دولت 40 درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه می‌ریزد

به گزارش رکنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رییس جمهور در دومین نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی با بیان اینکه مساله حقوق و دستمزد از موضوعات مهم دولت است، گفت: در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم برای پرداخت حقوق کارمندان با مشکلاتی مواجه بودیم، اما تا امروز یک روز پرداخت حقوق و دستمزد عقب نیفتاده، آن‌هم بدون اینکه استقراض و چاپ پول داشته باشیم. چرا که درآمد ایجاد شد، فروش نفت صورت گرفت و فرارهای مالیاتی را پیگیری کردیم و نتیجه این شد که هم حقوق پرداخت شد و هم بدهی دولت گذشته را پرداخت کردیم. در کنار حقوق و دستمزد، سررسیدهای اوراقی که وجود دارد می‌رسد و باید پرداخت شود.

وی افزود: ۲۰۲ هزار میلیارد تومان مجموعه کار ما در حوزه عمرانی است و این امر با افزایش درآمد رخ داده است. این در حالی است که ما یک چیز را نداریم و آن این است که ما آن ۲۰ درصد درآمد از صندوق توسعه ملی را نداریم و ۴۰ درصد از فروش نفت را به صندوق توسعه می‌ریزیم تا در اختیار توسعه کشور باشد در حالی که درگذشته از این ۴۰ درصد، ۲۰ درصد در اختیار دولت قرار داشت.

رئیسی یادآور شد: ما افزایش حقوق و دستمزد ها را هم داشتیم و مسئله رتبه‌بندی معلمان را داریم که بعد از ده سال در حال اجرا است. تا حدی که ممکن است دولت تلاش کرده است که پرداخت‌ها را افزایش دهد، هرچند می‌دانیم که این موارد برای حل مشکلات مردم کافی نیست، اما تمام تلاش دولت در این امر انجام شده است.

 

کدخبر: 820068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟