اولویت‌های مرتبط با سلامت اجتماعی با تاکید بر موضوع حجاب تصویب شد

به گزارش رکنا، در جلسه بعد از ظهر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضای این شورا از جامعه بانوان کشور که حجاب و عفاف و آموزه‌های مربوط به سلامت اجتماعی را رعایت می‌کنند، قدردانی و بر ضرورت اجرای مجموعه مصوبات شورا از سوی دستگاه‌های مسئول که در این زمینه تکالیف قانونی بر عهده آنها گذاشته شده است، تاکید کردند.

در این جلسه تاکید شد که کارکنان دولت در اجرای ضوابط و مقررات مربوط به سلامت اجتماعی از جمله مقررات حجاب و عفاف در اولویت هستند. با توجه به اینکه از مجموعه مقررات تصویب شده در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف اکثراً جنبه ترویجی، فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی دارد، مقرر شد دستگاه‌های دولتی که در این زمینه تکالیفی بر عهده دارند، دستورالعمل‌های اجرایی را تدوین و برای تصویب به صحن شورا ارائه دهند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به بررسی تهدیدهای مهندسی شده در حوزه سلامت اجتماعی از خارج از کشور و دستورالعمل‌های ناظر بر مقابله با این تهدیدات که محوریت اجرای آنها بر عهده وزارت کشور است، پرداختند.

اعضا همچنین بر ضرورت اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری از بروز آسیب‌های متوجه سلامت اجتماعی، از جمله توانمندسازی، تقویت دانش، فرهنگ‌سازی، ساخت فیلم و سریال و آثار هنری که بتواند ارزش والای حجاب و عفاف را به خوبی معرفی و آگاهی اجتماعی ایجاد کند، تاکید کردند.

در ادامه جلسه امروز شورا، موضوع تدوین سیاست‌های کلی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست تدوین است. این سیاست‌ها با مشورت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تدوین خواهد شد که در جلسه امروز وظیفه تهیه پیشنهادهای مدنظر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به شورای معین مرتبط سپرده شد.

در ادامه جلسه رؤسای شش دانشگاه علوم پزشکی و ۱۸ دانشگاه آموزش عالی کشور نیز مورد تأیید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفتند.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین اضافه شدن برخی مناسبت‌ها و نامگذاری‌ها در تقویم ملی را نیز بررسی کردند که شرح آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز همچنین بانکی‌پور، خیامی‌فر، حجت‌الاسلام سید علی موسوی و قاسم‌پور را به عنوان چهار نماینده خود در شورای‌عالی جوانان تعیین و معرفی کرد.

رئیس جمهور نیز در این جلسه از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خواست تا مصوبات این شورا را برای جامعه تبیین کنند تا گره‌های ذهنی مردم نسبت به این مصوبات و مباحث مطرح در شورا رفع شود.

کدخبر: 815582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟