هدف دشمن از فتنه 88 تضعیف جایگاه ولایت‌ فقیه بود

به گزارش رکنا، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین متین با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: در مورد ۹دی دو مقوله وجود دارد یکی بحث فتنه است که مربوط به قبل از ۹ دی می‌شود و دیگری خود ۹ دی ماه هست که یوم الله و روز بصیرت است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به علت شکل‌گیری فتنه در سال 88 گفت: عده‌ای در داخل کشور از سر ساده لوحی یا غرض‌ورزی موضوع تقلب در انتخابات را مطرح کردند و در حقیقت بهانه‌ای را به دست دشمن دادند و دشمن احساس کرد در داخل زمینه‌هایی برای انقلاب مخملی فراهم است و بعد شورای نظارت بر آرا مطرح شد و زمینه ساز دخالت عناصر بیرونی را فراهم کرد و این موضوع را در اظهارات مقامات کشور‌های خارجی دیدیم.

وی ادامه داد: فتنه‌ای که به پا شد همه دشمنان در آن دخیل بودند و آنچه که مهم بود خود فتنه بود چون به سادگی برای مردم قابل تشخیص نبود و به فرموده امیرالمومنین‌(ع): "وقتی فتنه وارد می‌شود ناشناخته است و وقتی که تمام می‌شود تازه شناخته می‌شود" و در حقیقت در سال ۸۸ فضای غبار‌آلودی حاکم شد و انتخابات بهانه شد تا اصل نظام نشانه قرارگیرد.

حجت السلام و المسلمین متین تصریح کرد: تضعیف جایگاه ولایت فقیه و مخالفت با اصل ولایت فقیه که جزو اصول قانون اساسی است و ایجاد شکاف بین مردم و نظام دو مطلب مورد توجه دشمن در فتنه ۸۸ بود.

وی در مورد دستاورد‌های حماسه ۹ دی بیان کرد: وقتی مردم متوجه شدند دشمنان، اصل ولایت فقیه را نشانه رفته‌اند به میدان آمدند و یک وحدت ملی و فرا جناحی رخ داد و اهمیت وحدت اینجا مشخص شد که تمامی دشمنان باهم در مقابل نظام اسلامی و مردم ایستاده بودند و تنها راه‌حل وحدت ملی و حضور همگانی بود، لذا می‌توان تثبیت اقتدار مردمی و معنوی انقلاب و رهبری را از دستاوردهای یوم‌الله ۹دی برشمرد که موجب انزوای سیاسی و مردمی فتنه‌گران شد.

وی ادامه داد: دستاورد دیگری که ۹دی داشت، مهر تاییدی از طرف مردم بر صحت و سلامت انتخابات بود و ازطرفی غربالگری که در میان انقلابیون واقعی از مدعیان دروغین رخ داد که خالص از ناخالص تشخیص داده شد و عافیت‌طلبان و مصلحت‌اندیشان خودشان را نشان دادند.

حجت السلام والمسلمین متین گفت: شاکله نظام اسلامی از رهبری و مردم تشکیل شده است و هر کجا مردم وارد صحنه و عمل شده‌‌اند کار‌ها به نحو احسن انجام شده و اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و معلوم می‌شود که مردم جزو عناصر اصلی نظام هستند و همان طور که در تحقق انقلاب نقش دارند در استمرار انقلاب هم نقش مهمی دارند و آنچه که مهم است مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و برای آنان خدمت کرده و آنان را راضی نگه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدا در مورد وجه تمایز حماسه ۹ دی با سایر راهپیمایی‌ها بیان کرد: سایر راهپیمایی‌ها مهر تاییدی است که ما همچنان انقلاب را ادامه می‌دهیم ولی ۹ دی ماه ۸۸ یک وحدت فرا جناحی و احساس نیاز به همبستگی بیشتر از آن چیزی که در سایر راهپیمایی‌ها وجود دارد دیده شد و این در حقیقت ایستادگی در مقابل از بین رفتن نظام بود.

کدخبر: 757157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟