آمار فروش نفت نشان دهنده  بی اثر شدن تحریم‌ها است/ سیاست‌های مهم  دولت برای افزایش فروش نفت

الله وردی دهقانی درباره افزایش درآمد نفتی دولت طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و بازنگری دولت در روش‌های فروش نفت ، ایجاد ارزش افزوده که جزء سیاست‌های دولت سیزدهم در بخش انرژی بوده همراه با افزایش قیمت نفت، تاثیر فراوانی در درآمد دولت از فروش نفت داشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت از ابتدای فعالیت خود روش‌های فروش نفت را تغییر داد و حجم صادارت ناشی از محصولات پتروشیمی‌ها نیز افزایش یافت که در حقیقت نشان دهنده موفقیت دولت در دور زدن تحریم ها و کارآمدی سیاست‌های اتخاد شده در وزارت نفت است.

نمایده مردم ورزقان یادآور شد: افزایش تولید پتروشیمی‌ها منجر به افزایش ارزش افزوده و صادرات مشتقات نفتی شده و لازم است دولت همچنان این راهبرد را ادامه داده و نسبت به توسعه آن همت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت سیزدهم تاکنون در بخش فروش نفت و مشتقات نفتی موفق عمل کرده، آمار و ارقام نشان دهنده بی اثر شدن تحریم‌ها است.

وی تاکید کرد: تولید فرآورده‌های نفتی موجب افزایش ارزش صادراتی محصولات نفتی شده و گام مهمی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.

دهقانی با تاکید بر لزوم توسعه پالایشگاه‌ها در کشور اظهار داشت: ایران دارای بیش از ۵ هزار کیلومتر ساحل و مرز آبی مشترک با کشورهای همسایه است، در صورتی که با همکاری بخش خصوصی پالایشگاه‌ها در این مناطق گسترش یابد، تولیدات مشتقات نفتی نیز افزایش یافته و بستر مناسبی برای صادرات محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی به کشورهای هدف فراهم خواهد شد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دولت برای کاهش خام فروشی و باید از بخش‌ خصوصی در این حوزه حمایت کند، اضافه کرد: اگر نفت رایگان در اختیار بخش‌ خصوصی که در مینی پالایشگاه‌ها موفق هستند، قرار دهیم، میزان ارزش افزوده کشور در مشتقات نفتی چند برابر خواهد شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در استخراج،اکتشاف، فرآوری و تکنولوژی‌های مختلف نفت می‌تواند تاثیر فراوانی در بهبود شرایط اقتصادی کشور ایفا کند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 845688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟