میراحمدی: شهید سلیمانی به دنبال رویش بود نه ریزش

به گزارش رکنا، سید مجید میراحمدی روز چهارشنبه درباره شخصیت شهید سلیمانی گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، این شهید بزرگوار یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز برای همگان است.

وی افزود: شهید سلیمانی یک الگو و اسوه موفقی است که توانست به همه ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اعتقادی و سرمایه‌های معنوی و مراتب متعالی دست یابد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی همه این قله‌های رفیع را فتح کرد و می‌تواند برای همه کسانی که به دنبال راه کمال و تعالی مدیریت موفق، جهادی و انقلابی در مسیر خدمتگزاری هستند به عنوان یک ستاره درخشان، راهنما باشد.

معاون وزیر کشور در عین حال خاطرنشان کرد: نباید طبق فرموده رهبری شخصیت ایشان طوری معرفی شود که دست نیافتنی است بلکه هر کس به هر میزانی می‌تواند این مراتب را کسب کند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور یادآور شد: با شهید سلیمانی از سال ۱۳۶۲ در قرارگاه نوح آشنا شدم. ایشان انسان بسیار شجاع، مصمم، با اراده، پایبند به اصول و ارزش‌های انقلابی و مکتبی بود و همه تلاشش این بود که دایره جذب حداکثری داشته باشد و برای این مساله تلاش می کرد وبه دنبال رویش ها بود تا ریزش.

وی افزود: البته در این مسیر حرکت ریزش هایی هم به طور طبیعی مانند صدر اسلام هست، اما شهید سلیمانی تلاش می کرد تا رویش ها بیشتر از ریزش‌ها باشد و در این مسیر مجاهدت‌های فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته‌است.

میراحمدی در پاسخ به این سوال که آیا نوع رفتار و دیدگاه سردار سلیمانی درباره حجاب به دلیل همین رویش‌ها بود، گفت: بله؛ و قطعا باید همین نگاه باشد نگاه ما نسبت به خانمی که حجاب نامناسب دارد باید نگاه جذب، دلسوزانه و مشفقانه باشد و سعی کنیم او را توجه دهیم به اینکه در کشوری که بیش از ۳۰۰ هزار نفر از بهترین فرزندان ملت شهید شده اند، توصیه اکثر این شهدا به خواهران توجه به حجاب بود و برای افراشته شدن و حفظ اصول مسلم اسلام، احکام و واجبات بود که شهید شده‌اند.

وی افزود: ما نباید آن فرد را جدای از خود و در مقابل خود ببینیم بلکه باید با نگاه بردارانه و دلسوزانه در رفع اشکالات وضعف‌ها تلاش کنیم البته بحث کسانی که از روی عمد به پیروی از دستورات دشمنان به ترویج بی بند و باری وابستگی دارند و در مقابل دین خدا می‌ایستند، متفاوت است.

شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد توسط رژیم جنایتکار و تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند.

کدخبر: 858590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟