صدای مظلومیت بازنشستگان را بشنوید / دولت افزایش حقوق بازنشستگان  را تمکین کند

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، معین الدین سعیدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از اقدامات خوب دولت در سفرهای استانی، توسعه روابط با همسایگان و مهار کرونا سپاسگزاریم، اما شرایط معیشتی و اقتصادی مردم روز به روز سخت تر می شود.

وی خطاب به مسئولین اقتصادی کشور گفت: مگر قرار نبود سبد معیشتی مردم را از طریق کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار دهید؟

نماینده مردم چابهار در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس نیز عنوان کرد: مردم از ما خطابه آتشین نمی خواهند، انتظارشان ایفای شان نظارتی مجلس است اینکه با گذشت ۵ ماه سازمان بی برنامه و بودجه حتی یک ریال از ارزش افزوده سلامت و ورزش را در اختیار وزارتخانه های مربوطه قرار نداده، پذیرفتنی نیست.

سعیدی خطاب به رئیس جمهور نیز گفت: همه ما روزی بازنشسته خواهیم شد، صدای مظلومیت بازنشستگان را بشنوید و انتظار داریم دولت به رای هیات تطبیق مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تمکین کند. کمیسیون اجتماعی توجه داشته باشد که مظلوم ترین گروه های شرکتی معلمان طرح خرید خدمات هستند، ان شاءالله در طرح تبدیل وضعیت کارکنان آنها را مشمول طرح قرار دهید و همچنین برای نیروهای ۸۹ روزه طرح سلامت که در زمان کرونا حماسه آفریدند تدبیر کنید.

محروم ماندن هزاران ایرانی الاصل پذیرفتنی نیست

نماینده چابهار در رابطه با کاهش سهمیه بنزین مردم استان سیستان و بلوچستان به مسئولین وزارت نفت تذکر داد و گفت: به چه حقی و با کدامین استدلال سهمیه مردم سیستان و بلوچستان را کاهش داده اید؟.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: ربا در حکم محاربه با ذات باریتعالی است و به تعبیر آیت الله جوادی آملی و بسیاری از مراجع تقلید و علمای اعلام سنی و شیعه بانکداری ما یکی از ربوی ترین نظام های بانکی دنیا است. اکنون که مجلس و دولت انقلابی هستند اگر این موضوع اصلاح نشود، کی خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خطاب به وزیر راه در رابطه با وضعیت محورهای مواصلاتی این استان تذکر داد و گفت: شایسته نیست سهم این استان از  شبکه آزادراهی و بزرگراهی کشور در حد صفر باشد.

سعیدی در پایان خطاب به وزیر کشور گفت: برای آلام بی پایان فاقدین شناسنامه تدبیر کنید، حتما باید ملاحظات امنیتی مراعات شود اما محروم ماندن هزاران ایرانی الاصل از بدیهی ترین حقوق حقه خود یعنی هویت ایرانی پذیرفتنی نیست.

کدخبر: 811009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟