نماینده مجلس: کسانی که فیلترشکن می‌فروشند مجرمند

به گزارش رکنا، رضا تقی‌پور در میزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در ابتدای جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان، خاطر نشان کرد: طرحی که به نام صیانت از کاربران فضای مجازی می‌شناسیم؛ هم‌اکنون، حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی کاربردی نام دارد.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان گفت: سابقه‌ این طرح به سال نود و هفت یعنی مجلس دهم برمی‌گردد که متاسفانه به دلیل فرایند طولانی فضای‌ مجلس و ارجای‌ بررسی اوّلیه به مرکز پژوهش‌ها، نهایت با اصلاحات مرکز پژوهش‌ها در مرداد نود و هفت یعنی مجلس یازدهم، مطرح شد و به نظر مرکز پژوهش ها یا کمیسیون فرهنگی نسخه ۲۶/۴/۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تقی‌پورافزود: مبحث نمایندگی، در ۱۳/۳/۱۳۹۶ در مصوبه شورای عالی فضای مجازی در رابطه با ساماندهی پیام‌رسان‌ها، گفته شده است و هرپیام‌رسانی که بیش از سیصد هزار عضو دارد، باید نمایندگی خودش را در کشور ثبت کند و این چیز عجیبی نیست.

رییس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی کاربردی گفت: فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در قلمرو کشور باید تابع یکسری قوانین باشد که همه‌ کشورها این قوانین را دارند وهمین مورد می‌تواند ضرورت طرح قوانین باشد، زیرا در مطالبه چیزی که از قبل بیان نشده است، معذوریم.

منبع : تابناک

کدخبر: 733693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟