حضوری حماسی در چهل وچهارمین بهار انقلاب/ راهپیمایی ۲۲ بهمن به وسعت ایران و روایت تصاویر
حجم ویدیو: 63.33M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40

امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی درحالی برگزار شده که دشمنان انقلاب و نظام تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی و نا آرامی بکار بسته اند اما درایت رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم پای ارزشهای نظام دسیسه های آنها را همچون گذشته نقش بر آب کرده است.

هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی از پیر و جوان ، زن و مرد امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی داشتند ، مسیرهای تعیین شده راهپیمایی مملواز مردمی بود که مشتاقانه وفاداری خود را به مقام عظمای ولایت نشان دادند.

مردم غیور ایران با دردست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ، تصاویری از امام راحل ، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل » با آرمانهای نظام بیعت مجدد و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

حال و هوای خیابان های کشور همچون روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تجلی عشق به وطن ، اتحاد ، همدلی ، یکپارچگی و وفاداری به نظام اسلامی است ، شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن با اعلام انزجار از اقدامات توطئه گرایانه آمریکا ، دشمنان نظام و انقلاب نشان دادند هر سال گسترده‌تر و قدرتمندانه‌تر در این حماسه مردمی حضوری پررنگ دارند.

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، نهالی که به دست مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب کاشته شد به درختی تنومند تبدیل شده که ناملایمات و طوفان های زیادی را از پشت سر گذاشته و هیچگاه تسلیم حوادث نشده است.

امروز راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در سراسر کشور در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور به صورت همزمان از ساعت ۰۹:۳۰ صبح آغاز شد .جشن ملی ایرانیان را حدود ۲۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های خارجی مقیم و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل رسانه‌ای داخلی پوشش می‌دهند.

آیت‌الله « سید ابراهیم رئیسی » رئیس‌جمهور هم سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن در میدان آزادی است.

حضور آیت‌الله رئیسی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن

حضور پیر و جوان در لحظات ابتدایی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در تهران

راهپیمایی ۲۲ بهمن

رئیس جمهور: ۲۲ بهمن روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است

سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی در میدان آزادی تهران در روز 22 بهمن 1401

رئیس جمهور با بیان اینکه ۲۲ بهمن روز آغاز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، گفت: ۲۲ بهمن روز پیروزی حق بر باطل و روز پیروزی مستضعفین بر مستکبران و تحقق معجزه قرن است.

 آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جمع راهپیمایان چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌ آزادی تهران اظهار داشت: ۲۲ بهمن، انفجار نور، تحقق معجزه قرن و تحقق خواسته مجاهدان خاص خدا علما و صلحا و شهدا و کسانی که در طول تاریخ امید بر پایه نظامی به نام دین همواره در دل آنها بود و در این راه تلاش بسیاری کردند.

آیت الله رئیسی این روز را روز پایان استبداد و وابستگی روز آغاز استقلال آزادی و جمهوری اسلامی و روز تحقق خواست و اراده ملت بزرگ ایران دانست و افزود: این روز، روز به ثمر نشستن روشنگری ها و هدایت های امام راحل و از ایمان زمان روزه پایان سلطه سلطه گران بر ایران عزیز روضه بسیار مبارکی است.

وی با بیان اینکه امروز، روز جلوه انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی و حضور حماسه فریاد است، تاکید کرد: امروز روز حضور مردمی است که در هر کوی و برزن و یا صدها شهر هزاران روستا در میدان حاضر شدند،  که نه فقط رای که بالاتر از رای، با امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی و شهدا و آرمانهای بلند انقلاب شکوهمند اسلامی عهد ببندند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: این عهد و میثاق بسیار بالاتر از رای است؛ در نگاه دینی ما کسانی که عهد می بندند فقط رای نمی‌دهند بلکه پایین رای و پایین عهد و پیمان شان همواره هستند.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما امروز فقط جمع نشدیم که ۲۲ بهمن ۵۷ را گرامی بداریم و از مقام شهدا، صلحا مجاهدان و کسانی که حماسه ۲۲ بهمن ۵۷ را آفریدند، تجلیل کنیم؛ آن حرکت عظیم قابل تجلیل است اما علاوه بر تجلیل و تکریم نسبت به فجر آفرینان ۵۷ آمده ایم تا بگوییم ۲۲بهمن ۱۴۰۱ با حضور مردم با شکسته دشمنان و با پیروزی جبهه انقلاب یک بار دیگر رقم خورده است.

از استان های مختلف خبر می رسد که در نخستین دقایق آغاز آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن مردم با حضور حماسی و پرشور خود بار دیگر حیات و پویایی انقلاب اسلامی و نظام برجای مانده از آرمانهای امام خمینی(ره) را به نمایش گذاشتند.

سیستان و بلوچستان

حضور سردار پاکپور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن زاهدان

حضور باشکوه مردم ‌‌در راهپیما‌یی شهر مرزی دشتیاری - سیستان و بلوچستان

همزمان با سراسر کشور با شرکت اقشار مختلف مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در بیش‌از ۱۰۰ نقطه جمعیتی این استان آغاز شد. مردم غیور و مرزدار شیعه و سنی این استان بار دیگر در صحنه‌ای ملی و انقلابی در کنار سایر هموطنان برای خلق حماسه‌ای دیگر در هوای سرد بهمن ماه به خیابان ها آمدند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیفزایند.

هوای سرد بهمن نتوانست ذره‌ای در اراده مردم انقلابی سیستان و بلوچستان خلل ایجاد کند و مردم شیعه و سنی این دیار با بصیرت در چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی برای بیعتی دوباره با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت کردند.

مردم قهرمان و همیشه در صحنه زاهدان همانند سایر برنامه‌های ملی با شور و شوق فراوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور دارند و از میدان آزادی تا تقاطع آزادی و امام خمینی(ره) در حال حرکت هستند و با سردادن شعارهایی با مضامین استکبارستیزی، دفاع از مظلومان عالم و حمایت همه جانبه از رهبر معظم و دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی همنوا با ملت ایران، حماسه‌ای از عزت و اقتدار ایران و ایرانی را به نمایش گذاشتند.

 خراسان رضوی

راهپیمایی ۲۲ بهمن - مشهد

مردم غیور و انقلابی خراسان رضوی و مشهد در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور به پا خاسته و در صفوف به هم پیوسته خیزشی حماسی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن رقم زدند.

 راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد از دقایقی قبل از میدان ۱۵ خرداد این شهر به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد اما از یک ساعت قبل از آغاز راهپیمایی زنان، مردان، جوانان و نوجوانان سرزمین خورشید در این میدان گرد هم آمده بودند تا آغازگر رویدادی انقلابی باشند و بار دیگر با آرمانهای نظام تجدید بیعت کنند.

هوای مشهدالرضا (ع) از شب گذشته برفی و سرد است اما سرمای هوا جلودار ملت همیشه در صحنه نشده است و بهار چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میانه زمستان با حضور بی بدیل مردم گرامی داشته شد. پرچم های سه رنگ ایران اسلامی نیز در دستان راهپیمایان حال و هوای ۲۲ بهمن ۵۷ را تداعی کرده است و مردم این دیار با سردادن شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، مرگ بر استعمار، مرگ بر آمریکا، تا پای جان پای نظام ایستاده ایم به سمت حرم رضوی در حال حرکت هستند.

یزد

آحاد مردم انقلابی و موقعیت شناس یزد و مناطق و شهرستان‌های مختلف، در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر آمادگی خود را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

این مراسم در شهرستان یزد از میدان آزادی (باغ ملی ) با قرائت زیارت عاشورا و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با همخوانی اقشار مختلف مردم آغاز شد و تا میعادگاه مراسم در تکیه و حسینیه امیرچقماق ادامه دارد.

همچنین در طول مراسم در مرکز استان و مناطق علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی، قطعنامه و سخزانی صورت می‌گیرد و پویش‌ها و مسابقات به خصوص برای دانش آموزان توسط برخی تشکل‌های مردمی پیش بینی شده است.

خراسان جنوبی

شوق حضور در جشن تولد چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی ایران از دقایقی قبل در اقصی نقاط خراسان جنوبی آغاز شده و به تدریج بر حجم جمعیت حاضر در این جشن بزرگ افزوده می شود. مردم بیرجند مرکز راسان جنوبی امروز هم‌پیمان با سراسر کشور آماده شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شده‌اند و از ساعتی قبل در خیابان‌های منتهی به راهپیمایی در میدان شهدا و ابوذر حضور دارند.

جوانان مسجدی با برپایی ایستگاه اقدام به توزیع پوستر و پرچم کرده اند و برپایی دانش نمایشگاه ۴۴ فرآورده فراسودمند از کدو حلوایی توسط دانش آموزان دختر هنرستانی هم از دیگر جلوه های این حضور در این حماسه است.

پاکبابان شهرداری در حال آب و جارو کردن خیابان ها هستند و پیر و جوان زن و مرد کودک و خردسال از همه نسل ها برای حضور در راهپیمایی به میدان آمده اند.

محله مرزی عشایری چاه باشه در زیرکوه/جشن پیروزی انقلاب

22 بهمن تماشایی مردم بیرجند - ایران استوار، 44 سال افتخار

هرمزگان

مردم دریادل و ساحل نشین خلیج فارس بندرعباس بار دیگر باشکوه و با عظمت خاصی قدم در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب گذاشتد تا بار دیگر با حماسه حضور خود، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان بکوبند. دریادلان بندرعباسی امروز شنبه پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی غرورآفرین انقلاب، از ساعت ۹ صبح به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند و در مسیر حرکت خود از روبروی مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به سمت بلوار ساحلی محدوده پشت فرمانداری، پیام ساحل نشینان خلیج فارس ایران را به همه کشورهای دوست و دشمن در دنیا مخابره کردند.

حافظان تنگه هرمز و خلیج فارس اعم از شیعه و اهل سنت، همگام و هم صدا با مردم دیگر نقاط ایران اسلامی در این راهپیمایی وحدت آفرین و غرورآفرین شرکت کردند و به دشمنان نشان دادند که هیچگاه به نظام و انقلاب پشت نکرده و رهبر معظم انقلاب را تنها نمی‌گذارند.

در این حماسه به یادمادنی که همه قشرهای مردمی از کوچک و بزرگ و پیر و جوان برای بزرگداشت و تجدید میثاق با خون و راه شهدای انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب به خیابان ها آمدند؛ با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر فرانسه» حماسه ای تازه را در صفحه چهل و چهارمین سال انقلاب خلق کردند و انزجار خود را نسبت به آن‌ها نشان دادند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن - هرمزگان

سمنان

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان پهناور سمنان در سرتاسر دیار درالمرحمه آغاز شد. در بیش از ۷۰ نقطه از استان به همراه جشن‌های باشکوه برنامه‌ریزی شده است و با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی برای اجرای گروه سرود، حضور خوانندگان، مداحان و ورزشکاران برگزار شد . همراه با راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن در مرکز استان سمنان نمایشگاه دستاوردهای نظامی ستاد نیروی‌های مسلح برپا و به دید عموم مردم گذاشته خواهد شد.

راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از میدان سعدی به سمت میدان امام خمینی (ره) آغاز شده است و در شاهرود نیز ساعت ۱۰ از میدان جمهوری اسلامی به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.راهپیمایی ۲۲ بهمن در دامغان ساعت ۱۰ صبح از میدان امام خمینی (ره) به سمت چهارراه چشمه علی جنب آتش‌نشانی، گرمسار ساعت ۱۰ صبح از میدان انقلاب اسلامی به سمت میدان امام خمینی (ره) و میامی ساعت ۱۰ صبح از میدان بسیج به سمت کاروان شاه عباسی برنامه‌ریزی شده است.

مازندران

مردم مازندران همگام با مردم دیگران نقاط کشور با حضور گسترده شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر تابلویی زیبا از حماسه حضور را به نمایش گذاشتند و بدین نحو اثبات کردند که حماسه ملت ایران همواره با حضور پرشور مردم در همیشه صحنه دیار علویان تداوم خواهد داشت.

این خطه غیور ،این بار نیز پیر و جوان یک بار دیگر همراه با سایر جمعیت ایران اسلامی به خیابان ها آمدند تا بیعت مجدد خود را با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و رهبر معظم انقلاب اسلامی به رخ جهانیان بکشند.  امسال در۶۳ نقطه از مناطق شهری و روستایی مازندران، مردم این استان به خیابان ها آمدند و با حضور در مسیرهای راهپیمایی پیاده شرکت کنندگان و نیز با اجرای رژه خودرویی و موتوری در خیابان‌های اصلی شهر، یوم الله ۲۲ بهمن را گرامی داشتند.

مردم مازندران با حضور در خیابان ها در هوای نسبتا سرد زمستانی با سردادن شعار های "ملت ما بیدار است، از آمریکا بیزار است" ، "سکوت در برابر اهانت، خیانت است خیانت" ، "سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" ، "فتنه گر بی ریشه، ایران دمشق نمیشه" ، "امت عاشورایی، سازش نمی پذیرد، جوان انقلابی ، ذلت نمی پذیرد" پایبندی خود را به انقلاب اسلامی آنهم بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی نشان دادند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن - مازندران

کهگیلویه و بویراحمد

قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد به طور گسترده، پرشور و حماسی در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند. راهپیمایی مردم شهرها و بخش‌های یاسوج، لیکک، چرام، گچساران، چیتاب، بردیان، سپیدار و سوق برای ساعت ۹ و نیم نیز شروع شده است و حضور اقشار مختلف بویژه جوانان در نخستین لحظات شروع این راهپیمایی بخصوص در یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد بسیار باشکوه وگسترده است .

براساس زمانبندی انجام گرفته راهپیمایی مردم دیگر نقاط این استان در شهرها و بخش‌های دهدشت، باشت، لنده، سی سخت، پاتاوه، ممبی، بوستان، قلعه رئیسی و دیشموک، از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز خواهد شد و ساکنان و شهروندان بردپهن زیلایی، مارگون، جاورده، لوداب و سرفاریاب از ساعت ۹ راهپیمای شان شروع شده است.

این حضور علاوه بر تجدید بیعت مردم کهگیلویه و بویراحمد با امام خمینی (ره) و رهبری اعلام وفاداری به نظام و انقلاب و خنثی کننده توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم دشمنان قسم خورده است.

حماسه حضور مردم کهگیلویه و بویراحمد

حضور متفاوت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد در جشن پیروزی انقلاب

 

  گلستان

 در استان گلستان در این اجتماع بزرگ مردمی اقشار مختلف اعم از دانش آموز، دانشجو، طلبه، روحانی، استاد، معلم، کارمند، کارگر، بازاری، کشاورز، بسیجی، نظامی، ورزشکار، خانواده معظم شهدا، ایثارگران حضور دارند تا بار دیگر با سردادن شعارهای انقلابی و مذهبی ضمن نمایش پایبندی خود به ارزش های انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری، انزجار خود را از دشمنان نظام به دنیا نشان دهند.

حضور شماری از اقوام مختلف در راهپیمایی مرکز استان با لباس های سنتی خود از جمله ترکمن و بلوچ جلوه خاصی به مراسم داده است.طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان، سخنران پایانی این راهپیمایی در گرگان سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح است.

راهپیمایان با شعارهای الله اکبر،خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، ما همه با هم هستیم حامی رهبر هستیم، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ، با آرمان های ارزشمند امام (ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید بیعت کرده و به یاوه گویی های استکبار و دشمنان پاسخ دندان شکن دادند.

لرستان

امروز تمام اقشار لرستان در حمایت از انقلاب اسلامی و آرمان های متعالی این نظام مقدس به صحنه می آیند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام خواهند زد تا بیگانگان و سرسپردگان به آنان بدانند که ایران اسلامی یکصدا و یکنفس فریاد دفاع از انقلاب اسلامی را سرداده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در استان ولایی و همیشه در صحنه لرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد تا بار دیگر دیار غیور مردان و شیرزنان لرستان در تجدید بیعت با انقلاب اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه شان برگ زرینی بر افتخارات مردمان این مرز و بوم بیافزایند.

این اجتماع در تمام شهرهای استان آغاز خواهد شد که در خرم‌آباد از میدان شهدا آغاز شد و پس از طی کردن خیابان امام خمینی(ره)، پل انقلاب و خیابان انقلاب تا میدان ۲۲ بهمن ادامه دارد. همچنین راهپیمایی این روز در بروجرد از میدان تختی تا میدان رازان خواهد بود و در دورود نیز از میدان امام حسین (ع)، بلوار شهدا تا میدان ولایت است.

شکوه حضور ‌لرستانی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

کردستان

 همزمان با سراسر کشور، مردم غیور، انقلابی و همیشه در صحنه استان کردستان از دقایقی پیش همگام با هموطنان خود در سایر نقاط کشور با حضور پرشور در مسیرهای تعیین شده، راهپیمایی ۲۲ بهمن را آغاز کردند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان کردستان با مشت‌های گره کرده و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "ما همه سرباز توایم خامنه‌ای؛ گوش به فرمان توایم خامنه‌ای" و "مطیع امر رهبریم"، یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت و به دشمن گوشزد کردند که تا آخرین قطره خون پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

راهپیمایان سنندجی از ساعت ۱۰ صبح امروز با تجمع در میدان آزادی، مسیرهای خیابان فردوسی، میدان انقلاب و خیابان امام (ره) را طی کرده و در سه راه حبیبی این شهر، راهپیمایی خود را به پایان می رسانند.

مرکزی

مردم ولایتمدار و انقلابی استان مرکزی همگام با دیگر هموطنان در جای جای ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شرکت کرده‌اند تا یک بار دیگر پشتیبانی قاطع خود را از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی اعلام کنند. هموطنان استان مرکزی در میادین اصلی شهرها، بخش‌ها و دهستان‌ها و روستاهای بزرگ این استان حاضر شده‌اند تا همنوا با یکدیگر سالگرد ۴۴ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن بگیرند.

مردم فهیم ایران اسلامی و به خصوص استان مرکزی آمده‌اند تا به ابرقدرت‌های جهان ثابت کنند که این ملت تا آخرین قطره خون خود از انقلاب اسلامی صیانت می‌کند و توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی آنها نمی‌تواند این ملت را از ادامه مسیر انقلاب اسلامی نا امید کند.

راهپیمایان شهر اراک در حالی‌که پرچم سه رنگ کشور و دست نوشته های حاوی جملات انقلابی در دست دارند از میدان شهدا به سمت مصلی اراک در حرکت هستند.

"۲۲ بهمن بود گرامی برمردم جمهوری اسلامی"، "چهل و چهارمین بهار آزادیه راه امام و شهدا باقیه"، "الله اکبر"، "در بهار آزادی جای شهدا خالی"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" از جمله شعارهای راهپیمایان اراک است.

حضور پرشور اراکی‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن

زنجان

مردم انقلابی و مومن زنجان نیز به همراه مسئولان، ائمه جمعه و گروه‌های مختلف مردم با شور و شوق مضاعفی از صبح امروز برای خلق حماسه‌ای ماندگار در ۲۲ بهمن امسال حاضر شده اند تا بار دیگر ولایتمداری خود را ثابت کرده و دشمنان و بدخواهان ملت را از هر گونه طمع ورزی مایوس کنند.

مردم مناطق مختلف استان امروز خود را برای جشن تولد چهل و چهار سالگی انقلاب آماده کرده اند تا به جهانیان بگویند که در بالندگی انقلاب اسلامی در چهارمین دهه آن تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب و آرمان های آن ایستاده اند و اجازه نخواهند داد دشمنان به کیان وطن دست درازی کنند.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با حضور اقشار مختلف مردم از زن و مرد و پیر و جوان در سراسر استان زنجان آغاز شد و لحظه به لحظه بر شمار شرکت کنندگان در این راهپیمایی افزوده می‌شود.

همدان

راهپیمایی ۲۲ بهمن -همدان

مردم انقلابی و شهید پرور همدان در سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضور حماسی و پرشور به خیابان ها آمدند تا با دیگر با آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کنند.  الوندنشینان همزمان با سراسر کشور از اولین دقایق صبح امروز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن این روز بزرگ را گرامی داشتند.

پخش سرودهای انقلابی، نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی، دست نوشته‌های از شعارهای دوران انقلاب و فرمایشات رهبر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب همه مسیر و خیابان های موردنظر در راهپیمایی شهر همدان را در برگرفته و نمایی زیبایی به شهر بخشیده است. حضور جوانان، کودکان، زن و مرد، پیر و جوان و همه اقشار مختلف در بهار انقلاب جلوه ای خاص به این راهپیمایی بخشیده است.

هر لحظه و ساعت به تعداد شرکت کنندگان در راهپیمایی ۲۲ بهمن همدان اضافه می شود و مردم گروه گروه فارغ از هر نگاه و گرایشی خود را به مسیرهای این راهپیمایی می رسانند تا برگ زرین دیگری به صفحات انقلاب اسلامی بیافزایند.

 همدان غرق در حضور مردم انقلابی

قم

هموطنان قمی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با در دست داشتن تصاویری از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و پرچم‌های سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی آمده‌اند تا بار دیگر با رهبر معظم انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنند، عزتمندی ایرانیان را به همگان ثابت کنند و انسجام خودشان را به رخ جهانیان بکشانند.

قشرهای مختلف مردم با در دست داشتن شعارنوشته‌هایی از جمله «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «خامنه‌ای رهبر مسلمین است، وارث و افتخار مومنین است»، «ما پیروان حیدریم، فداییان رهبریم»، بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق و حمایت خود را از نظام و رهبری اعلام کردند. حضور گسترده دانش آموزان و دانشجویان، خانواده معظم شهدا، کارمندان و کارگران، هنرمندان، ورزشکاران، مقامات استانی و کشوری همچون سال‌های گذشته به شکوه این آیین افزوده است.

همچنین حضور علما، استادان، فضلا، طلبه‌های حوزه‌های علمیه، مسوولان، قشرهای مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و طلبه‌های خارجی در این آیین چشم‌گیر است.

حضور دشمن‌شکن ‌مردم قم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

بوشهر

حضور نسل چهارمی‌ها در جشن پیروزی بیش از هر قشر دیگری نشان از پویایی و تداوم انقلاب اسلامی داشت؛ بچه‌هایی که برای راهپیمایی ۲۲ بهمن به روبروی بسیج مرکزی بوشهر آمده بودند دیگر پای ایستادن ندارند، مدام این پا و آن‌پا می‌کنند و شوق حرکت در درونشان زبانه می‌کشد.

هنگامی که برای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از روبروی بسیج مرکزی بوشهر به سوی میدان رئیسعلی دلواری آماده می‌شوم، یک کودک پرچم به دست و غرق شادی توجهم را جلب کرد، از آن پس یکایک این نسل را از نظر می‌گذارنم؛ این شور و نشاط برای برپایی جشن انقلاب در همه آنها مشترک است.

اگر چه کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی ایران همراه والدین جوان و میانسال خود به این آیین آمده‌اند اما هویت انقلابی‌شان تمام قد و مستقل عرضه وجود می‌کند؛ قشری که در یک سال اخیر سرودهای انقلابی و اعتقادی‌شان گوش برخی را کر کرده است اینبار نیز زندگی‌بخش جشن پیروزی انقلاب شده‌اند.

اصفهان

مردم همیشه در صحنه استان اصفهان از ساعتی قبل از آغاز این مراسم، به خیابان ها آمده اند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیفزایند.

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در اصفهان همچون دیگر نقاط کشور آغاز شده است. طی روزهای گذشته مقامات، نهادها، مسئولان کشوری، احزاب و تشکل های سیاسی در سخنان و بیانیه‌های از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.همچنین راهپیمایی ۲۲ در شهرهای فریدن، نطنز، اردستان، نائین، دهاقان، چادگان، خانسار، بویین و میاندشت، موهپایه، خوروبیابانک، ورزنه، جرقویه، قهجاورستان، بهارستان، هرند، کاشان، خمینی شهر، نجف آباد، لنجان، فلاورجان، شاهین شهر، شهرضا، مبارکه، برخوار، آران و بیدگل، گلپایگان، تیران و سمیرم از مسیرهای تعیین شده برگزار شد.

میدان نقش جهان اصفهان جای سوزن انداختن نیست

قزوین

ندای استکبارستیزی و فریادهای "مرگ بر آمریکا" راهپیمایان یوم الله ۲۲ بهمن در آسمان قزوین طنین انداز شد. اقشار مختلف مردم قزوین از پیر و جوان، زن و مرد، کارگر و کارمند در این راهپیمایی حضور یافته اند تا بار دیگر با آرمان های انقلاب، امام خمینی(ره) و شهدا تجدید میثاق کرده و حمایت خود را از ولایت اعلام کنند.

راهپیمایی شهروندان قزوینی در یوم الله ۲۲ بهمن از میدان میرعماد قزوین آغاز شده و راهپیمایان با عبور از خیابان نادری و میدان آزادی و خیابان پیغمیریه به مکان تجمع اصلی و محل برگزاری سخنرانی در خیابان شهدا حرکت می کنند.

بیشتر راهپیمایان قزوینی با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران و با پلاکارهادی حاوی شعارهای "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل" و تصاویری از امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین شهید سرلشگر حاج قاسم سلیمانی در این مراسم باشکوه حضور یافته اند. "مرگ بر اسرائیل"، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده"، "ای رهبر آزاده، آماده ایم ،آماده " از دیگر شعارهای راهپیمایان قزوینی در ابتدای آغاز این مراسم است.

کرمان 

هم‌استانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی امروز همزمان با سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی ساعت ها پیش از شروع رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن، در کوچه‌ ۴۴ ایستادگی و مقاومت، بار دیگر حماسه‌ متفاوتی را با حضور گسترده در مسیر راهپیمایی خلق کردند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمان از چهارراه طالقانی این شهر از ساعتی پیش آغاز شد و به سمت میدان شورا ادامه دارد. مردم شهیدپرور و ولایی شهر کرمان به همراه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان با شعارهای« الله اکبر ، مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل» در این آیین مردمی و دشمن‌شکن حضور پیدا کردند.

همچنین مردم کرمان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و با اهتراز درآوردن آن در این آیین عشق و علاقه خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند.

مردم کرمان با دردسترس داشتن پلاکاردهایی با مضامین «مقاومت و ایستادگی رمز افول امریکا و مرگ بر امریکا» در آیین راهپیمایی ۲۲ بخمن دشمنی خودرا با ستمگران جهان نشان دادند.

 

گلباران راهپیمایان کرمانی

کرمانشاه

راهپیمایی ۲۲ بهمن - کرمانشاه

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همگام و همزمان با سایر نقاط کشور امروز شنبه ۲۲ بهمن در استان کرمانشاه با شعار محوری «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» آغاز شد. در این آئین ملی، جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پرچ سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی و دست نوشته و پلاکاردهایی با مضمون سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور دارند.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمد طیب صحرایی استاندار و جمع زیادی از مسوولان کشوری و لشکری استان در این مراسم ملی مردم را همراهی می‌کنند.

در سنقروکلیایی از میدان سپاه پاسداران ـ میدان معلم به سمت میدان ۱۵ خرداد، در پاوه از میدان شهدا به سمت میدان مولوی، در قصرشیرین از اداره جهاد کشاورزی به سمت میدان مهدیه(عج)، در کنگاور از میدان حضرت امام خمینی (ره) به سمت میدان شهید حاج قاسم سلیمانی، در گیلانغرب از میدان ۲۲ بهمن به سمت میدان توحید در حال برگزاری است.

حضور باشکوه مردم کرمانشاه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

فارس

مردم شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی با دردست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ، تصاویری از امام راحل ، رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار سلیمانی با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل » با آرمانهای نظام بیعت مجدد و بر ادامه راه شهدا تاکید کردند.

حال و هوای خیابان های شیراز همچون روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تجلی عشق به وطن ، اتحاد ، همدلی ، یکپارچگی و وفاداری به نظام اسلامی است.

راهپیمایی گرامیداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حالی روز شنبه در شهرهای مختلف استان فارس آغاز شد که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران زینت‌بخش این آیین است و طنین شعارهای انقلابی از یکصدایی و همدلی مردم استان در پیشبرد آرمان‌های انقلاب حکایت دارد. در آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن شیراز که از میدان امام حسین (ع) (فلکه ستاد) آغاز شد، هزاران نفر از عاشقان انقلاب اسلامی از پیر و جوان ، زن و مرد امروز در جشن پرشکوه انقلاب حضوری حماسی دارند.

خوزستان

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی قبل از آغاز این مراسم، در هوای سرد بسیاری از نقاط استان خوزستان به خیابان ها آمدند تا برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان خود در حراست از انقلاب اسلامی بیافزایند.

طی روزهای گذشته مقامات، نهادها، مسئولان استانی، احزاب و تشکل های سیاسی در سخنان و بیانیه‌های از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.

مردم خوزستان با سردادن شعار الله اکبر، مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل در چهل و چهارمین بهار انقلاب، بار دیگر با آرمان های امام راحل(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند. حضور اقشار مختلف جامعه از جمله نیروهای نظامی، انتظامی و نیروی مقاومت بسیج، دانش آموزان، فرهنگیان، دانشگاهیان، کسبه و بازاریان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط استان خوزستان به چشم می خورد.

 تصاویری از حضور پرشور مردم اهواز در راهپیمایی ۲۲ بهمن

 

خراسان شمالی

مردم خراسان شمالی بار دیگر با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن وفاداری خود را به ارزش های اسلامی اثبات و به دشمنان اعلام کردند که همچنان پا در رکاب ایران اسلامی هستند.

 ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه صبح بود بار دیگر طلیعه فجر در میدان شهید بجنورد آغاز شد؛ میدانی که درست ۴۴ سال پیش مردمانش از خرده فرهنگ های گوناگون ترک، کرمانج، تات و ترکمن با حضور حماسی در آن همراهی خود را با انقلاب اسلامی اعلام کردند و امروز نیز برای تجدید بیعت با آرمان های انقلاب در این میعادگاه عاشقان نظام و انقلاب اسلامی گردهم آمده اند.

آری، امروز همه شهروندان ولایتمدار و شهید پرور دیار قومیت ها از بزرگ و کوچک گرفته تا زن و مرد، کودک و نوجوان در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب حضور یافته اند تا بار دیگر حماسه ای ماندگار خلق و طومار توطئه های دشمنان را بپیچند.

مردم دیار قومیت ها یکصدا فریاد می زنند "وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد" با این شعار در همان ابتدا اعلام می کنند هیچگاه دست از حمایت از ولایت فقیه بر نمی دارند. در ادامه نیز دیار قومیت ها با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"،"مرگ بر صهیونیست" و "مرگ منافق" بار دیگر لرزه بر اندام دشمنان نظام اسلامی انداختند.

اردبیل

مردم همیشه در صحنه اردبیل در حالی در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن شرکت کرده اند که هوای سردی بر اغلب مناطق استان حاکم است. در شهر اردبیل مردم مومن و انقلابی راهپیمایی خود را از ایستگاه سرعین در مسیر خیابان امام(ره) و در حالی که پلاکاردها ، پوسترها و پرچم های جمهوری اسلامی در دست دارند، شروع کردند.

راهپیمایان شعارهای ' ۲۲ بهمن ماه یوم الله یوم الله'' ، "مرگ بر آمریکا"،"مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر اسراییل" هیهات منا الذله و دیگر شعارهای انقلابی سر می دهند.

در دیگر شهرستان‌های استان از جمله پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی ، مشگین شهر ، نمین ، نیر ، سرعین ، خلخال و کوثر و نیز راهپیمایی مردم آغاز شده است.

ایلام

 امروز همپا با تمام ایران اسلامی مردم ولایی و مرزدار ایلام نیز آمدند تا به سهم خود نقشی در جشن ۴۴ سالگی انقلابشان ایفا کنند. هر گوشه این استان را می نگریم زنان، مردان، کهنسالان، خردسالان، جوانان و نوجوانان را می بینیم که مشتاقانه در صفوف در هم تنیده راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته اند.

کهنسالان و میانسالانی که بانی انقلاب بودند، جوانان و نوجوانانی که انقلاب را در میان خاطرات بزرگان خانواده و اوراق تاریخ فهمیده اند و خردسالانی که چیزی از انقلاب نمی دانند.

آنها با در دست داشتن پرچم خوشرنگ جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از مقام معظم رهبری و امام راحل، شمایل شهدا، دست نوشته ها و پلاکاردها در این راهپمایی شرکت خودجوش دارند. از هر قشر و صنفی برای شرکت در راهپیمایی آمده اند، بازاری و کسبه، خانه دار و کارمند، دانشجو و دانش آموز همپای مسوولان ارشد استان خود را به راهپمایی ۲۲ بهمن رسانده اند و هر کدام قطره ای کوچک شده اند از دریای بیکران و مواج این ملت.

تهران

 مردم انقلابی و وفادار به نظام و شهدا شهرستان ری امروز خودشان را به مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در خیابان فداییان رسانده‌اند تا با حضوری پرشکوه به یاد شهدا و امام شهدا برگ زرین دیگری به دفتر تاریخ جمهوی اسلامی اضافه کنند. ملت بزرگ و قدرشناس ایران امروز دسته دسته از اقصی نقاط کشور و از خانواده بزرگ میهن اسلامی آمده اند تا عشق را تعریف کنند و با حضور خود حماسه ای جاودان بسازند.

خیابان فدائیان اسلامی مقابل کانون سمیه محل تلاقی دل های هزاران ایرانی است که برای تجدید میثاق با امام راحل و مقام معظم رهبری آمده اند تا به عهدی که با شهدا و سردار دلهایشان بسته اند مهر تمدید بزنند.

حضور خانواده ها به همراه فرزندان از جلوه های زیبای این مراسم است که خودشان را برای شرکت در جشن بزرگ ۴۴ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان فدائیان اسلام رسانده اند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرری از خیابان فدائیان اسلامی مقابل کانون سمیه آغاز و تا میدان اصلی شهر ادامه می‌یابد و سخنران اصلی این مراسم حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) در محل میدان اصلی شهرری است.

چهارمحال و بختیاری

 راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در مرکز چهارمحال و بختیاری از چهارراه بازار شهرکرد به سمت مصلای امام خمینی(ره) مرکز استان آغاز شد.در اردل نیز راهپیمایی از گلزار شهدا آغاز و به سمت حسینیه شهدای این شهر ادامه دارد و برنامه راهپیمایی در بروجن از میدان شهرداری به سمت روضة‌الشهداء در حال برگزاری است.

راهپیمایان در شهر بِن نیز از مسجد جامع این شهر آغاز و به سمت گلزار شهدا ادامه می دهند و راهپیمایی ۲۲ بهمن در خانمیرزا نیز از میدان امام حسین(ع) شهر آلونی به سمت دبیرستان ارشاد است. این راهپیمایی در سامان از مقابل مسجد جامع این شهر به سمت حسینیه صاحب‌الزمان(عج) برپا شده است و مردم فارسان راهپیمایی از میدان امام خمینی(ره) آغاز و به سمت میدان ۲۲ بهمن این شهر آغاز کردند.

گیلان 

گیلانی‌های همیشه در صحنه، حافظان انقلاب، وفادار به نظام و امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا بار دیگر همدوش ملت ایران؛ استوار، باصلابت، یکدل، همصدا و خوشحال‌تر از همیشه با شور و شوق وصف ناپذیر با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جشن بزرگ ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی حضور یافتند.

کوچه و خیابان‌های سراسر استان از ساعات اولیه صبح امروز شنبه صحنه حضور گیل‌مردان و زنانی بود که پرشور و با گام‌های استوار خود آمدندتا یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت تر و باشکوه تر برگزار کنند.

امروز با وجود سوز سرمای زمستان، گرمای حضور مردم سراسر این خطه در برگرفته و گیلانی‌ها بار دیگر پرصلابت تر از گذشته آمده اند تا عشق و وفاداری خود به انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.  در راهپیمایی ۲۲ بهمن در گیلان همه قشرها آمده اند، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها شور و هیجان وصف‌ناپذیری به جشن انقلاب دادند، آنان با حضور گرمشان یکصدا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد می کردند.

تصاویری هوایی از حضور پرشور گیلانی‌ها

 

این خبر تکمیل می شود .....

کدخبر: 868632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟