کانادا سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

به گزارش رکنا، از سی تی وی نیوز، ترودو با دخالت در مسائل داخلی ایران اعلام کرد، کانادا تصمیم دارد از ورود بیش از ۱۰ هزار عضو سپاه پاسداران ایران به این کشور جلوگیری کند.

وی مدعی شد این کشور در حال گسترش تحریم‌ها علیه ایران است و اضافه کرد که ۷۶ میلیون دلار برای تقویت ظرفیت کانادا برای اجرای چنین اقداماتی اختصاص داده است.

نخست وزیر کانادا در حالی از تصمیم این کشور علیه ایران سخن می‌گوید که وی پیش از این در پی گسترش جنبش اعتراضی در کانادا، با اعلام وضعیت اضطراری گفت به نیروهای پلیس اختیارات بیشتری برای مهار اعتراضات داده می‌شود.

اختیارات اضطراری برای پایان دادن به تظاهراتی که از اواخر ماه گذشته میلادی پایتخت کانادا و دیگر نقاط این کشور را فلج کرده، استفاده کرد.

«قانون شرایط اضطراری» به دولت فدرال اختیارات بیشتری را جهت بازگرداندن نظم برای پایان دادن به تظاهرات می‌دهد.

استفاده ابزاری نخست وزیر کانادا از حقوق بشر کاملا آشکار است، زیرا جهانیان هنوز روایت‌های غم انگیز جدا کردن اجباری بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی از خانواده‌هایشان و رسوائی حدود یک سال پیش کشف گورهای دسته‌جمعی صدها تن از این کودکان در حیاط "مدارس مسکونی" کانادا را از یاد نبرده‌اند!

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در گفت وگو با سیمون کاونی وزیر امور خارجه ایرلند گفت، بخشی از اتفاقات اخیر در ایران تظاهرات مسالمت آمیز است که ما طبق قانون اساسی کشور از آن حمایت می کنیم و طرح مسالمت آمیز مطالبات مردم را حق قانونی آنان می دانیم و همواره به آن توجه و پاسخ داده ایم.

منبع: ایرنا

کدخبر: 831237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟