مجلس جلسه غیررسمی با وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌کند/ هنوزبخشی از طلب گندم کارها پرداخت نشده است

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز( یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر گفت: با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم است، قرار شده که در یک جلسه غیر رسمی جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار شود.

وی با بیان اینکه گزارش نظارتی در حال تنظیم است، گفت: این جلسه با حضور رییس سازمان استخدامی خواهد بود؛ سعی می کنیم روز یکشنبه پیگیری کنیم.

حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرش خطاب به رئیس مجلس گفت: شما از قول وزیر آموزش و پرورش گفتید مشکل کمبود معلم در تمام مدارس حل شده اما این اتفاق رخ نداده است ضمن اینکه علاوه بر کمبود معلم، افراط و تفریطی در پذیرش آموزگار صورت می گیرد که باید بعدا مجلس جمع کند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر تامین مستخدمین مدارس است؛ چطور یک مدرسه با ۳۰۰ دانش آموز حتی یک مستخدم ندارد؟

حاجی دلیگانی وضعیت آموزش و پرورش را نامناسب خواند و افزود: سالیان سال است که سازمان استخدامی اجازه استخدام معلم نداده است؛ کسی جوابگو نیست و شناخت درستی از آموزش و پرورش هم وجود ندارد.

 هنوزبخشی از طلب گندم کارها پرداخت نشده است

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ رحمت الله نوروزی، نماینده علی آباد کتول گفت: پرداخت طلب گندم کارها شروع شده اما با تاخیر انجام شده و بخشی هنوز پرداخت نشده و آن ها نتوانسته کود تهیه کنند؛ آن دسته از کشاورزان که پول گرفته‌اند توانستند کود تهیه کنند.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: کشاورزان که با تاخیر پول گندم را گرفته اند باید کود گران تری برای کشت پاییزه بخرند؛ حتما آقای مخبر به مشکلات توجه دارند که به دلیل عدم پرداخت و تاخیر در خرید کود، کشاورزان کود را گران تر می خرند؛ حتما ایشان برای این موضوع تدبیری می کنند که مشکل حل شود.

نماینده علی آباد کتول با انتقاد از افزایش قیمت کود گفت: اقتصاد استان‌های ‌شمالی کشور بر پایه کشاورزی است پس در شرایط کاشت، داشت و برداشت افزایش قیمت کود چه توجیهی دارد؟

رحمت الله نوروزی در جلسه علنی نوبت صبح امروز( یکشنبه ) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: هفته گذشته نمایندگان سه استان شمالی جلسه‌ای با آقای مخبر معاون اول رییس جمهور داشتیم؛ در آن جلسه موضوع افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود را مطرح کردیم.

 

کدخبر: 937124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟