر قدس را با ده‌ها راکت و موشک هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی به دنبال این شکست، از روز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به شکل مستمر مناطق مسکونی و زنان و کودکان ساکن نوار غزه را با اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق، بمباران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها و استفاده از سلاح‌های ممنوعه از جمله بمب‌های حاوی فسفر هدف قرار می‌دهد.

 انهدام ۲۹ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در یک روز

گردان‌های عزالدین القسام-شاخه نظامی حماس- یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری‌های روز یکشنبه، ۲۹ خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در مناطق التوام، جبالیا، بیت‌لاهیا و الزیتون منهدم کرد.

القسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها از صبح روز یکشنبه، 29 خودروی زرهی صهیونیستی (تانک، نفربر و بولدوزر) را در محورهای مختلف نبرد در غزه به طور کلی یا جزئی منهدم کرده و نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را هم در داخل ساختمانی در جحر الدیک با راکت‌های ضدزره TBG هدف قرار داده و بسیاری از آن‌ها را کشته یا زخمی کرده و شماری دیگر از نیروهای دشمن را هم با راکت‌های ضدنفر و سلاح تیربار هدف قرار داده و کشته یا زخمی کرده است.

شاخه نظامی حماس افزود: یک تانک، یک نفربر و گروهی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در مدرسه‌ای در نزدیکی بیمارستان الرنتیسی هدف قرار داده و تعدادی از نیروهای دشمن را کشته یا زخمی کرده‌ایم.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در بعضی محورهای نبرد در غزه و شمال آن به سبب حملات سخت و کاری گردان‌های القسام، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

 سخنگوی انصارالله: توقیف کشتی اسرائیلی، جدیت یمن در حمایت از غزه را ثابت می‌کند

 سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که توقیف کشتی اسرائیلی در دریای سرخ، اقدامی عملی است که جدیت نیروهای یمنی برای ورود به نبرد دریایی و حمایت از مقاومت فلسطین در غزه را ثابت می‌کند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن با اشاره به اقدام نیروهای مسلح یمن در توقیف کشتی صهیونیستی در جنوب دریای سرخ اعلام کرد که توقیف این کشتی، اقدامی عملی است که جدیت نیروهای مسلح در انجام نبرد در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه را اثبات می‌کند.

عبدالسلام در توئیتی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت: گسترش نیافتن جنگ و درگیری در منطقه، بستگی به متوقف کردن تجاوز اسرائیل در نوار غزه دارد و این نشان می‌دهد که جهان باید متوجه شود که جنایات دشمن اسرائیلی در غزه از هر گونه حد و مرز خود فراتر رفته است.

سخنگوی انصارالله با بیان اینکه هر انسان آزاده‌ای در این جهان به هر نحوی که می‌تواند برای توقف تجاوزات اسرائیل به غزه اقدام کند، تصریح کرد: در دنیایی که فقط زبان زور را می‌فهمد، بیانیه‌های محکومیت‌آمیز بی فایده است.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن هم در گفت‌وگو با الجزیره گفت که «در صورتی که جنگ علیه غزه متوقف نشود، گزینه‌های زیادی پیش روی خود خواهیم داشت. »

البخیتی تصریح کرد: «ما هنوز گزینه‌های دردناک زیادی داریم و در صورت ادامه تهاجم از آنها استفاده می‌شود و در صورت تشدید حملات به غزه، حملات خود به دشمن را افزایش خواهیم داد. »

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عصر یکشنبه از توقیف کشتی اسرائیلی توسط نیروی دریایی این کشور خبر داد و اعلام کرد که این کشتی اسرائیلی پس از توقیف در جنوب دریای سرخ به سواحل یمن هدایت شده است.

احتمال آتش‌بس در غزه قوت گرفت

بمباران بامدادی بیمارستان اندونزیِ غزه توسط رژیم صهیونیستی / تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

برخی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال برقراری آتش بس در غزه به مدت 5 و از امروز( دوشنبه ) خبر داده‌اند.

بنا به گفته یک مقام آگاه در اسرائیل ، آتش بس احتمالی که از ساعت 11 صبح  امروز ( دوشنبه ) محتمل خواهد بود شامل دو مرحله است که مرحله اول، آزادی ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در مقابل ۵ روز آتش‌بس است.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، مرحله دوم شامل آزادی زنان و کودکان اسیر فلسطینی در سرزمینهای اشغالی است. با این حال تعداد دقیق هنوز مشخص نیست.

روز گذشته نخست وزیر قطر از نزدیک بودن طرفین به حصول یک آتش بس بشردوستانه خبر داده بود.

نخست وزیر قطر یک شنبه در یک نشست خبری با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «موانعی در توافق تبادل [اسرا] مطرح شده؛ اما ما مطمئن‌تر شده‌ایم که به یک توافق نزدیک هستیم. چالش‌‌ها در مذاکرات آسان هستند مربوط به مسائل لجستیکی و عملی هستند و ما می‌توانیم از آن‌ها عبور کنیم. مردم غزه گرسنه و تشنه و نیازمند سوخت و برق هستند.».

با این حال رسانه‌های اسرائیلی از اختلافات درونی در رژیم صهیونیستی درباره آتش بس هم خبر داده‌اند. یک مقام ارشد سیاسی در تل آویو تاکید کرده است که معامله با آدم ربایی حماس صحت ندارد.

این منبع سیاسی نزدیک بودن آتش بس به عنوان بخشی از معامله برای آزادی گروگانهای صهیونیستی را رد کرده است.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور خبر داد که وزیر خارجه این کشور فردا (سه شنبه ) این هفته سفری به روسیه و انگلیس به منظور دست یابی به آتش بس سریع در غزه خواهد داشت.

بنا به گفته سخنگوی واخ قطر این سفر به نیابت از کشورهای عضو اتحادیه عرب و کشورهای سازمان همکاری اسلامی خواهد بود.

اسرائیلی در قضیه تبادل اسرا وقت کشی می‌‌کند

همزمان با این خبر، زاهر الجبارین، مسئول پرونده اسرای در جنبش  حماس گفت که هیچ گونه توافقی مبنی بر آتش بس در غزه وجود ندارد؛ چرا که دشمن اسرائیلی در قضیه تبادل اسرا وقت کشی می‌‌کند.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد که گزارش‌های رسانه‌ای منسوب به منابعی در حماس مبنی بر دست یابی به توافق تبادل اسرا که از امروز دوشنبه شروع می‌شود، صحت ندارد.

از سوی دیگر نماینده فلسطین در اتحادیه اروپا به شبکه الجزیره قطر نیز گفت که اروپایی‌ها نمی‌خواهند درباره آتش بس صحبت کنند؛ چرا که آن‌ها به کلی در این ارتباط عاجز هستند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در شهر طنجه مغرب

صدها تن از مردم مغرب در شهر طنجه  این کشور در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه دست به تظاهرات زدند.

انتقال 70 شهید و 52 زخمی در یک روز به بیمارستان «ناصر» غزه

پزشکان بدون مرز اعلام کرد که بیمارستان ناصر واقع در شهر خان‌یونس (جنوب غزه) تنها در روز گذشته (یکشنبه) 70 شهید و 52 زخمی پذیرش کرده است که همه آن در اثر حملات گسترده به اطراف این بیمارستان شهید یا زخمی شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی همچنین اعلام کرد که تیم پزشکی روزانه 10 عمل جراحی پوست (به دلیل سوختگی) انجام می‌دهد و صدها نفر در انتظار نوبت برای انجام عمل جراحی هستند و توان و ظرفیت بیمارستان و پزشکان قادر به پاسخ و خدمات دهی به همه مصدومان و مجروحان نیست.

رسانه‌ آمریکایی: بایدن و نتانیاهو گفت‌‌وگوهای پرتنشی داشتند

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا نوشت که گفت‌وگوها بین رئیس جمهور این کشور و نخست وزیر رژیم اسرائیل با ادامه اصرار نتانیاهو بر سر مخالفت با دوره‌های طولانی آتش‌بس در غزه شاهد تنش بیشتری بوده است.

رسانه‌های آمریکا اخیرا فاش کردند که علی رغم اصرار آمریکا برای آتش‌بس انسانی در غزه به دلیل فشار افکار عمومی و کشورهای دنیا، شخص بنیامین نتانیاهو حاضر به آتش بس در غزه نیست.

واکنش جنبش مقاومت از انتقال اسرا ی اسرائیلی به بیمارستان شفا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال شماری از اسرا به بیمارستان شفا در بیانیه‌ای اعلام کرد، رژیم اشغالگر برای سرپوش گذاشتن به شکست امنیتی خود به دروغ پراکنی متوسل شده است.

خبرگزاری سما فلسطین، حماس اعلام کرد، گفته‌های اشغالگران مبنی بر انتقال اسرای زخمی به بیمارستان‌ها چیز جدیدی نیست و ما قبلا این موضوع را اعلام کرده بودیم.

حماس افزوده است: اظهارات اشغالگران مبنی بر نگهداری اسرا ی اسرائیلی در بیمارستان شفا، گمراه کننده و دروغی برای سرپوش گذاشتن بر شکست امنیتی و نظامی خود است.

این بیانیه می‌افزاید: رژیم اشغالگر صلاحیت تحقیق و قضاوت را ندارد، چراکه طرفی است که به بیمارستان‌ها حمله می‌کند و ما بارها خواستار تشکیل کمیته بین المللی برای مقابله با دروغ‌های آنها شده‌ایم.

حماس افزوده است: بر اساس تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی که از سوی روزنامه عبری زبان هاآرتص منتشر شده، رژیم اشغالگر برخی از شهروندان خود را در حمله هوایی در ۷ اکتبر و تعدادی دیگر را نیز در حملات هوایی خود به غزه کشته است.

پیش تر ارتش رژیم صهیونیستی تصاویری را منتشر کرده و مدعی شده بود که اعضای حماس اسرای صهیونیستی را به بیمارستان شفا منتقل کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

فعالیت ۲۶ بیمارستان در غزه متوقف شد

بمباران بامدادی بیمارستان اندونزیِ غزه توسط رژیم صهیونیستی / تعداد شهدای غزه به بیش از ۱۳ هزار نفر رسید

در حالی که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۲۶ بیمارستان غزه از چرخه امدادرسانی خارج شده‌اند، عراق حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه را به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، زارت امور خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بمباران مناطق نزدیک بیمارستان صحرایی اردن در نوار غزه را محکوم و مخالفت قاطع خود را با جنایات اشغالگران ضد بیمارستان‌های غزه اعلام می‌کنیم.

این موضع‌گیری بغداد در حالی است که گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگانش در اطراف مجتمع درمانی شفا در غزه به‌شدت با نظامیان اشغالگر درگیر شده و ضربات سختی به آن‌ها وارد کرده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین هم اعلام کرد: در پی تداوم حملات رژیم صهیونیستی و اتمام سوخت، ۲۶ بیمارستان در نوار غزه به طور کامل کار خود را متوقف کردند و تنها ۹ بیمارستان به طور جزئی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی سازمان آن روا در فلسطین هم در مصاحبه با الجزیره گفت: خروج ۲۵ بیمارستان از چرخه خدمت رسانی در غزه، یک تراژدی و برای جامعه جهانی شرم آور است.

وی افزود: ارسال ۲۳۰۰۰ لیتر سوخت به غزه و مشروط کردن استفاده از آن برای کامیون‌های کمک‌رسانی اقدامی مضحک است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا هم گفت: واشنگتن عمیقاً از مجروح شدن پرسنل درمان بیمارستان میدانی اردن در غزه در حمله به این بیمارستان نگران است.

این تحولات در حالی است که منابع محلی گزارش دادند که فلسطینی‌ها در مقابل بیمارستان شهدای الاقصی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر تعدادی از شهدای حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه حاضر شده‌اند.

همچنین در ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، بیمارستان اندونزی غزه هدف قرار گرفت.

کدخبر: 947866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟