پنتاگون ادعای اوکراین درباره موشک‌های ایران را تایید نکرد

به گزارش رکنا ، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: ارتش آمریکا هیچ مدرکی که حاکی از ارسال موشک های بالستیک از سوی به مسکو باشد، در در اختیار ندارد.

رایدر در رابطه با ادعای اوکراین در این زمینه گفت: ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در خصوص تحویل موشکهای بالستیک از سوی  ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین در اختیار نداریم.

 او به خبرنگاران گفت که پنتاگون با دقت بر این موضوع نظارت خواهد کرد و ادعا کرد که  آمریکا از تلاش احتمالی مسکو برای دستیابی به موشک های ایران نگران است.

این اظهارات سخنگوی پنتاگون در واکنش به یاوه گویی "میخاییل پودولیاک" سخنگوی رئیس جمهور اوکراین است که با تکرار ادعاهای بی اساس خواستار حمله به تاسیسات صنایع دفاعی ایران به بهانه کمک تسلیحاتی به روسیه شده است.

پیشتر امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرده بود: ایران بی طرفی فعال خود را در جنگ اوکراین حفظ کرده و هرگز سلاحی به طرفین این جنگ برای استفاده در آن نداده است.

به گفته ایروانی، ایران بطور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و به رغم موافقتنامه همکاریهای دفاعی دوجانبه، هرگز به طرفهای جنگ، سلاح برای استفاده در جنگ اوکراین نه قبل و نه بعد از درگیری نداده است.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: کشورهای غربی تلاش می کنند براساس تفاسیر نادرست و گمراه کننده بین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و استفاده از پهپادها در جنگ اوکراین ارتباط ساختگی برقرار کنند، درحالیکه قطعنامه ۲۲۳۱ نه صادرات سلاح را منع کرده و نه به دبیرخانه سازمان ملل دستور العمل و ظرفیت لازم را برای انجام این تحقیقات داده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 841608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟