امکانات و تسهیلات برای تردد زائران اربعین حسینی

به گزارش رکنا از ایلام ، علی عباس شفیعی در نشست با فرمانده مرزبانی منطقه سوم و فرماندار بدره عراق در پایانه مرزی مهران در خصوص اربعین افزود: برای تسریع و سهولت در تردد زائران در ایام اربعین طرف عراقی ۱۰۰ گیت به تعداد گیت ها اضافه کند.

وی ادامه داد: اربعین امسال برای خدمت رسانی به زائران مشکل تامین آب پایانه زرباطیه را با تانکر سیار حل خواهیم کرد. 

پائین آوردن زمان مهرنمودن گذرنامه از دو دقیقه به ده ثانیه، عدم توقف تردد‌ و انجام کار تردد بصورت شبانه روزی وتمام وقت، زمینه استقرار اتوبوس در داخل پایانه برای انتقال زائرین به ترمینال بدره عراق ، جلوگیری از تردد اتباع پا کستانی‌ و افغانی در مرز مهران و هدایت آنها به مرزهای خروجی خود، کمک به پایانه مرزی عراق دربحث تامین آب، تسهیل درتردد وسایل خودرویی دستگاههای امداد رسان واستقرار ۱۰آمبولانس اتوبوسی درپایانه مهران و زرباطیه عراق توسط هلال احمر استان، افزایش پهنای باند اینترنت عراق، تلاش برای جلوگیری ازقطع برق پایانه زرباطیه درایام اربعین ،ازجمله مواردی بود که توسط شفیعی با هیات عراقی تبادل نظر و درخواست شد.

فرماندار مهران تصریح کرد: جلسات بعدی در خصوص مواکب از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی برای شرکت در نشست مشترک دعوت خواهد شد.

شفیعی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در ایام اربعین جمعیت کنترل شده را به عراق بفرستیم. وی اضافه کرد: اربعین برای ایران و عراق یک کنگره جهانی است و امیدواریم ۲ کشور با هماهنگی و همکاری زمینه تسهیل تردد زائران را فراهم کنیم‌. 

سیده کوثر موسوی/ایلام

کدخبر: 808428 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟