دستور معاون اول رئیس جمهور برای تعریض کامل جاده گهرباران-بندر امیرآباد

به گزارش رکنا، جاده گهرباران شهرستان میاندورود به‌واسطه حوادث مرگبار طی چند سال اخیر به جاده مرگ کشور شهرت دارد که با تصادف‌های متعدد سر زبان‌ها افتاده است.

گهرباران، یکی از جاده‌های فرا استانی در مازندران است که خدمات ملی ارائه می‌دهد و روزانه ۳۰۰ دستگاه تریلر نفتکش و یدک‌کش نیروگاه شهید سلیمی نکا، شرکت دشت‌ناز و بندر امیرآباد از آن رفت و آمد می‌کنند.

طی سال‌های اخیر پروژه تعریض محور گهرباران در فازهای مختلف توسط بندر امیرآباد آغاز شده اما این اقدامات عمرانی هنوز نتوانست از تعداد حوادث رانندگی در این جاده مرگبار بکاهد؛ چون معضلی به‌نام اراضی دشت‌ناز در حاشیه جاده وجود دارد که مانع ایجاد استانداردهای لازم در آن می‌شود؛ زمین‌های ۳ هزار هکتاری که بیشترین بهره‌گیری را از زیرساخت‌های شهرستان میاندورود و جاده گهرباران می‌برد اما خدماتی ارائه نمی‌دهد.

 در جریان بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندرامیرآباد، محمد مخبر از مسیر جاده گهرباران عبور کرد که با مشاهده وضعیت اسف‌بار این جاده (عدم تعریض و باریک بودن) پیگیر رفع این مشکل شد.

محمد مخبر طی تماس با معاون بنادر و دریانوردی کشور خواستار تعریض کامل مسیر و آسفالته شدن جاده گهرباران تا بندرامیرآباد توسط سازمان بنادر و دریانوردی شد.

گفتنی است، این دستور معاون اول رئیس جمهور با پیگیری‌های استاندار مازندران به مرحله نهایی و اجرایی خواهد رسید.

امیدواریم با پیگیری و قول مسوولان و همچنین اهتمام آنان شاهد پایان حوادث در این محور باشیم.

منبع: فارس

کدخبر: 818914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟