کره‌شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

به گزارش رکنا ،  ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد: کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع ژاپن و ارتش کره جنوبی این خبر را تأیید کردند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، در بحبوحه برگزاری رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا، ارتش سئول اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک نامشخص به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

این در حالیست که تا کنون اطلاعات بیشتری در خصوص این خبر رسانه ای نشده است.

به گزارش این رسانه، رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا ۲۱ آگوست آغاز شد و قرار است فردا پنجشنبه به پایان برسد.

ژاپن هفته پیش هم اعلام کرد که کره شمالی «موشک بالستیک» شلیک کرد.

این پرتاب در اولین روز از زمانی انجام شد که پیونگ یانگ به مقامات ژاپنی گفته بود برای پرتاب ماهواره آمادگی لازم را دارد.

دفتر «فومیو کیشیدا»، نخست وزیر ژاپن پنجشنبه پیش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: کره شمالی یک «موشک بالستیک مشکوک» پرتاب کرده است.

از سوی دیگر، رزمایش سالانه و ۱۱ روزه آمریکا و کره جنوبی با عنوان «سپر آزادی اولچی» (UFS) بر اساس یک سناریوی جنگی همه جانبه با انجام رزمایش‌ های مختلف ۲۱ آگوست آغاز شد؛ رزمایش‌ هایی مانند تمرین فرماندهی مبتنی بر شبیه‌ سازی رایانه‌ ای، آموزش میدانی هم‌ زمان و رزمایش‌ های دفاع مدنی.

در ماه‌ های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ‌ یانگ در واکنش به اقدامات تحریک‌ آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌ های پیاپی آن ها در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌ های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه هم اعلام کردند که هم‌ زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

منبع : مهر

کدخبر: 924433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟