رونمایی از آخرین قدرت پهپادی و خودکفایی ارتش / مهمترین راهبردهای ارتش در ارتقای اقتدار ملی
حجم ویدیو: 17.86M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

به گزارش رکنا به نقل از در بازدید حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که با حضور فرمانده کل ارتش انجام شد، بخش‌هایی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل قدرت پهپاد ی، اشراف اطلاعاتی، خودکفایی، آمادگی‌های عملیاتی و حضور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی و آب‌های بین‌المللی به صورت ویدیو کنفرانسی از نقاط مختلف کشور و کلیپ مستند به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، در ادامه حضور خود در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش طی سخنانی در جمع فرماندهان عالی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد ماه پرخیر و فضیلت ذی‌الحجه و در پیش بودن عید الله‌الاکبر عید غدیر خم، طی سخنانی اظهار کرد: فرماندهی نیروهای مسلح و‌ مرزبانان در صدر اسلام بر عهده محبوب‌ترین مخلوق الهی و بالاترین شخصیت نزد پروردگار متعال یعنی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و پس از ایشان بر عهده حضرت امیرالمومنین علی (ع) بود که همین افتخارات برای نیروهای مسلح کافی است.

 رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به فرماندهی مقام معظم رهبری بر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز مقام معظم رهبری، ولی‌امر و‌ بالاترین شخصیت از لحاظ جایگاه حقوقی و شخصیتی، عهده‌دار مسئولیت فرماندهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که حقیقتا افتخار بزرگی برای نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

پیشرفت علمی و‌ بروز‌ رساندن تجهیزات و آموز‌ش‌ها در‌ حد عالی

رئیس دستگاه قضا با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی آمده است، گفت: «حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی»، «دفع هرگونه تجاوز و‌ شرارت از کشور»، «پیشرفت و‌ تعالی در پرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «پیشرفت علمی و‌ بروز‌ رساندن تجهیزات و آموز‌ش‌ها در‌ حد عالی»، از جمله وظایف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و بدون مبالغه می‌گویم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام وظایف خود طی بیش از ۴ دهه گذشته از همه نهادها موفق‌تر عمل کرده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه که تنها در خصوص نیروهای مسلح است اشاره کرد و گفت: حضرت سجاد(ع) که واقعه عاشورا در کربلا را دیده‌اند و‌ فرماندهی‌ حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) بر نیروهای مسلح را درک کرده‌اند، دعای بیست و‌ هفتم صحیفه سجادیه را صرفا و به صورت مفصل، به نیروهای مسلح و مرزداران اختصاص داده‌اند و من وقتی‌که این دعا را می‌خوانم با تمام وجود و قلبم می‌گویم که ای کاش من هم‌ مرزدار‌ و عضو نیروهای مسلح بودم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه ای در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شهیدان، امرا، فرماندهان، شخصیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ناشناخته مانده است، بر معرفی و تبیین این موارد برای آحاد مردم تاکید کرد و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی نیروهای مسلح ما در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای شگرفی را به دست آوردند لذا ضروری است این دستاوردها و توانمندی‌ها تا آنجایی که به لحاظ طبقه‌بندی مسائل امکان دارد، معرفی و تبیین شوند.

مهمترین راهبردهای ارتش در ارتقای اقتدار ملی

گفتنی است ، در این بازدید امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با خیر مقدم به رئیس قوه قضاییه، مهمترین راهبردهای ارتش در ارتقای اقتدار ملی را تشریح کرد.

همچنین امیر سرتیپ حسین ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از مهمترین فعالیت‌های نقش‌آفرین و تعیین کننده این دانشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن و رفع نیازهای آموزشی ارتش و نیروهای مسلح را متناسب با تهدیدات روز ارائه کرد.

در این برنامه، فرماندهان نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش بصورت ویدیو کنفرانس و برخط، بخشی از اقدامات راهبردی، عملیاتی، خودکفایی و آموزشی را ارائه کردند.

بازدید از مرکز بازی جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از دیگر برنامه‌های حجت الاسلام اژه‌ای در ارتش بود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در ابتدای ورود به دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

فرزندان شهید سرهنگ ابوالفضل محقق نژاد، از شهدای مدافع سلامت ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با ذکر دلنوشته‌ای به حجت‌الاسلام و المسلمین اژه‌ای خوشامد گفتند.

کدخبر: 803025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟