شنبه‌های اعتراضی علیه نتانیاهو امشب هم برگزار شد

به گزارش رکنا، ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی امشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو برای اصلاح نظام قضایی در میدان کاپلان شهر تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش تایمز اف اسرائیل، در طرح کابینه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» از محاکمه فرار کند.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بودند و این اعتراضات هر شنبه در شهر‌های مختلف سرزمین‌های اشغالی برگزار میشود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو را برای تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، رژیم صهیونیستی را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 886789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟