لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا
حجم ویدیو: 61.62M | مدت زمان ویدیو: 00:01:36

به گزارش  رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز( شنبه ) در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا به کاهش چشمگیر شیوع این بیماری در ماه‌های اخیر اشاره  و از خدمات کادر درمان و تلاشگران عرصه سلامت قدردانی کرد.

رئیس جمهور  به وضعیت نامناسب شیوع کرونا در برخی کشورها گریزی زد و  تداوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن بر اساس زمان‌بندی متناسب، به ویژه در آستانه پاییز و زمستان را ضروری دانست.

آیت الله رئیسی گفت: مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲ سال وقفه بازگشایی شد که همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری توامان از شیوع آنفلوانزای فصلی و کرونا ضروری است.

رئیس جمهور ادامه داد: خانواده‌ها در مصونیت‌بخشی هر چه بیشتر فرزندان عزیزمان در برابر کرونا و دیگر بیماری‌های فصلی نقش محوری دارند و تمام تدابیر اطمینان‌بخش برای حضور ایمن دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس و اجتماعات علمی با همکاری خانه و مدرسه لحاظ شود.

آیت‌الله رئیسی بر همین اساس به مسئولان وزارت بهداشت و رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی تاکید کرد که بیش از پیش به آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به موقع و کارشناسانه اهتمام داشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای ارزشمند اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام اوج شیوع کرونا، آن را تضمینی برای اثربخشی تلاش‌های کادر درمان دانست و با قدردانی از زحمات دست اندرکاران این طرح، بر تداوم اجرای آن در زمینه‌های آموزش و پیشگیری و همچنین غربالگری تاکید کرد.

 

کدخبر: 829714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟