اتهامات بی‌اساس گروه هفت رویکرد همیشگی کشورهای قدرت طلب است

عباسعلی کدخدایی نوشت: اتهامات بی‌اساس گروه هفت نسبت به ایران، رویکرد همیشگی کشورهای قدرت‌طلبی است که با وضع سازوکارهای فاقد اعتبار حقوقی در جامعه بین‌الملل، طلایه‌دار نقض هر تعهد بین‌المللی می‌باشند.

وی افزود: آیا آنها تا به حال به آنچه موعظه می‌کنند خود عمل کرده‌اند؟‌

گفتنی است ، بیانیه پایانی نشست سران گروه ۷ در هیروشیما که بندهایی از آن به مداخله صریح در امور داخلی دیگر کشورها از جمله طرح ادعاهای حقوق بشری درباره ایران اختصاص یافته، درباره بزرگترین جنایات حقوق بشری جهان ازجمله حمله اتمی آمریکا به همین شهر درسال ۱۹۴۵ و جان باختن هزاران انسان بی گناه سکوت کرده است.

در بند دیگری از این بیانیه بدون هیچ گونه اشاره به حمایت های تسلیحاتی و نظامی و مالی و همه جانبه آمریکا و بسیاری از هم پیمانانش به اوکراین با هدف طولانی تر کردن جنگ و افزایش درامدهای خود از محل فروش تسلیحات، با اشاره به ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، از ایران خواسته شده است از کمک به روسیه در جنگ اوکراین از جمله ارسال هواپیماهای بدون سرنشین خودداری کند.

پیش از این،‌ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بخش‌هایی از بیانیه نهایی اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما - ژاپن - که حاوی اتهامات بی پایه و ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران است را بشدت محکوم کرد.

کنعانی تاکید کرد: متأسفانه برخی کشورها چه بصورت منفرد و چه در قالب گروه بندی های محدود مانند گروه هفت، در مقام مدعی با اتخاذ رویکردهای یکجانبه، چندجانبه گرایی را به چالش می کشند. لذا این گروه بار دیگر با صدور یک بیانیه یکجانبه و غیرمسئولانه، در صدد تحمیل رویکردهای غیرعادلانه و غیرمنصفانه خود بر دیگران است.

کدخبر: 895297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟