محورهای دیدار پوتین و وزیر دفاع چین در کرملین + فیلم
حجم ویدیو: 469.05K | مدت زمان ویدیو: 00:00:14

به گزارش رکنا به نقل از مهر، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «لی شانگفو» وزیر دفاع چین در کرملین امروز یکشنبه دیدار و رایزنی کردند.

در دیدار ولادیمیر پوتین با لی شانگفو در کرملین، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز حضور داشته است.

ولادیمیر پوتین در دیدار با لی شانگفو خطاب به وی گفت: در تمامی جهات از جمله در بخش‌های نظامی توسعه خوبی در جریان است. روسیه و چین به طور فعال از طریق بخش‌های نظامی خود همکاری می‌ کنند و به طور منظم با یکدیگر در تبادل اطلاعات هستند.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار گفت: همکاری بین فدراسیون روسیه و چین به خوبی در حال توسعه است که این سهم بزرگی در توسعه امنیت جهانی دارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که برای تاکید بر ماهیت ویژه و اهمیت راهبردی روابط دوجانبه، روسیه را برای اولین سفر خود به طور خاص انتخاب کرده است.

لی شانگفو اضافه کرد: روابط روسیه و چین برتر از اتحادهای نظامی در طول جنگ سرد هستند. ما روابط بسیار قوی داریم. این روابط برتر از اتحادهای نظامی- سیاسی دوران جنگ سرد هستند و بر اساس اصول عدم تعهد و عدم رویارویی با یک طرف ثالث ساخته شده و بسیار با ثبات هستند. روابط بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و نیروهای مسلح آنها بیش از ۷۰ سال است که ادامه دارد. این روابط روز به روز قوی‌تر می شوند و دیپلماسی سران در این امر نقش کلیدی ایفا می‌ کند. دوستی شخصی شما با رئیس جمهوری خلق چین در این امر نقش بسزایی دارد.

رئیس جمهور روسیه نیز این دیدار را با سخنانی درباره سفر اخیر شیء جین پینگ به روسیه آغاز کرد و در مورد همکاری کشورها صحبت کرد و در پایان گفتگو نیز از لی شانگفو خواست تا سلامش را به رئیس جمهور چین برساند.

کدخبر: 885335 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟