صرف شکایت کیفری از قاضی رد دادرسی نمی‌شود

به گزارش رکنا از دیوان عالی کشور ، جلسه وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور، سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم و قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

رئیس دیوان عالی کشور در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی، با تبریک فرارسیدن دهه مبارکه فجر و یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: هر روزی که واقعه مهمی در آن اتفاق بیفتد و دست خدا در کار باشد و انسان را به یاد خدا بیاندازد یوم الله است، خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و به لطف الهی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را نصیب کشور ما کرد.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه به لطف الهی این انقلاب پرارزش نصیب ملت ایران شده است، افزود: هر نعمتی جای شکرگذاری دارد و شکر این نعمت را باید با انجام وظیفه و خدمت صادقانه به جا آورد.

در ادامه جلسه در مورد اختلاف نظر بین شعب پانزدهم و نوزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، در مورد اینکه «آیا صرف شکایت از قاضی از موجبات رد دادرس است یا نه» ، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، پس از بحث درباره موضوع مطرح شده، در نهایت ۹۰ نفر از تعداد ۱۱۱ نفر حاضر در جلسه رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان را که مشعر بر مردود نبودن دادرس به صرف شکایت کیفری یا انتظامی است، تأیید کردند.

قضات هیأت عمومی در تأیید رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، به نظریه مشورتی شماره ۲۵۵۱/۹۹۴/۷ اداره حقوقی و بخشنامه ریاست وقت قوه قضاییه به شماره ۱۴۰۴۱/۸۳/۲۲۱/۱۰/۸۳ استناد کردند.

بر این اساس صرف شکایت از قاضی حین و بعد از ارجاع پرونده از جهات رد دادرس، محسوب نمی‌شود.

کدخبر: 866394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟