گفتگوی تلفنی بایدن و سلطان عمان درباره مسائل منطقه و ایران

به گزارش رکنا به نقل از شفقنا، خبرگزاری رسمی عمان (العمانیه) گزارش داد که «هیثم بن طارق آل سعید»، سلطان این کشور شامگاه سه شنبه، یک تماس تلفنی از «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، سلطان هیثم و بایدن در گفت و گوی تلفنی خود، ضمن بررسی روابط دو جانبه مستحکم میان عمان و آمریکا به عنوان دو کشور دوست و راه های تقویت و توسعه آن در زمینه های مختلف، در رابطه با شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام مشترک نیز تبادل نظر کردند.

در همین حال، کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رهبران آمریکا و عمان بار دیگر بر روابط تاریخی طولانی میان مردم دو کشور تاکید کرده و تلاش های در راستای افزایش شکوفایی، صلح و یکپارچگی منطقه خاور میانه را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، بایدن از سلطان هیثم به خاطر رهبری و پشتیبانی خود از آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در یمن که سال گذشته میلادی شاهد طولانی ترین دوره آرامش پس از گذشت بیش از یک دهه از آغاز جنگ بوده، قدردانی کرده است.

بر اساس گزارش وبسایت خبری «العین نیوز» امارات، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نیز از تصمیم اخیر عمان مبنی بر گشودن حریم هوایی خود به روی همه هواپیماهای غیر نظامی از جمله هواپیماهای از مبدا و به مقصد فلسطین اشغالی، استقبال کرد.

رهبران آمریکا و عمان همچنین متعهد به تقویت شراکت راهبردی میان دو کشور و فرصت های بازرگانی، سرمایه گذاری و همکاری در زمینه منابع انرژی پاک، متنوع و ایمن شدند.

کاخ سفید در بیانیه خود همچنین آورده که بایدن در پایان نیز نقش تاریخی عمان در آزادی شهروندان آمریکایی به «ناحق» بازداشت شده در ایران را ارج نهاد.

کدخبر: 875686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟