ثبت تاریخ شفاهی ۳۵ مسئول قوه قضائیه

به گزارش رکنا، محمد رضا صارمی در جلسه مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دوران دفاع مقدس در قوه قضائیه و در سال گذشته، گفت: این نمایشگاه از سوی مسئولان بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی به انعقاد تفاهم نامه‌ای برای جمع آوری فعالیت روحانیون در دفاع مقدس، اشاره کرد و افزود: تاکنون در مورد حدود ٣۵ نفر از مسئولان قوه قضائیه که در دوران دفاع مقدس نقش و مسئولیت داشتند، ثبت تاریخ شفاهی انجام شده است.

صارمی تصریح کرد: از سویی دیگر درصدد تهیه کتابی با محتوای جمع آوری تمام وقایع اول انقلاب تا دفاع مقدس هستیم که قطعا کار ارزشمندی است و کتاب مرجعی خواهد شد.

وی با اشاره به چاپ جلد اول کتاب شهدای قوه قضائیه، اظهار کرد: این کتاب تاکنون در چند همایش مورد استفاده قرار گرفته و جلد دوم آن نیز مربوط به شهدای سازمان ها است که مشغول جمع آوری آن هستیم.

رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به اقدامات در حوزه مستندسازی نقش و عملکرد قوه قضاییه در دوران انقلاب و دفاع شتاب داد، گفت: درصدد هستیم تا در حوزه دفاع مقدس به ما غرفه دائمی دهند که تقریبا کارهای مربوط به آن انجام شده و امید است به زودی فعالیت این غرفه آغاز شود.

کدخبر: 756525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟