در دولت جدید ایران روسیه جزو اولویت‌هاست

حسین امیرعبداللهیان امروز( چهارشنبه ) در دیدار  با همتای  روس خود در محل وزارت خارجه روسیه با تشکر از پیام های تبریک آقایان  پوتین و لارورف به  مقامات دولت جدید ایران گفت : ایران و روسیه تجربه خوبی در همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر دارند و از همکاری‌های دوجانبه متنوعی برخوردار هستند  و در دیدار  امروز نیز برای توسعه همه جانبه همکاری ها بین دو کشور گفت‌وگوهای خوبی خواهیم داشت.  

 وی تصریح کرد : معتقدیم بر اساس حقوق بین الملل و منافع مشترک می‌توانیم همکاری‌های دوکشور  در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه تجارت را در تمامی زمینه‌ها توسعه دهیم.

وی افزود : امروز فرصت خوبی است که در مورد برخی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه آخرین  تحولات قفقاز جنوبی، افغانستان و یمن  نیز گفت‌وگو و رایزنی کنیم .

امیرعبداللهیان تاکید کرد: در  سیاست همسایگی دولت جدید در ایران، روسیه جزو اولویت‌های تهران است. امیرعبداللهیان همچنین بر عزم و اراده ایران جهت جهش روابط بین دو کشور در حوزه های مختلف  تاکید کرد .وزیر امور خارجه همچنین روابط دو کشور ایران و روسیه را ممتاز و راهبردی دانست .

 برجام باید بدون اضافه شدن موضوع جدیدی و به صورت کامل اجرا شود

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در محل وزارت خارجه روسیه  اظهار کرد: موضوع برجام و از سرگیری مذاکرات وین و توافقات حاصل شده در این زمینه ، از اصلی ترین محورهای رایزنی ها بین مقامات دو کشور در جریان این دیدار است  .

وی با بیان اینکه برجام باید بدون اضافه شدن  موضوع جدیدی و به صورت کامل اجرا شود، گفت : همچنین در این دیدار در  مورد آخرین تحولات خاورمیانه  و شمال  آفریقا نیز  صحبت و رایزنی خواهیم کرد. وی  سفر  اخیر آقای امیرعبداللهیان به مسکو را سفری  به موقع دانست.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره آغاز فرایند  عضویت دائم ایران در اجلاس شانگهای گفت: این‌ موضوع زمینه جدیدی را برای رایزنی ها و گسترش همکاری‌های  بین دو کشور فراهم کرده است .

گفتنی است ، حسین امیر عبداللهیان که شب گذشته برای دیدار با مقامات روسیه به مسکو سفر کرده است امروز با «سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه  روسیه در مسکو  دیدار و رایزنی کرد .

تلاش برای ارتقای روابط دو جانبه و رایزنی در مورد آخرین تحولات سوریه ، افغانستان و قفقاز جنوبی از محورهای رایزنی  مقامات دو کشور در این سفر است.

این اولین سفر  حسین امیر عبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه به روسیه است .

کدخبر: 727319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟