آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور ایران، چین و روسیه

به گزارش رکنا سیاسی، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع، صبح امروز در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی 2022 است.

این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود.

رزمایش ایران، چین و روسیه پیام خوبی برای ناامن سازان منطقه دارد

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری رزمایش دریایی ایران، چین و روسیه، اظهار داشت: برگزاری این رزمایش در خلیج فارس در واقع قدرت نمایی قدرت های منطقه در مقابل بیگانگان است و از آنجا که کشور های بیگانه همیشه در منطقه به دنبال ناامنی هستند، لذا برگزاری این رزمایش قطعاً پیام خوبی برای بیگانگان خواهد داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و صهیونیست ها باید بسیار هوشیار باشند که این منطقه دارای صاحب و بزرگ است پس نباید طمعی نسبت به منابع این منطقه داشته باشند.

مالکی گفت: آمریکایی ها در رابطه با ایجاد ائتلاف همانند همه سیاست های کهنه و پوسیده خود شکست خورده است مثلاً ائتلافی از کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و رژیم صهیونیستی علیه ایران ایجاد کرد، اما با تدابیر ایران و قدرت‌نمایی آن این ائتلاف راهی جز شکست برای خود پیدا نکرد.

وی افزود: آمریکایی ها ائتلافی با ناتو ایجاد کردند و به عراق و افغانستان لشگرکشی کردند که حدود ۲۰ سال است هیچ دستاوردی جز ویرانی در منطقه نداشته اند پس این ائتلاف ها در منطقه جایی ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تشکیل ائتلافی دریایی در خلیج فارس توسط آمریکایی ها هم سرنوشتی همانند ائتلاف های گذشته خواهد داشت؛ زیرا در خلیج فارس نیروی نظامی قدرتمندی همانند ایران وجود دارد./فارس

کدخبر: 764527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟