شناسنامه حذف می‌شود/ تجمیع اطلاعات هویتی در کارت ملی

جعفر قادری عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور ، با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای تجمیع اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی ، گفت: این طرح نمایندگان با همکاری سازمان ثبت‌احوال تدوین شده که در جلسه اخیر کمسیون تلفیق به تصویب اعضا رسید.

وی درباره جزئیات مصوبه  اعضای کمیسیون برای تجمیع اطلاعات هویتی در کارت ملی، اظهار کرد: براساس این مصوبه تمام اطلاعات هویتی افراد در کارت ملی تجمیع می‌شود و به سمت و سویی خواهیم رفت که دیگر نیازی به استفاده از شناسنامه‌ نیست و به عبارتی شناسنامه حذف می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کل کشور، ادامه داد: براساس این مصوبه هر فرد باید دارای یک آدرس باشد و مرجع تعیین کننده آدرس ثبت احوال است و اگر قرار است که استعلام ، مکاتبه و یا مستنداتی توسط دستگاه‌های مختلف ارسال شود به آدرسی ارسال می‌شود که ثبت احوال تایید می‌کند.

قادری اضافه کرد: همچنین طبق این مصوبه باید هر فردی که به سن قانونی رسیده یک شماره تلفن همراه داشته باشد که این شماره موبایل برای ارسال پیامک‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف، مورد استناد باشد.

نماینده شیراز در مجلس در پاسخ به این پرسش که این اطلاعات هویتی در همین کارت‌های فعلی تجمیع می‌شود یا کارت‌های جدید صادر می‌شود، گفت: درباره این موضوعات فنی این کار تصمیم‌گیری خواهد شد اما در صورتی که از نظر فنی امکان آن باشد در همین کارت‌های ملی فعلی انجام می‌شود و در غیر این صورت کارت‌های جدید صادر می‌شود.

گفتنی است ،مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل شدن به قانون نیاز به موافقت نمایندگان در جلسه علنی و تایید شورای نگهبان دارد.

 منبع : تسنیم

کدخبر: 914238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟