چرا بازنشستگان تامین اجتماعی در بحث همسان سازی حقوق مورد توجه قرار نمی گیرند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده 106 آئین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بر اساس این ماده رئیس مجلس باید در ابتدای جلسات گزارشی از رخدادهای مهم و مسائل فوری روز را به آگاهی نمایندگان برساند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم روز زلزله‌ای است که در کشور افغانستان اتفاق افتاده و هزاران نفر فوت کردند. از دیگر مسائل مهم روز توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در لایحه برنامه هفتم است که رئیس مجلس اعلام کردند در این زمینه با دولت جلسه‌ای تشکیل می‌شود. در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره بازنشستگان کشوری و لشگری مورد توجه قرار می‌گیرند، در حالیکه بخش اعظمی از بازنشستگان، تامین اجتماعی هستند.

 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر دفعه قبلی که همسان سازی رخ داد به بازنشستگانی که حقوق بالاتری داشتند بیشتر توجه شد و حقوق بازنشستگان ضعیف، کمتر افزایش پیدا کرد. همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بسته کاملی باشد و به همه بازنشستگان توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر ما مسلمان هستیم و شاهد اهانت به مسجد الاقصی هستیم که رژیم کودک کش اسرائیل دست به چنین اهانتی زده است. بنده از رئیس مجلس درخواست می‌کنم از روسای مجالس کشورهای اسلامی دعوت کند و جلسه‌ای تشکیل شود تا جلوی این ددمنشی گرفته شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه، یک جلسه بین دولت و مجلس تشکیل شد و توافق نیز حاصل شده است. در خصوص سایر مسائلی که اشاره کردید نیز بنده امروز صحبت خواهم کرد.

کدخبر: 935922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟