از کِی تا حالا کارگزاران اصلاح‌طلب شده که اعضایش نقد آقای خاتمی می‌کنند

اخیرا محمد عطریانفر ، از اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگویی به تندی علیه آنچه او گفته «رهبران اصلاحات» انتقاد کرده و گفته است آنها مسئولیت دست‌رفتن سرمایه اجتماعی با آنهاست.

محمد عطریانفر ، از اعضای شورای سیاست‌گذاری حزب کارگزاران سازندگی

ناصر قوامی ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب ، در واکنش به سخنان اخیر عطریانفر گفت: «در ابتدا باید بگویم که از کِی تا حالا کارگزاران اصلاح‌طلب شده که حالا آقای عطریانفر نقد آقای خاتمی می‌کند؟ این حزب هیچ وقت اصلاح‌طلب نبوده و نیست و از یاد نمی‌بریم که در مجلس ششم چه‌طور در مقابل اصلاح‌طلبان قرار داشت. حالا هم اصلاح‌طلب نیست و خود را متصل به اصلاح‌طلبان کرده است؛ بنابراین اعضای این حزب حقی ندارند با ژست اصلاح‌طلبانه به آقای خاتمی یا دیگر شخصیت‌های مطرح جبهه اصلاحات نقد کنند».

او ادامه داد: «آقای خاتمی چه اشتباهی کرده که می‌گویند او مسئول از دست‌رفتن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان است؟ بهترین دوره اقتصادی در چهار دهه اخیر در دو دولت او بود. او سعی کرد فضای سیاسی-فرهنگی را باز کند و مردم هم او را دوست داشتند و دارند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اینکه شرایط بر اصلاح‌طلبان سخت شده است؛ دلیل دیگری دارد. بهتر است این افراد آدرس غلط ندهند. شرایط زمانی بر اصلاح‌طلبان سخت شد که مسیرهای ورود آنها به نهادهای انتخاباتی مسدود شد. وقتی یک گروه همه‌جانبه به انزوا رانده می‌شوند، طبیعی است ضعیف شود. وقتی نامزدهای اصلاح‌طلبان ردصلاحیت می‌شوند، کاری از دست اصلاح‌طلبان برنمی‌آید. حالا یک عده‌ای می‌آیند و می‌گویند ما تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم؛ مثلا در همین انتخابات سال۹۸ می‌گفتند ما به صورت بی‌قید و شرط در انتخابات شرکت می‌کنیم. من همینجا به صراحت می‌گویم که اینها اصلاح‌طلب نیستند و عوامل اصولگرایان هستند. اینها هستند که بر بدنه جریان اصلاحات ضربه وارد می‌کنند. مردم هم از اصلاح‌طلبان واقعی رویگردان نشده‌اند بلکه می‌گویند شما کاری از دستتان بر نمی‌آید؛ وگرنه هنوز مردم طالب اصلاحات‌اند اما راست می‌گویند که اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی کاری از دستشان برنمی‌آید»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محبوبیت خاتمی میان سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان کاهش یافته یا خیر، اظهار کرد: «آقای خاتمی محبوبیت خود را دارد اما او هم کاری نمی‌تواند انجام دهد. مردم هم این را درک می‌کنند. فرض کنید آقای خاتمی رقیب آقای رئیسی بود. اصلا تصور اینکه او رأی بالا نیاورد وجود داشت؟ اینکه بگوییم محبوبیت او کاسته شده باید یک مصداق بیرونی داشته باشد ».

کدخبر: 917387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟