از افزایش حقوق بازنشستگان تا اختلال در اینترنت و ماجرای ویلموتس در حاشیه جلسه هیات دولت

به گزارش رکنا، در جلسه امروز هیات دولت پس از ارائه گزارشی از وضعیت اختلالات شبکه ارتباطی و اینترنت ثابت و همراه در کشور، آیت الله سید ابراهیم رئیسی به برخی گلایه‌های مردمی در این خصوص اشاره کرد و گفت: وزارت ارتباطات با دقت و جدیت مواردی از این دست را پیگیری کند تا خللی در خدمات رسانی به مردم و فعالیت کسب‌وکارها و مشاغلی که در بستر فضای مجازی جریان دارد، ایجاد نشود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 1

گروسی مطابق ضوابط آژانس اظهار نظر کند/از هیچ‌ اقدامی در راستای منافع ملت کوتاه نمی‌آییم

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر گروسی، گفت: انتظار داریم آقای گروسی مطابق ضوابط آژانس گفت‌وگو و اظهار نظر کند و اظهاراتش در چارچوب قوانین و مقررات باشد و از رفتار سیاسی که متأثر از فشار صهیونیستی است دست بردارد. برای ایشان متأسفم زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و عملیات اجرایی ما در حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌های گوناگونی که به مواد هسته‌ای مرتبط می‌شود تحت نظارت آژانس بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: در اجرای قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها، در پاسخ به این تحریم‌ها گازدهی به سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز کردیم تا نشان دهیم که اراده ما اراده مستحکمی است، برای لغو تحریم‌ها از هیچ‌گونه اقدامی که در راستای منافع ملت ایران است، کوتاه نخواهیم آمد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 2

سیل قابل پیش بینی است اما در حد اندک

علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره پیش‌بینی هواشناسی از وقوع سیل اظهار کرد: از لحاظ آماری قابل پیش‌بینی است، ولی در حد اندک. شرایط تغییر اقلیمی وضعیتی را ایجاد کرده که پیش‌بینی سازمان هواشناسی و دستگاه‌های دیگر خیلی نمی‌تواند دقیق باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 3

رسیدگی به پرونده ویلموتس یک مطالبه عمومی است

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه رسیدگی به پرونده ویلموتس یک مطالبه عمومی است که ما این قضیه را پیگیری کنیم، گفت:  پس از صحبت های من در صدا و سیما، یک عده شاخ و شانه کشیدند. ما اجازه جلوگیری از ثبت نام کاندیداها در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداریم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 4

اختصاص معادل یک و نیم میلیون تومان سهام به متولدین ۱۴۰۱ در راستای حمایت از فرزندآوری

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از اختصاص سهامی معادل یک میلیون تومان برای متولدان سال ۱۴۰۰ و معادل یک و نیم میلیون تومان برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۱ در راستای سیاست دولت از خانواده‌ها برای فرزندآوری خبر داد و افزود: دولت مقرر کرد که متناسب با تورم سالانه در سال‌های آتی این واگذاری سهام استمرار یابد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 5

علت اختلال اینترنت در تهران و مشهد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وقوع دو حادثه را عامل اختلال اینرنت در مشهد و تهران اعلام کرد و توضیح داد: دو حادثه، قطع شدن فیبرهای نوری در مشهد و آتش‌ گرفتن حوضچه مخابراتی در خیابان کارگر تهران هر دو به دلیل عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط اپراتورهای مربوطه بوده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ 6

جلسه با هیات امنای سازمان بازنشستگی برای تعیین افزایش حقوق بازنشستگان برگزار شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری جلسه با هیات امنای سازمان بازنشستگی برای تعیین افزایش حقوق آنها، اظهار کرد: جلسه برگزار شده است، اما جزئیات آن را آقای زاهدی‌وفا که وزیر مرتبط هستند، ارائه خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 810961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟