عکس پسر میرسلیم/ پسر میرسلیم در زندان

به گزارش رکنا، مهدی میرسلیم متولد دهه ۵۰ در تهران، فرزند مصطفی میرسلیم، سیاستمدار و نماینده مجلس و نامزد پیشین ریاست جمهوری ایران است. در تیر ماه ۱۴۰۱ خبر بازداشت و دستگیری سید مهدی میرسلیم در رسانه ها منتشر شد.

او در تیرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به پنج سال حبس محکوم کردند که پس از درخواست تجدید نظر و قطعی شدن حکم، در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوین برده شد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مهدی میرسلیم هم عنوان کرد: سید مهدی میرسلیم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل 5 سال حبس محکوم شده و تاریخ شروع حکم مشخص و معلوم است. بر اساس مقررات محکومیت وی بدون تعارف اجرا شد چون تکلیف ما اجرای قانون بدون تبعیض است.

 وی‌ بر اساس رأی دادگاه، محکوم به حبس است؛ در این ایام از مرخصی استفاده کرده و چند روزی غیبت داشته و الان در زندان است. مرخصی متعاقب مقررات اعطا شده و درباره غیبت هم بر اساس مقررات تصمیم گیری شده است؛ وی در اثنایی که در مرخصی بوده ابراز بیماری کرد. ما بر اساس تکلیف او را به پزشکی قانونی معرفی کردیم که شرایط ‌وی‌ را برای تحمل حبس بلامانع دانسته و به زندان معرفی شده است.

کدخبر: 826432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟