بیش از 40 نفر نماینده کاندیدای تصدی کرسی‌ هیات رئیسه مجلس هستند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت، سلمان اسحاقی  با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم، اظهار داشت: قرار است اوایل خرداد اعضای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم مجلس یازدهم انتخاب شوند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعداد نمایندگان متقاضی برای حضور در انتخابات هیات رئیسه مجلس به ویژه برای دبیری و کارپردازی هیات رئیسه مجلس زیاد است.

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که تاکنون گرفتم، بیش از ۴۰ نفر از نمایندگان برای تصدی کرسی‌های هیات رئیسه مجلس رایزنی‌های خود را آغاز کردند. توصیه بنده به همکارانم آن است که به تصمیم و رأی‌گیری فراکسیون اکثریت مجلس درباره انتخاب اعضای هیات رئیسه و به ویژه رئیس مجلس پایبند باشند. البته سال گذشته مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران با محمدباقر قالیباف برای تصدی کرسی ریاست مجلس رقابت کردند که این دو رقیب قالیباف عضو فراکسیون اکثریت مجلس نبودند.

وی در ادامه توصیه‌هایی به اعضای هیات رئیسه مجلس کرد و گفت: از آنجایی که امسال سال آخر مجلس و در آستانه انتخابات هستیم، هیات رئیسه نباید اجازه دهد نمایندگان درگیر حواشی انتخابات و فضای القا شده انتخابات شوند. به هیچ وجه نباید در پیگیری مطالبات و حقوق مردم تعللی ایجاد شود. اگر در سه سال گذشته هیات رئیسه مجلس یکسری وظایف بر عهده داشت، امسال رسالت مهم دیگری دارد مبنی بر اینکه نباید اجازه دهد نمایندگان درگیر حواشی انتخابات شوند.

اسحاقی تاکید کرد: علاوه بر این لازم است هیات رئیسه مجلس از نمایندگان و کیان مجلس صیانت کند، چرا که در چند ماه اخیر دیدیم متأسفانه شبهات غلطی علیه مجلس ایجاد شد و هیات رئیسه باید بتواند به معنای واقعی شبهات را برطرف کند.

کدخبر: 892901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟